2009-12-21, 18:17
  #133
Medlem
Are-ons avatar
Nämen då gör vi så. Stäng ute folk ifrån att diskutera.
*ironi*

Måste säga att det är otroligt kul hur mycket bättre ni känner er för att ni har följt en serie längre. Då "äger" ni tråden, sandlåde nivå. Självklart ska nya ta sitt ansvar och inte ställa dumma frågor, men Spoiler ska användas!
Citera
2009-12-21, 18:29
  #134
Medlem
roobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Are-on
Nämen då gör vi så. Stäng ute folk ifrån att diskutera.
*ironi*

Måste säga att det är otroligt kul hur mycket bättre ni känner er för att ni har följt en serie längre. Då "äger" ni tråden, sandlåde nivå. Självklart ska nya ta sitt ansvar och inte ställa dumma frågor, men Spoiler ska användas!


Handlar verkligen inte om att jag känner mig bättre än folk som inte sett en serie som jag har, det argumentet om något är väl sandlådenivå. Motsätter mig att diskussion av senaste visade avsnittet ska diskuteras i spoiler, så länge inte en lösning för att slippa vad som de facto är riktiga spoilers. Det vill säga information om kommande avsnitt som inte visats, trailers och dylikt.

Sen handlar det inte bara om "dumma frågor", jag kan inte se vad en användare som inte sett större delen av serien ska tillföra en diskussion som pågått i flera år. Man kan väl möjligt diskutera foto, skådespelarinsatser och dylikt, men mig veterligen diskuteras det sällan.
Citera
2009-12-21, 18:36
  #135
Medlem
Reffe0s avatar
Ifall ett avsnitt kommit ut så är det fritt fram att skriva utan spoiler taggar, självklart något annat vore ju konstigt. Är man så jävla pantad att man går in i en tråd när man vet att det finns ett nytt avsnitt så får man skylla sig själv.
Citera
2009-12-21, 18:37
  #136
Medlem
roobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sindacco
Jag följer ju vissa serier via datorn. Men jag tycker det är mycket skönare att ligga i soffan och kolla på TV än att sitta på en stol och kolla på en datorskärm. Nu pratar jag utifrån en ren egoistisk synvinkel.

Kanal 5 har vaknat upp och insett att dom inte kan ligga flera veckor/månader efter om dom vill behålla sina tittare. Nu ligger Kanal 5 bara två dagar efter USA med Desperate Housewives, och är först utanför USA och Kanada med att visa serien.

Det här är ju väldigt mycket OfT, men det finns ju en hel del tekniska lösningar om du hellre ser det på din TV istället för datorn. Sen tycker jag det är mycket bra att kanal 5 har vaknat, men i mitt fall spelar det samma roll, det finns för många fördelar att ladda ner för att jag skulle vänta till ett avsnitt visas på en svensk kanal.
Citera
2009-12-21, 18:37
  #137
Medlem
Are-ons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roobbe
Handlar verkligen inte om att jag känner mig bättre än folk som inte sett en serie som jag har, det argumentet om något är väl sandlådenivå. Motsätter mig att diskussion av senaste visade avsnittet ska diskuteras i spoiler, så länge inte en lösning för att slippa vad som de facto är riktiga spoilers. Det vill säga information om kommande avsnitt som inte visats, trailers och dylikt.

Sen handlar det inte bara om "dumma frågor", jag kan inte se vad en användare som inte sett större delen av serien ska tillföra en diskussion som pågått i flera år. Man kan väl möjligt diskutera foto, skådespelarinsatser och dylikt, men mig veterligen diskuteras det sällan.

okej, om vi nu säger att vi gör så. Skippar alla Spoilers, jadå stänger ni ju ute folk.Är det vad ni vill? Som sagt, kommer sluta med att folk som inte sätt avsnittet en timme efter att de släppts på nätet inte kommer kunna delta i tråden förens det har gått på TV i Sverige, kan ju ta halvårsvis, eller hur?
Citera
2009-12-21, 18:44
  #138
Medlem
roobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Are-on
okej, om vi nu säger att vi gör så. Skippar alla Spoilers, jadå stänger ni ju ute folk.Är det vad ni vill? Som sagt, kommer sluta med att folk som inte sätt avsnittet en timme efter att de släppts på nätet inte kommer kunna delta i tråden förens det har gått på TV i Sverige, kan ju ta halvårsvis, eller hur?

Kan inte tala för någon annan än mig själv, så kan inte svara på dina "ni" frågor. Men, det är faktiskt så det redan fungerar i praktiken, och det finns även i ett flertal TV-serier trådar för de som följer det på svensk tv. Återigen, jag ser det inte som att stänga ute någon, folk väljer själva hur de vill se avsnitten, och där väljer man också hur man vill diskutera serien.

