Citat:
Ursprungligen postat av Samenov
Det inledande inlgget r rtt osammanhngande skrivet och ger drfr en rtt suddig bild. En sak framgr dock, du r vldigt kritisk mot det "positivitetsmanipulerande" som pgr och du vill ha mer "empati".
En psykolog kanske inte r ngon som ska uppmuntra din nuvarande knsla utan frska f dig att byta tankemnster s du slutar sitta och mka dig sjlv? Skulle de inte frska f folk att m bttre genom att lra dessa stt att bibehlla ett positivt tankemnster s skulle de f sitta och lyssna p generationer av uppmrksamhetskrvande emo'n.
Sitta och tycka synd om r inte att hjlpa.
Tyvrr s bekrftar du lite frdomarna hr lite.
Jag har trffat flera sjukskterskor och ngra psykologer, och vi har kunnat prata om allt.
Sjuksktersketjejerna r omsorginriktade ven i sin personligt. De r ofta varma och trygga att ha med att gra. Psykologtjejerna r nstan alltid dominanta. Det r nstan standard att blir maktkamper p olika stt. Det hr r tjejer som r rtt manliga psykologiskt, empati och vrme lyser ofta med sin frnvaro. De kan vara hyfsat sofistikerade, men anser sig sjlva ofta som intelligenta. Sanningen r ju den att de pluggat p gymnasiet - och dr behver man inte vara intelligent, och psykologlinjen r ju inte svr heller.
Ytterst f av dessa tjejerna skulle klara ngon tenta ver huvudet taget tror jag p civilingenjrslinjerna. Det r en enorm skillnad. S de har ofta ett falskt uppblst sjlvfrtroende, och det r drfr det blir ltt konflikter fr det handlar just mycket om detta eftersom det ofta knner sig hotat och vill beveka genom auktoritet. Det konstiga med dessa tjejerna vid sidan om sin okvinnliga oempati, r att de r s opsykologiska. De verkar inte frst fundamental allmnmnsklig psykologi. Skulle jag mste vlja, s tar jag sjuksktersketjejerna. Dremot r medicinartjejerna mycket bttre n psykologerna, och inte sllan avancerade, frvisso r rtt mnga religisa. Men det kan vara stt? haha
Hur psykologkillar r vet jag inte, har aldrig trffat ngon (av naturliga skl).