2009-12-20, 13:47
Medlem
Pojke i pulka nära att bli påkörd
En pojke i en pulka höll på att bli påkörd.
Men hans uppmärksamma mamma stoppade föraren, som smet från platsen.
Händelsen inträffade klockan 12.13 på söndagseftermiddagen vid Dragonplan i Rissne centrum.

En bil som backade var nära att köra på en pulka där det satt en liten pojke. Men hans uppmärksamma mamma stoppade föraren i tid.

Föraren smet sedan från platsen utan att lämna några uppgifter.

– Enligt pojkens mamma är hennes son oskadd, men en ambulans är beställd för att kontrollera pojken, säger Towe Hägg vid Stockholmspolisens länskommunikationscentral.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6321406.ab

Nu vet man ju inte exakt hur allt utspelade sig, men det ser ju inte ut som att pojken blev påkörd, så är det ett brott att åka därifrån när ingenting hände ?

Tycker rubriken som aftonbladet körde med på första sidan inte speglade artikeln så bra. "Pojke i pulka påkörd i Sundbyberg", sedan då man gick in och läste artikeln så var inte pojken påkörd. typiskt AB att göra såna rubriker.
Citera
2009-12-20, 14:22
Medlem
Mbekis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeraph
Pojke i pulka nära att bli påkörd
En pojke i en pulka höll på att bli påkörd.
Men hans uppmärksamma mamma stoppade föraren, som smet från platsen.
Händelsen inträffade klockan 12.13 på söndagseftermiddagen vid Dragonplan i Rissne centrum.

En bil som backade var nära att köra på en pulka där det satt en liten pojke. Men hans uppmärksamma mamma stoppade föraren i tid.

Föraren smet sedan från platsen utan att lämna några uppgifter.

– Enligt pojkens mamma är hennes son oskadd, men en ambulans är beställd för att kontrollera pojken, säger Towe Hägg vid Stockholmspolisens länskommunikationscentral.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6321406.ab

Nu vet man ju inte exakt hur allt utspelade sig, men det ser ju inte ut som att pojken blev påkörd, så är det ett brott att åka därifrån när ingenting hände ?

Tycker rubriken som aftonbladet körde med på första sidan inte speglade artikeln så bra. "Pojke i pulka påkörd i Sundbyberg", sedan då man gick in och läste artikeln så var inte pojken påkörd. typiskt AB att göra såna rubriker.

Roligt att det var på dragonplan eftersom det finns inga backar att åka på där. Bara en jävligt brant trappa som barn knappast åker i. Typiskt aftonbladet
Citera
2009-12-20, 19:38
Bannlyst
Läste inte artikeln, så kanske finns förklarat där. Men jag skulle nog vilja påstå att pojken i pulkan var mer smet än föraren.

EDIT: Fan vad pinsamt, han blev ju inte smet
Senast redigerad av ettgramtjack 2009-12-20 kl. 19:59.
Citera
2009-12-21, 08:35
Medlem
Kläppskogs avatar
Nu tar vi det här långsamt så även jag hinner med... Blev pojken påbackad eller inte?
Om han inte blev det, hur kan det vara en smitning?
Om jag kommit lite nära en människa, ett djur eller ett annat fordon, medvetet eller omedvetet, är jag skyldig att stanna på platsen? Måste man larma polis om man kör lite för nära någon? Varför krävdes det ambulans?

Många frågor. Räta gärna ut mina frågetecken. Jag bor nämligen på landet och begriper inte sådant.
Citera
2009-12-21, 09:15
Medlem
Grandmaster-Ms avatar
Verkar ju inte ens nuddat snorungen, säkert hysterisk och överbeskyddade mamma som stannade bilen som var några meter ifrån och föraren hade koll på ungen. Därför åkte han nog bara irriterad iväg.
Citera
2009-12-21, 10:36
Medlem
peffe22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mbeki
Roligt att det var på dragonplan eftersom det finns inga backar att åka på där. Bara en jävligt brant trappa som barn knappast åker i. Typiskt aftonbladet
öh, du vet om att man inte behöver en backe för att åka pulka?
Antagligen handlar det här om ett litet barn som mamman dragit efter sig, istället för att använda barnvagn. sen vart pulkan stog och hur barnet nu skulle kunna bli påbackat ifall inte föraren var vårdslös och backade upp på en trottoar eller liknande låter jag vara osagt.
Citera
2009-12-21, 10:41
Medlem
kultingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandmaster-M
Verkar ju inte ens nuddat snorungen, säkert hysterisk och överbeskyddade mamma som stannade bilen som var några meter ifrån och föraren hade koll på ungen. Därför åkte han nog bara irriterad iväg.

Samma mamma som därefter ringar polis och media för att gråta ut. Luktar 19-årig ensamstående mamma lång väg.
Citera
2009-12-21, 11:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kultingen
Samma mamma som därefter ringar polis och media för att gråta ut. Luktar 19-årig ensamstående mamma lång väg.

Eller så är det något annat i görningen... http://www.youtube.com/watch?v=OBmX2...eature=related
Citera
2009-12-21, 11:25
Medlem
askers avatar
Tur hon ringde dit ambulansen. Ungen lär ju ha brutit varje ben i kroppen efter att nästan blivit påbackad. Vilken hysterisk tacka.
Citera
2009-12-21, 12:47
Medlem
chainhearts avatar
Jävla överbeskyddande PK-kärring till morsa. Tillkalla ambulans för att kontrollera en unge som var på väg att bli påkörd. Bra att föraren "smet", den där morsan hade väl hysteriskt tillkallat polis och sedan yrkat på åtal och allt möjligt om föraren hade stannat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in