• 1
  • 2
2004-02-07, 07:48
Medlem
Stålfarfars avatar
Kom att tänka på barnprogrammet TV-Piraterna som gick som jullovsmorgonsprogram 1983 och avslutades med en stor galashow där man kunde vinna en hemvideoapparat eller nåt liknande. Man köpte en packe med 3D-glasögon och klistermärken och grejer för att kunna vara med i tävlingarna de hade varje dag. Jag kommer ihåg att det fanns nån tv-apparat där det bodde en tumme som var kär i Anne-Lie Rydé eller vad det var... själv har jag en kassett med musiken från serien, "SVT Teve-Gram" som det hette på den tiden.

Jaha, det var mitt bidrag denna lördagmorgon. Ha en trevlig dag!
Citera
2004-02-07, 13:53
Medlem
Jazkers avatar
Jag minns att även Ted Åström var med. Han och Anne-Lie borrade hål i rutan och introducerade lukt-TV. En annan satt som klistrad med 3D-glasögonen på och hade deras glittriga klistermärken överallt på rummet.
Citera
2004-02-07, 15:14
Medlem
joyces avatar
Tack, nu har jag det töntiga programintrot i huvudet.

Hör hur de sjunger hela tiden......
Citera
2004-02-08, 21:45
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joyce
Tack, nu har jag det töntiga programintrot i huvudet.

Hör hur de sjunger hela tiden......

TV-piraterna oooooohhhhhh ooooooohhhhhh ohhhhhhhhh
Citera
2004-02-08, 22:57
Medlem
joyces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellenez
TV-piraterna oooooohhhhhh ooooooohhhhhh ohhhhhhhhh

Djävla terrorist.
Citera
2004-02-08, 22:58
Medlem
Stålfarfars avatar
Tänk på mig då som har hela soundtracket på kassett! Måste ju lyssna då och då för att kolla så inte bandet har gått av... många sköna hits med Ted Åström och gänget...
Citera
2004-02-09, 00:35
Medlem
Pellenezs avatar
Lägg upp låtarna som mp3 nånstans så Joyce kan ladda ner...
Citera
2004-02-09, 00:39
Medlem
Cineastens avatar
Re

Ingen som har programmet inspelat som kan tänka sig att genomföra ett litet byte?
Citera
2004-02-09, 09:38
Medlem
joyces avatar
Det värsta är att jag inte kommer kunna låta bli att ladda ner skiten. Sen kommer jag garanterat ha låten i huvudet resten av året.
Citera
2004-02-09, 09:52
Medlem
typhios avatar
Kommer igåg att 'tummen' gjorde ett gästspel på Kringlans Leksaker. Fan vad besviken jag vart då gästspelet var hur värdelös som helst. En videorulle där tummen sjöng sin jäkla kärleksförklaring...

Har vinylen med soundtracket gömt längst ned i källaren precis den där Carola skivan med främling på.

usch...... vill glömma...

Cheers
Citera
2004-02-09, 17:01
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellenez
Lägg upp låtarna som mp3 nånstans så Joyce kan ladda ner...

Och jag också. Jag har redan fått skiten på hjärnan. För några år sedan så hittade jag faktiskt ett par gamla 3D-glasögon men då kopplade jag inte riktigt vad dom hörde till. Utlöste inte Tv-piraterna en hel lavin av program som hade 3D-moment ?

/#LOUDmouth#
Citera
2004-02-09, 18:21
Medlem
SupaStrats avatar
Haha, TV-piraterna hade jag nästan lyckats förtränga. Är nästan säker på att jag har kvar den där pappfoldern med diverse innehåll nånstans hemma hos föräldrarna bland diverse annat gammalt skrot från när man var en irriterande snorunge.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in