Hej! Jag söker en film som jag inte själv sett, utan bara fått förklarad för mig.
Det ska handla om ett gäng nihilistiska ungdomar i någon stad i Europa (typ Paris eller London) där de totalt skiter i allt som världen har att ge och bara går omkring och ställer till sattyg.
Jag har också för mig (det här låter helt vrickat, så jag vet inte om jag kommer ihåg rätt eller om det här är någon annan film) att ungdomar i slutet får möta gud som står vid nån bondgård och övar på sin golfswing. (Som sagt, låter ytterst udda.)
Vet att det inte är så mycket att gå på, men jag har tänkt på den här filmen av och till i flera år och skulle gärna vilja se den.
Det är så att jag hela tiden har en dröm om något som känns som en film. Jag ska försöka berätta vad som händer:
Det är någon form av skola där huvudkaraktären som är en kille på 18-19 tävlar tillsammans med några kompisar. Kompisarna hade en grymt låg självkänsla men vår huvudkaraktär lyckades hjälpa dom få bättre självkänsla. Sista delen av tävlingen är att man ska sjunga och nå höga punkter med sin röst. Huvudkaraktären tävlar mot en tjej på 18-19 som är tystlåten (nästan blyg tror han), men ändå inte. Tävligens sista del ger de poäng som respektive lag behöver för att vinna. Huvudkaraktären vinner med sina kompisar (som alla är helt stumma då det kändes som dom fick spö.)
Sedan hoppar filmen av sig helt och handlar mer om romantik. Vår huvudkaraktär (vi kallar han X), frågar tjejen han tävla emot ( Y ), för vad någon låt hette. X är dödsförtjust i Y, han kan se på henne dag och natt. Y gillar också X. Dom två är nära och kelar lite ibland. Mot slutet av året (antar jag, då korridorerna i skolan är helt tomma och dom lämnar skolan) så pratar dom och kysses en del. X är från en annan del av landet, vilket betyder att dom måste ha en långdistans relation, eller så måste någon av dom ge upp sitt andra liv. X frågar Y om det här är något tillfälligt eller om det faktiskt är något större. Ys svar är otydligt, vilket visar att hon vill något mer men samtidigt inte. X följer med henne, dom åker buss påväg någonstans och X försöker konstant att ta reda på mer om henne och varför hon "typ" bara vill att det ska vara dom två ikväll men inte längre än så.
X berättar för Y att hon är drömtjejen för honom, och att han känner att det skulle bli något om hon bara gav det en chans. Han gillar henne enormt, hon gillar honom en del. Y säger att hon tror att hon skulle vilja vara med någon längre, men då skulle hon inte tvivla så mycket som hon gör nu. Det händer en massa drama along the way. Y faller ner ett berg (eller ja, går ner ett berg och skriker för hjälp). X känner på sig att hon behöver hjälp (sixth sense?) och lyckas hitta henne, håller henne i hans armar och bara njuter av ögonblicket.
Det är här allt blir konstigt (eller ja, ännu mer konstigt):
X får en uppenbarelse. Han säger till Y att det här har hänt förut, exakt allt som har hänt nu. Han vet att om dom inte stannar tillsammans lär något illa hända. (Så ser man en flashback till Y, körandes i en bil, dricker och fäller tårar). Y går hem och X får några inspirerande ord av någon.
X går hem till Y, där han säger att han har två biljetter till ett flyg till något land/ö, där dom kan vara tillsammans. Y blir då glad som faen, och klart åker dom!
Tha Ändddd!
Asså, varför har jag haft denna dröm så ofta att jag I DRÖMMEN lyckades inse det själv xD. Det kanske bara är en dröm men det känns som jag har påverkats grymt om en/flera film(er).
Grymt tacksam för svar!
P.S. Det hela har en samma känsla som filmen Ciao Bella, ni som har sett den. Då menar jag hela romantiska känslan och.. Ja.. Kan nog inte förklara bättre.
Det här blir lite annorlunda och jag vet inte i vilken tråd denna fråga passar bäst i så jag skriver den både här och i "Soundtrack" tråden: Jag undrar i vilka filmer/serier "Better Together" med Jack Johnson spelas. Är SÄKER på att jag sett någon film eller serie där låten hörs. Men hittar inget på google! :/
handlar om en svart pop/rap artist som blir rik och sedan förlorar allt, han köper sig en stor vit villa vad jag kommer ihåg. Den handlar om en riktig person.
efter att ha sett dog day afternoon blev jag påmind om en annan bankrånarfilm som jag såg för väldigt länge sen när jag var liten.
Det jag minns av den var att det var en familj som rånade en bank. Typ en morsa med några söner. Namnet Baker ploppar upp i huvudet men är inte säkert. Filmen utspela sig under tidigt 1900 tal i en slags gangstertid. Minns att de använde sig av såkallade "tommyguns" och thompsons från ww2..
Skulle verkligen vilja se denna igen eftersom jag var väldigt liten när jag såg den!
efter att ha sett dog day afternoon blev jag påmind om en annan bankrånarfilm som jag såg för väldigt länge sen när jag var liten.
Det jag minns av den var att det var en familj som rånade en bank. Typ en morsa med några söner. Namnet Baker ploppar upp i huvudet men är inte säkert. Filmen utspela sig under tidigt 1900 tal i en slags gangstertid. Minns att de använde sig av såkallade "tommyguns" och thompsons från ww2..
Skulle verkligen vilja se denna igen eftersom jag var väldigt liten när jag såg den!
The Fabulous Baker Boys? Fast jag har i och för sig inget minne av att mamman var inblandad i deras upptåg:
hmm nää, hitta dock något nu på wiki http://en.wikipedia.org/wiki/Ma_Barker rätt säker att de handlar om denna, men de finns tydligen 3 filmer om detta :P fast den sistnömda går bort.
Ma Barker's Killer Brood
Bloody Mama
Public Enemies
Hej! Jag söker en film som jag inte själv sett, utan bara fått förklarad för mig.
Det ska handla om ett gäng nihilistiska ungdomar i någon stad i Europa (typ Paris eller London) där de totalt skiter i allt som världen har att ge och bara går omkring och ställer till sattyg.
Jag har också för mig (det här låter helt vrickat, så jag vet inte om jag kommer ihåg rätt eller om det här är någon annan film) att ungdomar i slutet får möta gud som står vid nån bondgård och övar på sin golfswing. (Som sagt, låter ytterst udda.)
Vet att det inte är så mycket att gå på, men jag har tänkt på den här filmen av och till i flera år och skulle gärna vilja se den.
Handlingen stämmer inte riktigt in på din beskrivning och mannen visar sig vara djävulen, inte gud, men med tanke på att det är något du har fått förklarat för dig så kan det ju vara så att vissa detaljer glömdes bort/utelämnades/förvrängdes.
Stort tack! Ska tanka och se den! Sen kanske det inte var den här filmen han menade, men vi skiter i det och säger att det var det ändå! Det låter dock mycket likt. Ska tanka och se
Filmen jag letar efter är en skräckfilm som är från 90 talet kanske tidigare.
Det är om aliens tror jag, Det enda jag kommer ihåg är att det är en pojke på en äng? som följer efter en pojke och en flicka som skrattar. dom 2 barnen som skrattar springer över en kulle. Och när pojken som följer efter kommer till kullen ser han dom 2 barnen stå vid en sjö med en farkost över sig. Sen vänder barnen sig snabbt som fan med ansiktena, Och då är dom aliens?