2010-10-04, 12:36
Medlem
stolpsk0tts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Varför fick den svarta uniformerade tjejen så mycket tid? Ska hon vara en ny karaktär?

Kanske är något som vill spegla Debras yngre år i polisen? Den svarta uniformerade tjejen kanske kommer utvecklas till något åt debras håll senare?

Dessutom så tycker jag inte avsnittet var så dåligt, men inte bra eller. Det var ett nödvändigt avsnitt för att kunna utvecklas på den bana det håller på att ta, och jag kan inte vänta tills nästa avsnitt när vi får nästa ledtråd till vilken bana det kommer bli

Dessutom skönt att astor och cody drog, tycker dem sänkte ner hela dexters livsstil, nu kan han fokusera på att hitta tillbaka till sig själv utan jobbiga barn (förrutom harrison då)
Citera
2010-10-04, 13:05
Medlem
Okej ungarna är ur vägen, dom har en sketch på Dexter och nu är det dags att jaga killen som lyssnar på självhjälpsband och dumpar tunnor med kvinnor i. Det artar sig!

Förresten varför kopplade han ström till tunnan där i slutet?
Citera
2010-10-04, 13:11
Medlem
Gerras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dnan0912
Förresten varför kopplade han ström till tunnan där i slutet?
Han MacGyverar begravningskärl och tortyrredskap på ett smidigt vis?
Citera
2010-10-04, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gerra
Han MacGyverar begravningskärl och tortyrredskap på ett smidigt vis?

Ok jag bara förutsatte att tjejen redan var död när han la ner henne men hon kan såklart ha vart medvetslös. I vilket fall blir det inte mycket till tortyr?
Citera
2010-10-04, 13:59
Medlem
Gerras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dnan0912
Ok jag bara förutsatte att tjejen redan var död när han la ner henne men hon kan såklart ha vart medvetslös. I vilket fall blir det inte mycket till tortyr?
Hon verkade ju onekligen vara rätt passiv där, så jag förutsatte också att hon var död först. Men sen slog det mig att en av fyra saker förmodligen skulle hända om man kopplade sin hushållsel till sin vattenfyllda liktunna... Jag är ju ingen elektriker, men jag känner ändå att 1) "Inte något alls", 2) "Proppen går", 3) "Liket sprattlar lite lustigt", eller 4) "Vattnet börjar koka" med rätt hög sannolikhet är rätt så gott gissade alternativ.

Kroppen som Dexter hittade var ju inte kokt, och med alla de där hårlockarna så borde ju Boyd ha ett rätt så inarbetat MO. Alltså känns alternativ 4 ganska osannolikt. Alternativ 1 och 2 faller på att snubben ju inte är nybörjare. Och alternativ 3 faller på själva tunnan då den - med sin trånga diameter - rimligtvis skulle dra ner drastiskt på eventuellt sprattlande. Ska man bemöda sig med att koppla el till sina lik för sprattlandets skull så vill man såklart maximera nyttan, och när hon nu ändå låg där utanför tunnan på ett golv med väldigt mycket bättre svängrum så borde han ju ha passat på att koppla kablarna då, innan han stoppade henne i tunnan.

Fast å andra sidan så var ju bruden uppenbarligen inte vid medvetande när han kopplade på elen, och om han var ute efter att tortera henne så borde han ju ha väntat tills hon kvicknade till innan han drog i strömbrytaren... Om han inte använde någon ninja-drog så att hon var vid sina sinnes fulla bruk trots lam kropp.

Men Dexter slog ju fast att Boyd både var tråkig och idiot, så det är fullt möjligt att han bara gillar att koppla meningslös el till sina tunnor... Onekligen känns ju det som en något fattig förklaring, och jag måste nog ha förbisett något här. Inte fan skulle elgrejen ha varit med om det inte kan tänkas bidra till tittarnas njutning på något vis alls.
Citera
2010-10-04, 17:25
Medlem
BlackMetals avatar
Inte ett speciellt roligt avsnitt men det var nog nödvändigt att ha det. Blir väldigt kul att se om Quinn kommer Dexter på spåren eller inte.
Citera
2010-10-04, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrJacksson
Och en följdfråga: Kommer denna spanskartade sekt vara "the big bad"?
Kollade runt lite på internet och hittade det här uttalandet av en producent:
Tycker f ö dagens avsnitt var helt okej, inte ett av de bättre men skönt att se Dexters jagande i fokus igen och att han är tillbaka i den gamla lägenheten.
Citera
2010-10-04, 18:59
Medlem
Lugnt avsnitt idag, ibland på gränsen till segt. Stabila skådespelarinsatser håller den dock på en hygglig nivå. bra att ungarna är borta nu iaf för ett tag så att vi kan komma igång med lite mera tempo.
Citera
2010-10-04, 20:23
Medlem
hazard simpsons avatar
Citera
2010-10-04, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson

Dex har väl å andra sidan alltid varit jävligt mycket effektivare än polisen.
Citera
2010-10-04, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson

Ska allt ta lika lång tid som det gör i verkligheten så hade dem behövt släppa långfilmer istället för serieavsnitt
Citera
2010-10-04, 20:48
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Ska allt ta lika lång tid som det gör i verkligheten så hade dem behövt släppa långfilmer istället för serieavsnitt

ja, det har du rätt i. Men gärna långfilmer med Dexter. Som en fin avslutning på serien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in