Känns konstigt om man skrivit den här säsongen som den sista, som nån spekulerade i. Allt skulle alltså få en snygg avslutning på tre ytterligare avsnitt? Tveksamt...
Angående spoiler-diskussionen så fattar jag inte hur vissa kan få krupp fullständigt av att råka få reda på nåt som ändå rullar i en trailer i anslutning till senaste avsnittet. Det är ju inte så att manusförfattaren kliver in i diskussionen och vecklar ut slutavsnittet för er... Tycker Strage skrev bra om spoiler-fobi för en tid sen:
http://www.pastan.nu/bloggen/inlagg/strages-kronika-spoilervarning.3069
En grej jag inte riktigt hängde med i. Varför fick Chase en bloddroppe på fingret när han tog i sitt halssmycke? Spillde Dexter eller förslöt han inte ampullen ordentligt eller...?
Lite konstigt förresten att Dexter blir besviken när han får resultatet från blodprovet och det är från en kvinna som lever. Han borde väl bli lite mer eld och lågor där...
Försvarade tidigare i tråden faktumet att ex-snubben lyckas få tag i Lumen. Men när Chase ringer och hon tanklöst lyfter luren och frågar "Dexter? blir till och med jag lite störd. Finns det inte nummerpresentation?
Håller med om att Chase borde framställas som mer stressad. Okej om han håller uppe en fasad, nåt som en sån slipad jävel borde va rätt bra på, men han inser väl ändå att han ligger jävligt pyrt till och förhoppningsvis märks det lite mer i nästa avsnitt...
Visst, att Astor ramlade in i senaste avsnittet var ju inget som drev handlingen framåt men jag tyckte ändå det ger lite mer trovärdighet när Dexters tidigare familjeliv tränger sig på. Barnen försvann ju väldigt lättvindigt ur bilden första avsnitten med nanny och svärföräldrar som rycker in. Över huvud taget så har man ju bekymmersfritt skakat av sig det mesta runt Rita...