2009-12-28, 18:28
  #229
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Okej. Men då kör jag fortfarande på min tanke om att man kan spoila förra avsnittet utan spoilertaggar då det nya precis har släppts.
Hur gör man med säsongsavslutningar?
95% av diskussionen om ett avsnitt är ju den veckan det visats.
Citera
2010-01-07, 18:55
  #230
Medlem
Falcãos avatar
Med risk för att vara tjatig undrar jag återigen om ni moderatorer har kommit någonvart i diskussionen?
Citera
2010-01-07, 19:30
  #231
Medlem
Finns väl inte direkt regler.... Bara så att man är sjysst mot andra om man inte spoilar filmen/avsnittet.
Citera
2010-01-07, 23:03
  #232
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obscen
Finns väl inte direkt regler.... Bara så att man är sjysst mot andra om man inte spoilar filmen/avsnittet.

tro't eller ej
Citera
2010-01-09, 16:25
  #233
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Med risk för att vara tjatig undrar jag återigen om ni moderatorer har kommit någonvart i diskussionen?

Hej på er!

Jag har varit tämligen inaktiv i Outlaw på sistone pga tidsbrist men nu har vi iaf kommit fram till att vi ska ha två trådar för Dexter. Detsamma kommer gälla andra aktuella långkörarserier som kan ses i tv alternativt tankas ned.
Citera
2010-01-09, 16:28
  #234
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Hej på er!

Jag har varit tämligen inaktiv i Outlaw på sistone pga tidsbrist men nu har vi iaf kommit fram till att vi ska ha två trådar för Dexter. Detsamma kommer gälla andra aktuella långkörarserier som kan ses i tv alternativt tankas ned.

Och om jag förstår dig rätt så innebär det att man inte kommer att behöva använda spoiler-taggar för saker som har hänt om man skriver i tråden som är till för alla som följer avsnitten efterhand som de sänts i USA?
Citera
2010-01-10, 08:40
  #235
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Och om jag förstår dig rätt så innebär det att man inte kommer att behöva använda spoiler-taggar för saker som har hänt om man skriver i tråden som är till för alla som följer avsnitten efterhand som de sänts i USA?
Vad skulle poängen med två trådar vara annars?

Bra beslut. Det enda rimliga.
Sedan hoppas jag folk har någon slags fungerande hjärnkapacitet så de lägger regelrätta spoilers i just spoilertaggar.
Rykten, promos osv.
__________________
Senast redigerad av fugu 2010-01-10 kl. 08:43.
Citera
2010-01-10, 09:07
  #236
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fugu
Vad skulle poängen med två trådar vara annars?

Bra beslut. Det enda rimliga.
Sedan hoppas jag folk har någon slags fungerande hjärnkapacitet så de lägger regelrätta spoilers i just spoilertaggar.
Rykten, promos osv.

Nä, jag utgår också från att det är så man menar men jag tyckte ändå att det kunde vara bra att få en moderator till att skriva ut detta explicit så att man har ett odiskutabelt citat att slänga i ansiktet på den som ger en tillsägelse för att inte ha använt spoiler-taggar om detta skulle ske.

Förnuftet har segrat.
Citera
2010-01-10, 13:08
  #237
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Och om jag förstår dig rätt så innebär det att man inte kommer att behöva använda spoiler-taggar för saker som har hänt om man skriver i tråden som är till för alla som följer avsnitten efterhand som de sänts i USA?

Enligt regelverket ska ju spoilertaggar användas men jag kan hålla med om att det ibland går till överdrift. Den som följer de absolut senaste avsnitten av exempelvis Dexter (mao de som tankar ned serien eller ser den i någon kanal som är up to date med de amerikanska tv-sändningarna) deltar förstås i tråden som är skapad just för dem och de som inte hunnit så långt i serien bör rimligtvis hålla sig i den andra tråden, allt för att slippa störa sig på spoilers. Reglerna kring spoilerfunktionen bör nog omarbetas och anpassas beroende på vilken forumdel man befinner sig i.

Oavsett vilket är det viktigt att använda sunt förnuft och vet man med sig att en viss information (rykten/trailers för kommande avsnitt etc) spoilar handlingen så ska man nyttja spoilertaggarna för att inte förstöra nöjet för andra.
__________________
Senast redigerad av Cineasten 2010-01-10 kl. 13:13.
Citera
2016-04-25, 23:11
  #238
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Eftersom en del skriver att det inte är så jobbigt att sätta in en spoiler-tagg så får jag citera mig själv från första inlägget:






Alternativ två.

Håller helt med. totalt oläsligt som det är nu, det sabbar diskussionerna

det är ju när ett avsnitt har sänts som diskussionen är intressant.

Solklart fall av "skylla sig själv" om man går in i en tråd om en pågående serie och frågar om nåt längre bak i handlingen.

ska alla inlägg i litteratur forumet vara med spoilertaggs också?
Citera
2016-04-26, 13:11
  #239
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WladCorn
Håller helt med. totalt oläsligt som det är nu, det sabbar diskussionerna

det är ju när ett avsnitt har sänts som diskussionen är intressant.

Solklart fall av "skylla sig själv" om man går in i en tråd om en pågående serie och frågar om nåt längre bak i handlingen.

ska alla inlägg i litteratur forumet vara med spoilertaggs också?
Tanken är att diskussionen skall kunna pågå som vanligt men att till exempel de huvudkaraktärer som dör skall spoilermarkeras. Nu tar vissa användare det säkra före det osäkra och lägger allt inom spoiler, vilket så klart är fel. Vi har försökt påpeka det i trådarna och hoppas att det skall bli bättre. Vi raderar även de inlägg som inkorrekt använder spoilerfunktionen. Dock kommer vi inte att helt släppa på att spoilers skall användas eftersom även de som just börjat se serien skall kunna läsa i kapp utan att för den delen riskera att de kommer för långt fram i handlingen och få den spoilad.

Vill du diskutera utan spoilers, och då menar jag verkligen helt och hållet utan spoilers, kan du vända dig till (FB) Diskussioner om Game of Thrones - utan spoilertaggar istället. Här kan allt med själva tv-serien diskuteras utan att använda spoilertaggar. Sända avsnitt, kommande avsnitt, trailers och liknande går bra att diskutera utan att för den delen dölja inlägget i en spoiler.

/Moll-E
Moderator i Tv-serier och tv-program
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in