Finns stora problem i mina ögon som jag redan påpekat med att diskutera handlingen av senast visade avsnittet bakom spoilertaggar, men mitt största frågetecken är vad en person som inte sett serien i samma takt som större delen av användarna i tråden kan tillföra diskussionen.

Jag förstår inte heller varför du gör en sån stor sak av att "stänga ute folk", så fungerar ju varenda tråd, det är väl ytterst få trådar du kan bara hoppa in i slutet av tråden och delta aktivt i en diskussion.
Citera
2009-12-21, 18:47
  #139
Medlem
Are-ons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roobbe
Kan inte tala för någon annan än mig själv, så kan inte svara på dina "ni" frågor. Men, det är faktiskt så det redan fungerar i praktiken, och det finns även i ett flertal TV-serier trådar för de som följer det på svensk tv. Återigen, jag ser det inte som att stänga ute någon, folk väljer själva hur de vill se avsnitten, och där väljer man också hur man vill diskutera serien.

Finns stora problem i mina ögon som jag redan påpekat med att diskutera handlingen av senast visade avsnittet bakom spoilertaggar, men mitt största frågetecken är vad en person som inte sett serien i samma takt som större delen av användarna i tråden kan tillföra diskussionen.

Jag förstår inte heller varför du gör en sån stor sak av att "stänga ute folk", så fungerar ju varenda tråd, det är väl ytterst få trådar du kan bara hoppa in i slutet av tråden och delta aktivt i en diskussion.

De flesta skulle väl jag säga att man kan det, eller?
Citera
2009-12-21, 19:04
  #140
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
EvilBlackout666, Tord_Ywel och Cruachan får en tillsägelse var för att inte ha använt spoilertaggar. Tack som fan era idioter för att ni postar info i ett forum och en tråd som inte ens handlar om TV-serien! Jag skiter i att Cruachan och Tord_Ywel bara citerar någon annans idioti, även det ska ligga i spoilertaggar!

// Mod
__________________
Senast redigerad av ÅnkelGunnar 2009-12-21 kl. 19:06.
Citera
2009-12-21, 19:23
  #141
Medlem
Falcãos avatar
Citera
2009-12-21, 19:25
  #142
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Huruvida det som skrivits är sant eller inte vet jag inte, och den som bekräftar eller dementerar det åker på en tillsägelse för exakt samma sak. Här diskuterar vi bruket av spoilertaggar i TV-forumet. Olika TV-seriers handling har inte i den här tråden att göra, och det är definitivt inget som är förhandlingsbart, upp till var och en eller något man får skylla sig själv om man råkar se.

// Mod
Citera
2009-12-21, 19:35
  #143
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Are-on
De flesta skulle väl jag säga att man kan det, eller?

Men det är ändå ett dåligt exempel. Vill någon in i diskussionen får man väl kolla igenom det man missat eller ta smällen att folk diskuterar sånt man inte sett.

Du kan ju inte direkt hoppa in i en tråd om avancerat flugfiske om du bara metat lite från en bro och sen förvänta dig att folk ska prata om dina erfarenheter istället.

Men om du tycker att det är ett sånt stort problem, varför inte göra en ny tråd för er som följer via sveriges tv? Tex "Prison Break - Vi som följer på svensk TV" eller något.

Tv-serier är såpass lättillgängliga och jag tror att max 5-10% drabbas av spoilers. Ska övriga 90-95% få lida då?
Citera
2009-12-21, 19:42
  #144
Medlem
Are-ons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackie
Men det är ändå ett dåligt exempel. Vill någon in i diskussionen får man väl kolla igenom det man missat eller ta smällen att folk diskuterar sånt man inte sett.

Du kan ju inte direkt hoppa in i en tråd om avancerat flugfiske om du bara metat lite från en bro och sen förvänta dig att folk ska prata om dina erfarenheter istället.

Men om du tycker att det är ett sånt stort problem, varför inte göra en ny tråd för er som följer via sveriges tv? Tex "Prison Break - Vi som följer på svensk TV" eller något.

Tv-serier är såpass lättillgängliga och jag tror att max 5-10% drabbas av spoilers. Ska övriga 90-95% få lida då?

Ska vi ha en som heter:
Vi som laddar ner efter en vecka.
Vi som laddar ner när det finns Swesub.

Varje serie skulle ha 4-6 trådar, hör du själv hur det låter? För att folk inte använder spoilers?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in