Citat:
Ursprungligen postat av skaliz
Alla ni som tjatar efter varje avsnitt om att serien har tappat så mycket och att det är så dåligt, vad är det ni saknar eller tycker de borde göra istället?
Du verkar ju ha sett de tidigare säsongerna och då är det ju lite konstigt att du inte ser/upplever skillnaden i kvalitet.
För att svara på din fråga:
* Jag saknar Dexter - det känns som om serien glider ifrån sin egen huvudperson.
Innan var det mycket mer av Dexters tankar gällande sig själv och sin interaktion med andra människor. Att Dexter faktiskt är sociopat blir närmast bara en parantes som det är nu.
* Vidare så saknar jag starka och karismatiska nya karaktärer. Lumen kommer ju knappast i närheten av Rudy Cooper, Frank Lundy eller Trinity.
Lumens story är inte helt fel men jag hade inte velat se hennes roll som så stor utan mer som en entré till the bad guys.
Först nu, i avsnitt 7, kommer det en karismatisk karaktär i Mr Chase (Take it!) som kan bli en värdig motståndare till Dexter. Lite sent kan jag tycka...
* Santa Muerte är ingen intressant story som fångar tittaren. Här skulle man valt att satsa på någonting helt annat. Vad som helst borde vara mer intressant än detta...
* Alldeles för seg start. Särskilt om du jämför med tidigare säsonger. Väldigt lååååång transportsträcka där man istället kunde avhandlat ämnet på betydligt kortare tid för att föra handlingen framåt.
När jag sett Dexter tidigare säsonger så har nästan varje scen i varje avsnitt haft något värde och fört handlingen framåt, så är inte längre fallet. Kommer på mig själv med att kolla hur lång tid som återstår av avsnittet - just för att det är så segt! Då är det riktigt illa kan jag säga.
Detta i kombination med ointressanta karaktärer och dåligt val av huvudstories/fel fokus gör att jag upplever en rejäl försämring mot tidigare.
Citat:
Ursprungligen postat av skaliz
Man får lite känslan av att det enda ni vill se är när Dexter åker runt och dödar folk, och att allt annat runt omkring bara är någon slags utfyllnad? Det är ju faktiskt en drama-serie..
Jag förstår inte riktigt faktiskt, tycker den här säsongen varit ruskigt bra hittills.
Jag förstår inte riktigt faktiskt, tycker den här säsongen varit ruskigt bra hittills.
Precis som du säger så är Dexter en drama-serie. Men då får man ju tillföra lite drama också, annars blir det inte mycket till serie...
Det ÄR just själva "utfyllnaden" som jag framförallt har krav på! Jag har aldrig sett Dexter för själva dödandet utan gillar karaktären, det psykologiska spelet och när Dexter får lite värdigt motstånd. Då krävs det mer än vad som levererats hittills.
Mycket kan ju förklaras av att det kreativa originalteamet bakom Dexter är borta, vilket jag skrev om i mitt förra inlägg.
Klart som sjutton att det kommer att sätta sina spår i serien...