2009-12-20, 17:09
Bannlyst
Tja!

Vad tycker ni övriga om detta då?

Bör inte varje omröstning, när någon har gjort ett klavertramp, tillkännages för den skyldige? På så sätt får man som användare ett humm om man är på gränsen eller ej.

Det krävs inte mycket för att bli bannad för gott om man är en flitig postare.

Om röstningen misslyckas och ingen varning/tillsägelse delas ut så får medlemmen ändå veta att han är nära ett regelbrott.

Jag ser gärna att man kunde få ett resultat levererat om hur röstningen slutade oavsett resultat.
Senast redigerad av WankingVagina 2009-12-20 kl. 17:12.
Citera
2009-12-20, 17:17
Medlem
_abous avatar
Jo, det tycker jag man kan få.
Samma sak med RP´s, jag vill veta om någon tycker något jag skrev var fel på något vis.
Jag behöver inte veta vem, men gärna vad.
Men så gillade jag ju även den här idén:

https://www.flashback.org/showthread.php?t=1079893
Citera
2009-12-20, 17:20
Medlem
SweTechs avatar
Det enda resultatet som användaren kan ha nytta av är ifall man ansågs ha brutit mot en regel eller inte och det levereras ju i form av en publik utannonsering ifall brottet gav en varning eller bannlysning.

Att man postar mycket ger inte alls en högre riskfaktor för att bannlyst.
Det finns massor av användare som varit medlemmar på forumet i flera år utan att dra på sig en enda tillsägelse så att bara för du verka ha problem med gränsdragningen så betyder inte det att det är en generell sanning.
Citera
2009-12-20, 17:21
Medlem
Farbror Fazers avatar
Det krävs en hel del för att bli bannad om man inte läst reglerna. Och har man inte det utan postar ändå så kan man lika gärna bli bannad
Citera
2009-12-20, 17:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Det krävs en hel del för att bli bannad om man inte läst reglerna. Och har man inte det utan postar ändå så kan man lika gärna bli bannad

Att tolka reglerna är en tolkningsfråga.
Det är därför omröstningar sker bland alla moderatorer. Enligt dig så kan vi skrota dessa också eftersom reglerna alltid är glasklara?
Citera
2009-12-20, 17:39
Medlem
Citat:
Det krävs inte mycket för att bli bannad för gott om man är en flitig postare.
Jo, det krävs en hel jävla massa för att bli bannad även om man är en flitig postare.
Jag sitter på en tillsägelse men ändå har jag över 6500 posts, alltså krävs det en hel jävla massa för att bli bannad för livet, notera att en varning tas bort efter 12 månader.

och det finns fler som har postat mer än mig med inte har en enda notering.
Citera
2009-12-20, 17:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fistor
Jo, det krävs en hel jävla massa för att bli bannad även om man är en flitig postare.
Jag sitter på en tillsägelse men ändå har jag över 6500 posts, alltså krävs det en hel jävla massa för att bli bannad för livet, notera att en varning tas bort efter 12 månader.

Jag råkade dra på mig en ny tillsägelse efter att jag hade kommit tillbaka från min avstängning. Bara för att jag svarade på en killes OT inlägg i min tråd. Jag ville inte att hans påstående skulle få stå obesvarat. Visst det är rätt av moderatorn, inget snack, men det är ganska enkelt att dra på sig en tillsägelse skulle jag vilja påstå.
Citera
2009-12-20, 17:44
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WankingVagina
Jag råkade dra på mig en ny tillsägelse efter att jag hade kommit tillbaka. Bara för att jag svarade på en killes OT inlägg i min tråd. Jag ville inte att hans påstående skulle få stå obesvarat. Visst det är rätt av moderatorn inget snack, men det är ganska enkelt att dra på sig en tillsägelse skulle jag vilja påstå.

Du råkade inte, du bröt mot 0.03 och fick därför en tillsägelse.
Svar på OT är också OT.

Stå för dina misstag och försök lära dig från dom istället för att försöka hitta gråzoner.
Citera
2009-12-20, 17:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Du råkade inte, du bröt mot 0.03 och fick därför en tillsägelse.
Svar på OT är också OT.

Stå för dina misstag och försök lära dig från dom istället för att försöka hitta gråzoner.

Det var inte mitt syfte att bryta mot en regel när jag författade mitt inlängg, dvs jag råkade bryta mot regeln.

Varför är de flesta moderatorer besatta av att diskutera enskilda fall? De uppmuntrar till brott mot 0.06. Följ topic i fortsättningen tack. Jag skulle tolka ditt inlägg som OT, det har ingenting med ämnet att göra egentligen.
Senast redigerad av WankingVagina 2009-12-20 kl. 17:49.
Citera
2009-12-20, 17:55
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Det var inte mitt syfte att bryta mot en regel när jag författade mitt inlängg, dvs jag råkade bryta mot regeln.

Varför är de flesta moderatorer besatta av att diskutera enskilda fall? De uppmuntrar till brott mot 0.06. Följ topic i fortsättningen tack. Jag skulle tolka ditt inlägg som OT, det har ingenting med ämnet att göra egentligen.

Du öppnar själv till diskussionen iom din trådstart där du talar om att ju fler inlägg man postar, ju större är risken att bli bannlyst. Det svarade jag på och mitt svar i klarspråk var att ifall man inte lär sig utav sina misstag utan fortsätter att testa och kolla gränser så är det ens eget fel ifall man får tillsägelser, varningar eller blir bannlyst.

Sen är det så här, jag är inte moderator i den här delen utan jag svarar som en helt vanlig användare, en användare som inte alls är focuserad på enskilda fall men då DU tog upp fallet där du fick din senaste tillsägelse så kommenterade jag det.
Citera
2009-12-20, 18:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Du öppnar själv till diskussionen iom din trådstart där du talar om att ju fler inlägg man postar, ju större är risken att bli bannlyst. Det svarade jag på och mitt svar i klarspråk var att ifall man inte lär sig utav sina misstag utan fortsätter att testa och kolla gränser så är det ens eget fel ifall man får tillsägelser, varningar eller blir bannlyst.

Sen är det så här, jag är inte moderator i den här delen utan jag svarar som en helt vanlig användare, en användare som inte alls är focuserad på enskilda fall men då DU tog upp fallet där du fick din senaste tillsägelse så kommenterade jag det.

Det var min uppfattning, men det är inte det vi diskuterar här främst.

Det blir en helt meningslös sidodiskussion av det hela istället om vi ska prata om just det påståendet istället för att läsa ämnesrubriken och diskutera vad den berör.
Citera
2009-12-20, 18:07
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Det var min uppfattning, men det är inte det vi diskuterar här främst.

Det blir en helt meningslös sidodiskussion av det hela istället om vi ska prata om just det påståendet istället för att läsa ämnesrubriken och diskutera vad den berör.

Ifall det inte är vad vi ska diskutera, varför tog du då med det i din trådstart?

När det gäller förslaget i rubriken så har du redan fått mitt svar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in