Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-12-21, 01:16
  #1
Medlem
grymtsagrisens avatar
Tänkte jag skulle rensa lite av lite sidor jag har varit inne på. Men trots att jag tog bort all webbhistorik, cookies och tidigare besökta webbplatser kommer det fortfarande upp förslag från sidor jag besökt när jag skriver in vissa ord.

Till exempel om jag börjar skriva "aft" så kommer sidförslag från sidor jag tidigare besökt på aftonbladet upp.

Det mesta har rensats, men inte allt. Hur ska jag göra för att även få det sista ur datorns minne?

Jag använder Internet Explorer 8 för övrigt.
Citera
2009-12-21, 01:18
  #2
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av grymtsagrisen
Tänkte jag skulle rensa lite av lite sidor jag har varit inne på. Men trots att jag tog bort all webbhistorik, cookies och tidigare besökta webbplatser kommer det fortfarande upp förslag från sidor jag besökt när jag skriver in vissa ord.

Till exempel om jag börjar skriva "aft" så kommer sidförslag från sidor jag tidigare besökt på aftonbladet upp.

Det mesta har rensats, men inte allt. Hur ska jag göra för att även få det sista ur datorns minne?
Vad för webbläsare har du? Säker på att du kryssat i allt du vill ta bort?

/0722383939
Citera
2009-12-21, 01:21
  #3
Medlem
grymtsagrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf-Hitler
Vad för webbläsare har du? Säker på att du kryssat i allt du vill ta bort?

/0722383939

Allt är kryssat. Internet Explorer 8 är webbläsaren. Du hann svara före det att jag hann ändra i mitt originalinlägg.
Citera
2009-12-21, 01:33
  #4
Medlem
sommarlovs avatar
Ccleaner tar bort alla spår...
Citera
2009-12-21, 01:51
  #5
Medlem
grymtsagrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Ccleaner tar bort alla spår...

Tyvärr inte... Provade precis och det verkar vara kvar. Allt nytt rensas, men det gamla finns kvar.
Citera
2009-12-21, 02:29
  #6
Medlem
Chims avatar
Det kan vara sidor som ligger som bokmärken, dessa brukar komma upp i listan över tidigare besökta också, så kanske därav "aft" ger hela url'en som förslag.
Citera
2009-12-21, 02:38
  #7
Medlem
grymtsagrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chim
Det kan vara sidor som ligger som bokmärken, dessa brukar komma upp i listan över tidigare besökta också, så kanske därav "aft" ger hela url'en som förslag.

Först kommer förslag från "tidigare" och nedanför från "favoriter". Så det hälper nog inte heller tyvärr. Och vissa av sidorna vet jag att jag verkligen inte har lagt som bokmärke (favorit) heller så...

Tack för att ni försöker ändå.
Citera
2009-12-21, 02:47
  #8
Medlem
crillecrilles avatar
Har inte IE8 en liknande "förslags"-funktion som Chrome har? Att populära sidor kommer upp när man skriver i adressfältet. I så fall måste du nog stänga av den.
Citera
2010-03-29, 18:27
  #9
Medlem
väcker liv i denna gamla tråden,

Jag undrar också detta. Internet Explorer på Windows vista.

Lyckas fan inte få bort några adresser.

Nä det handlar inte om några vuxensidor eller dyl. utan bara några vanliga adresser.

När man bestämmer sig för att rensa vill man ändå få det rensat.

Jag har t o m varit inne i registret och rensat typedURLs men ändå är där några tidigare visade youtube, blocket och andra sidor som kommer upp om jag skriver deras första bokstäver i adressfältet.

Begriper inte detta???
Citera
2010-03-29, 19:15
  #10
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grymtsagrisen
Allt är kryssat. Internet Explorer 8 är webbläsaren. Du hann svara före det att jag hann ändra i mitt originalinlägg.
Glöm inte att kryssa ur det översta alternativet.
Citera
2010-03-30, 06:39
  #11
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Provar med en av tungviktarna -> http://www.privacyeraser.com/
Citera
2011-09-22, 01:19
  #12
Medlem
Har provat allt som tipsats i den här tråden, men det ligger fortfarande kvar länkar i historiken. Är det bara att byta webbläsare eller finns det nåt annat sätt?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback