2011-10-08, 20:45
Medlem
Jag letar efter en film som ligger långt bak i huvudet. Det enda jag egentligen minns är att första scenerna utspelas i en medeltidt stenslott och en ung flicka i vitt nattlinne/särklass blir piskad. Hennes mor eller far ( kommer inte ihåg) sticker in huvudet och frågar om flickan har ångrat sig. Anledningen till att hon blir piskad är att hon inte vill gifta sig med en ung adlig pojke. Jag kommer ihåg att senare i filmen har flickan och pojken rymt/ flyttat och nuppar. Pojken frågar flickan något liknande med:"förstår du vad vi precis har gjort"?
Citera
2011-10-08, 21:17
Medlem
Coffeeaddicteds avatar
Söker en fransk/tysk drama film.

Det handlar om en kvinna som kommer ut ur fängelse, hon hade dödat sin son tror jag. I alla fall får hon bo hos sin syster som har man+en son som är i samma ålder som den "fängelse"systern dödade. Filmen handlar, om jag minns rätt, om hur kvinnan återanpassas till samhället etc.
Minns egentligen inte så mycket mer.

Edit: hittade filmen genom att googla "fransk film kvinna syster"
Det var "Il y a longtemps que je t'aime" ( jag har älskat dig så länge )
Senast redigerad av Coffeeaddicted 2011-10-08 kl. 21:24.
Citera
2011-10-08, 21:25
Medlem
Grytters avatar
Hej,

letar efter en film jag såg för länge sedan (kanske 6 år sedan) på någon film kanal, Hallmark...? Eller något liknande. Handlade iallfall om en robot, AI, klon eller något liknande, i slutet tror jag han träffade en tjej, som blev äldre och hon dog. Gjord mellan 1990-2005 gissar jag på.
Citera
2011-10-08, 21:27
Medlem
Jag söker en filmtitel.

Det är en alien-invasion som drabbar en liten amerikansk småstad med ett stort militärregemente.
Huvudpersonen är en tjej i övre tonåren och invasionen sker genom äggformade "klumpar" som det kommer tentakler ur. När människorna sover åker dessa tentakler in genom näsan, munnen och öronen och således kommer livet i dessa klumpar in och tar över människornas kroppar.

Tonårstjejen klarar sig ur tentaklernas grepp då hon ligger i badkaret och flyr senare med sin lillebror.
När någon av de människoklädda aliens får syn på en riktig människa börjar de vråla vilt och peka mot människorna.

"You can't escape because there is no one like you" eller liknande är något som aliens ofta säger med mörk "monsterröst".

Det visar sig i sluten av filmen att hennes älskade lillebror också var en alien och i slutscenen flyger huvudpersonen och en kille i en helikopter och skjuter sönder staden.

Denna film är rätt känd. Har sett den som liten och tyckte självklart att den var jättehäftig.
Citera
2011-10-08, 21:28
Medlem
Hej! jag söker en film som handlar om ett gift par där mannen är spion och frun vet inte om det..
Det är inte mr and mrs smith..

Någon som vet?
Citera
2011-10-08, 21:31
Medlem
Jens_Söderbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PepparPaj
Hej! jag söker en film som handlar om ett gift par där mannen är spion och frun vet inte om det..
Det är inte mr and mrs smith..

Någon som vet?

True Lies? http://www.imdb.com/title/tt0111503/
Citera
2011-10-08, 21:34
Medlem
Ne, det är en nyare film jag söker.. frun får reda på det i filmen och en av deras vänner försöker döda dem men de vet ej vilken och pappan visar sig också vara spion sen
Citera
2011-10-08, 21:43
Medlem
Citat:
Ne, det är en nyare film jag söker.. frun får reda på det i filmen och en av deras vänner försöker döda dem men de vet ej vilken och pappan visar sig också vara spion sen

Och maken i filmen säger upp dig som spion i början av filmen, men han chef säger att man aldrig kan sluta som spion eller nått
Citera
2011-10-08, 21:47
Medlem
Grytters avatar
Citat:
Och maken i filmen säger upp dig som spion i början av filmen, men han chef säger att man aldrig kan sluta som spion eller nått

http://www.imdb.com/title/tt1135487/?
Citera
2011-10-08, 21:55
Medlem
Jens_Söderbergs avatar
Citat:

Någon av dessa? (Feglirar)
http://www.frontrowreviews.co.uk/editorial/spy-couples-in-the-movies/5601
Citera
2011-10-08, 21:56
Medlem
lugna ner digs avatar
Letar efter en barnfilm som börjar som en spelfilm där ett barn skyddar sig inne på ett bibliotek där han dras in i en bok och då övergår filmen till tecknat.
Citera
2011-10-08, 22:01
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Letar efter en barnfilm som börjar som en spelfilm där ett barn skyddar sig inne på ett bibliotek där han dras in i en bok och då övergår filmen till tecknat.

The pagemaster med Macaulay Culkin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in