2009-11-15, 22:05
Medlem
4skins avatar
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3802685.svd

Då var det tid för stockholmspolisen att spänna musklerna ordentligt, glöm inte cleareyes innan ni går ut
Citat:
- Vår målsättning med satsningen är mycket ambitiös. Vi räknar med att kunna "åtgärda" åtminstone ett hundratal ungdomar.
Åtgärda inom citationstecken, hur känns det egentligen?

Citat:
- Vi satsar nu rejält en tid framåt, alla våra yttre styrkor kommer att var inblandade. Vi får också stöd från länskrim i form av speciella ungdomsutredare, säger Christer Nilsson, polisintendent och biträdande distriktschef.
Det känns tryggt att människor som röker cannabis numera måste gömma sig, gatorna bliva säkra efter detta!
Vad blir nästa steg när detta inte fungerar? För fungerar gör det inte, det har vi lärt oss vid det här laget..

Lite OT:
Låt säga att jag skulle känna mig driftig och ta reda på vad ett sådant här kalas kostar mig som skattebetalare, vart vänder jag mig enklast?
Citera
2009-11-15, 22:11
Medlem
gregerross avatar
Men asså, imo en röka kostar ju inte så mycket?
Inte så mycket så man behöver bli kriminell.

Borde inte snuten istället göra detta hemligt, nu håller ju folk sig borta
Citera
2009-11-15, 22:13
Medlem
candystashs avatar
Ett kort inlägg då jag inte orkar skriva mer.

Gatorna kommer väll inte bli säkrare om cannabis rökare inte vandrar omkring längre ?
Det blir att ungdomarna dricker mer och det orsakar fler slagsmål och mer brott.

Cannabis rökare går oftast runt och är slöa kanske har lite mer kul åt saker som inte är kul, Men det händer nästan aldrig att dom skulle komma in på tanken att slåss eller dylikt.
Citera
2009-11-15, 22:20
Medlem
gr0gs avatar
Citat:
Vad blir nästa steg när detta inte fungerar?

Antagligen så gör man bara om samma steg igen, fast under ett nytt fyndigt namn. kanske uppdaterar de skräckpropagandan och hävdar att haschen är inkörsporten till våldtäkt av just din tonårsdotter.
Citera
2009-11-15, 22:20
Medlem
Pyramids avatar
Nu är inte jag världens cannabisförespråkare men det känns trist att det aldrig blir något "sånt här" fast mot tex rån, våldtäkter, förortsbränder eller liknande.
Citera
2009-11-15, 22:24
Medlem
Collishs avatar
Men kul , att dom inte kan lägga ner tid på något annat. T ex: Våldtäktsmän
Idiotiskt att slösa skattepengar på detta, dom kanske får ner det för stunden men CB-rökare kommer alltid förekomma.
Citera
2009-11-15, 22:26
Medlem
Vilka jävla idioter.

Varför går det inte att kommentera?
Citera
2009-11-15, 22:28
Medlem
4skins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Collish
Men kul , att dom inte kan lägga ner tid på något annat. T ex: Våldtäktsmän
Idiotiskt att slösa skattepengar på detta, dom kanske får ner det för stunden men CB-rökare kommer alltid förekomma.

Det är ju det som känns så jävla konstigt. Polisen lägger ofantliga resurser till ingen som helst nytta.. Jag ser det här som nån slags dödsryckning, när även detta misslyckas får det fanimej vara bra
Citera
2009-11-15, 22:30
Medlem
honken80s avatar
Totala resurser budgeterat för narkotikabekämpning mellan 2008-2010 är 780 miljoner. Sen vet jag inte om de fått mer eller mindre allt eftersom tiden går.

De som borde kunna svara på resursfrågan kring just det här är väl polisen i stockholm.
Citera
2009-11-15, 22:37
Medlem
4skins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honken80
Totala resurser budgeterat för narkotikabekämpning mellan 2008-2010 är 780 miljoner. Sen vet jag inte om de fått mer eller mindre allt eftersom tiden går.

De som borde kunna svara på resursfrågan kring just det här är väl polisen i stockholm.

Ja, jag gluttade lite på budgeten, visst sänktes ändå den summan från förra året?

Jag ska nog ta och ringa lite i morgon, en sån här auktion måste ju ha budgeterats ordentligt i förväg så dom borde väl kunna svara mer eller mindre direkt..

edit: kanske ska slänga in den i stora tråden när jag tänker efter..
Senast redigerad av 4skin 2009-11-15 kl. 22:42.
Citera
2009-11-15, 22:58
Medlem
SMD FBs avatar
Det känns som att de vill få upp statistiken lite så att det ser bra ut på pappret så att deras överhuvuden kan ge dom en klapp på axeln och säga, bra gjort!
Citera
2009-11-15, 23:10
Medlem
Som vanligt älskar polisen brott där det saknas offer! Lätt att lösa, bra statistik. Vad åstadkommer de till samhällets nytta genom detta? Ingenting skulle jag säga, lägg resurserna mot det ökade våldet istället. Tycker det är helt sjukt att folk som odlar hemma ofta buras in på högre straff än människor som begått grov misshandel.

Varför angriper man inte grundproblematiken i systemet som det ser ut idag? Ingjut lite hopp om en bra framtid i människor och se till att alla kan ha en meningsfull vardag med jobb eller plugg så minskar MISSBRUKET av flera olika substanser.

Det vore kanske något att så småningom bosätta sig utomlands och slippa DDR-Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in