2009-12-20, 16:52
Medlem
Hej,

Vill köpa något som har med anime till en vän som har just det intresset. Jag kan dock 0 om anime så därför behöver jag er hjälp.

Budgeten är upp till 800kr. Jag tänker mig något i stil med tavla, tryck eller liknande som är hyffsat gammalt (alltså inte sailor moon) och känns äkta och gediget, på något sätt. Eller kanske någon old school/original/gammal serie, bok whatever?

Eller har ni några andra ideer?

Måste kunna levereras till utlandet.

Tusen tack
Citera
2009-12-20, 18:27
Medlem
KraftSheriffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ccla
Hej,

Vill köpa något som har med anime till en vän som har just det intresset. Jag kan dock 0 om anime så därför behöver jag er hjälp.

Budgeten är upp till 800kr. Jag tänker mig något i stil med tavla, tryck eller liknande som är hyffsat gammalt (alltså inte sailor moon) och känns äkta och gediget, på något sätt. Eller kanske någon old school/original/gammal serie, bok whatever?

Eller har ni några andra ideer?

Måste kunna levereras till utlandet.

Tusen tack

Är det anime eller manga du är ute efter?
Anime är film och tv-serier, manga är serier.

Om du vet ungefär vad personen har för favoritfilm/serie så kanske någon leksak/actionfigur från favoritfilmen/serien skulle uppskattas?
Kolla på Amazon.com eller co.uk, de kan också skicka direkt till personen så slipper du bli "mellanhand".
Citera
2009-12-20, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KraftSheriffen
Är det anime eller manga du är ute efter?
Anime är film och tv-serier, manga är serier.

Om du vet ungefär vad personen har för favoritfilm/serie så kanske någon leksak/actionfigur från favoritfilmen/serien skulle uppskattas?
Kolla på Amazon.com eller co.uk, de kan också skicka direkt till personen så slipper du bli "mellanhand".

Aha, visste inte vad skillnaden var mellan anime och manga.

Hon verkar intresserad av både och. Hört henne prata om att "läsa" och att "watch a movie" så...

Men jag vill inte att presenten ska vara någon form av leksak eller åt det hållet. Snarare mer konst än leksak.

Finns det någon gammal legend inom anime/manga i stil med vad Rosa/Barks var för Kalle Anka?

tack
Citera
2009-12-20, 19:09
Medlem
KraftSheriffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ccla
Aha, visste inte vad skillnaden var mellan anime och manga.

Hon verkar intresserad av både och. Hört henne prata om att "läsa" och att "watch a movie" så...

Men jag vill inte att presenten ska vara någon form av leksak eller åt det hållet. Snarare mer konst än leksak.

Finns det någon gammal legend inom anime/manga i stil med vad Rosa/Barks var för Kalle Anka?

tack

Aya.nu har japanska leksaker och designleksaker som är mer konst än leksak, iaf i mitt tycke.

Jag är inte så bevandrad inom anime och manga men Osamu Tezuka och kanske Akira Toriyama kan räknas som legender.
Citera
2009-12-21, 01:12
Medlem
GTO kan nog räknas till dom med
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här