Citat:
Ursprungligen postat av dnan0912
Ok jag bara förutsatte att tjejen redan var död när han la ner henne men hon kan såklart ha vart medvetslös. I vilket fall blir det inte mycket till tortyr?

Hon verkade ju onekligen vara rätt passiv där, så jag förutsatte också att hon var död först. Men sen slog det mig att en av fyra saker förmodligen skulle hända om man kopplade sin hushållsel till sin vattenfyllda liktunna... Jag är ju ingen elektriker, men jag känner ändå att 1) "Inte något alls", 2) "Proppen går", 3) "Liket sprattlar lite lustigt", eller 4) "Vattnet börjar koka" med rätt hög sannolikhet är rätt så gott gissade alternativ.
Kroppen som Dexter hittade var ju inte kokt, och med alla de där hårlockarna så borde ju Boyd ha ett rätt så inarbetat MO. Alltså känns alternativ 4 ganska osannolikt. Alternativ 1 och 2 faller på att snubben ju inte är nybörjare. Och alternativ 3 faller på själva tunnan då den - med sin trånga diameter - rimligtvis skulle dra ner drastiskt på eventuellt sprattlande. Ska man bemöda sig med att koppla el till sina lik för sprattlandets skull så vill man såklart maximera nyttan, och när hon nu ändå låg där utanför tunnan på ett golv med väldigt mycket bättre svängrum så borde han ju ha passat på att koppla kablarna då, innan han stoppade henne i tunnan.
Fast å andra sidan så var ju bruden uppenbarligen inte vid medvetande när han kopplade på elen, och om han var ute efter att tortera henne så borde han ju ha väntat tills hon kvicknade till innan han drog i strömbrytaren... Om han inte använde någon ninja-drog så att hon var vid sina sinnes fulla bruk trots lam kropp.
Men Dexter slog ju fast att Boyd både var tråkig och idiot, så det är fullt möjligt att han bara gillar att koppla meningslös el till sina tunnor... Onekligen känns ju det som en något fattig förklaring, och jag måste nog ha förbisett något här. Inte fan skulle elgrejen ha varit med om det inte kan tänkas bidra till tittarnas njutning på något vis alls.