2009-12-21, 01:16
Medlem
grymtsagrisens avatar
Tnkte jag skulle rensa lite av lite sidor jag har varit inne p. Men trots att jag tog bort all webbhistorik, cookies och tidigare beskta webbplatser kommer det fortfarande upp frslag frn sidor jag beskt nr jag skriver in vissa ord.

Till exempel om jag brjar skriva "aft" s kommer sidfrslag frn sidor jag tidigare beskt p aftonbladet upp.

Det mesta har rensats, men inte allt. Hur ska jag gra fr att ven f det sista ur datorns minne?

Jag anvnder Internet Explorer 8 fr vrigt.
Citera
2009-12-21, 01:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grymtsagrisen
Tnkte jag skulle rensa lite av lite sidor jag har varit inne p. Men trots att jag tog bort all webbhistorik, cookies och tidigare beskta webbplatser kommer det fortfarande upp frslag frn sidor jag beskt nr jag skriver in vissa ord.

Till exempel om jag brjar skriva "aft" s kommer sidfrslag frn sidor jag tidigare beskt p aftonbladet upp.

Det mesta har rensats, men inte allt. Hur ska jag gra fr att ven f det sista ur datorns minne?
Vad fr webblsare har du? Sker p att du kryssat i allt du vill ta bort?

/0722383939
Citera
2009-12-21, 01:21
Medlem
grymtsagrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf-Hitler
Vad fr webblsare har du? Sker p att du kryssat i allt du vill ta bort?

/0722383939

Allt r kryssat. Internet Explorer 8 r webblsaren. Du hann svara fre det att jag hann ndra i mitt originalinlgg.
Citera
2009-12-21, 01:33
Medlem
sommarlovs avatar
Ccleaner tar bort alla spr...
Citera
2009-12-21, 01:51
Medlem
grymtsagrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Ccleaner tar bort alla spr...

Tyvrr inte... Provade precis och det verkar vara kvar. Allt nytt rensas, men det gamla finns kvar.
Citera
2009-12-21, 02:29
Medlem
Chims avatar
Det kan vara sidor som ligger som bokmrken, dessa brukar komma upp i listan ver tidigare beskta ocks, s kanske drav "aft" ger hela url'en som frslag.
Citera
2009-12-21, 02:38
Medlem
grymtsagrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chim
Det kan vara sidor som ligger som bokmrken, dessa brukar komma upp i listan ver tidigare beskta ocks, s kanske drav "aft" ger hela url'en som frslag.

Frst kommer frslag frn "tidigare" och nedanfr frn "favoriter". S det hlper nog inte heller tyvrr. Och vissa av sidorna vet jag att jag verkligen inte har lagt som bokmrke (favorit) heller s...

Tack fr att ni frsker nd.
Citera
2009-12-21, 02:47
Medlem
crillecrilles avatar
Har inte IE8 en liknande "frslags"-funktion som Chrome har? Att populra sidor kommer upp nr man skriver i adressfltet. I s fall mste du nog stnga av den.
Citera
2010-03-29, 18:27
Medlem
vcker liv i denna gamla trden,

Jag undrar ocks detta. Internet Explorer p Windows vista.

Lyckas fan inte f bort ngra adresser.

N det handlar inte om ngra vuxensidor eller dyl. utan bara ngra vanliga adresser.

Nr man bestmmer sig fr att rensa vill man nd f det rensat.

Jag har t o m varit inne i registret och rensat typedURLs men nd r dr ngra tidigare visade youtube, blocket och andra sidor som kommer upp om jag skriver deras frsta bokstver i adressfltet.

Begriper inte detta???
Citera
2010-03-29, 19:15
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grymtsagrisen
Allt r kryssat. Internet Explorer 8 r webblsaren. Du hann svara fre det att jag hann ndra i mitt originalinlgg.
Glm inte att kryssa ur det versta alternativet.
Citera
2010-03-30, 06:39
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Provar med en av tungviktarna -> http://www.privacyeraser.com/
Citera
2011-09-22, 01:19
Medlem
Har provat allt som tipsats i den hr trden, men det ligger fortfarande kvar lnkar i historiken. r det bara att byta webblsare eller finns det nt annat stt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in