Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Frågan är uppe för diskussion i Outlaw. När vi har kommit fram till något vettigt kommer det såklart att meddelas. Då är det väl också tänkt att vi ska skriva exakt vad som gäller i Tv-forumet. Reglerna kanske måste anpassas lite efter de olika forumen (vilket de de facto redan gör. Chat och trams tas inte lika allvarligt på överallt i forumet t.e.x).
Trots mina rabiata inlägg kan jag delvis hålla med om att det inte finns någon logik i att behålla de två Lost-trådarna som behandlar de avsnitt som sänts i USA respektive de som visas i Tv4 om vi samtidigt inte tillåter två liknande trådar om exempelvis Dexter.
Samma regler bör förstås gälla alla långkörarserier vare sig det gäller Sopranos, Dexter, Lost, OZ, Rederiet, Spanarna på Hill Street eller vad det nu kan tänkas vara.
Trots mina rabiata inlägg kan jag delvis hålla med om att det inte finns någon logik i att behålla de två Lost-trådarna som behandlar de avsnitt som sänts i USA respektive de som visas i Tv4 om vi samtidigt inte tillåter två liknande trådar om exempelvis Dexter.
Samma regler bör förstås gälla alla långkörarserier vare sig det gäller Sopranos, Dexter, Lost, OZ, Rederiet, Spanarna på Hill Street eller vad det nu kan tänkas vara.
Varför inte bara hålla på tidigare rekommendationer och just köra på att de trådar som behandlar de som går på en amerikansk tv-kanal får diskuteras så fort avsnittet har sänts på amerikansk tv och samma sak med trådar som handlar om svenska tv-serier.
Dexter går väl exempelvis inte på svensk tv?
Isånafall så borde det gälla för amerikanska tider.
Jag själv har bara sett första säsongen av dexter och håller mig därmed borta från tråden.
Däremot så har jag ett tips till andra som är i samma situation.
Kolla när avsnitten sändes och läs bara tråden fram till det avsnittet.
Då kan man omöjligt läsa spoilers och då kan man läsa sig till om det är en bra serie (första intrycket etc)