Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-04, 13:59
  #925
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EjTidigareMedlem
Det många inte tänker på och speciellt ni här i tråden är att ni har helt fel. Psykopaten är snarare den mest trevliga människan ni har träffat. Bara det här med att det inte går att fejka ett duchamelsåsleende är ju så jävla fejk. Jag fejkar ett sådant leende på 0.02sekunders tid. Inga problem.

Nej, psykopaten är oftast den mest trevliga pricken. Skulle ni kunna tro att den här porrskådisen egentligen just är en psykopat? Och sedan måste ni förstå att för psykopaten finns det inget förnedrande, så att hon sitter i den positionen hon gör kan för henne vara ett maktutövande, på samma sätt som en mördande psychokiller kan äta offrets avföring. Inte heller han ser sig som underlägsen.


https://www.google.com/search?biw=95...p3K6VMhEmFsNM:

/han som vet och han som kan

En psykopats blick är tom du visar en brud som suger kuk för pengar, jag hade förvänta mig en snubbe med galen blick men vad fick vi.
Citera
2023-03-24, 07:40
  #926
Medlem
Jag håller med om att det är något med blicken. Var innan i en kärleksrelation med en man som jag tror 99,9% hade psykopati och självklart visste jag inget då utan väl inne i en stabil relation var då han medvetet förändrades, psykiska nedbrytningen började och det var också såklart del av planen, väldigt kall, uträknande, ej impulsiv. Många normalt folk fattar inte hur omfattande deras uträknande, deras driv är. vilket gör att de bara kan fortsätta.

Psykopater är trevliga, har humor, han var det, framställdes som också väldigt stabil, stark på nåt vis, att jag kunde räkna med honom. Inte nån som behövde uppmärksamhet på sig, ingen narcissist. Jäkligt smart var han, jag vågar inte gissa ens. Det här att komma på han med lögner titt som tätt, nej, nej, det fanns inte ens på kartan. För smart för det. Jag tror det är sociopaterna och narcissisterna man kan komma på där betydligt lättare.

Det var tydligt för mig det här med ögonen, en extra tändning i dem, för att de sen kunde förvandlas till nåt helt annat. Den kyla han uppvisade var omänsklig (och då gällde det inte ens mig först när jag såg den). Han var inte rädd heller, ingen rädsla alls i ögonen, i fara, där var det också avslöjande.

Jag var ju väldigt nära hans ögon, några cm bara och levde med honom så jag såg det väldigt tydligt allt eftersom. I början tänkte jag att det nog var för att han var nyförälskad och/eller kände lust för de var extra tända då.

Han formade en bild av sig, av mig, av oss ut efter en plan han hade och det betydde också att han försökte dölja tror jag det här med ögonen. Ser oss alla som leksaker, som blåsta i huvet.
__________________
Senast redigerad av finnsdeteller 2023-03-24 kl. 07:59.
Citera
2023-04-15, 18:41
  #927
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Oj vilken lång trådstart. Orkar inte läsa. Men ja, har sett den psykopatiska blicken. Alla psykopater har den inte utan smyger under radarn utan den, men visar sig i sitt beteende.
Men den typiska psykopatblicken är en grej absolut.
De spänner blicken i en för att de vill skrämmas och och få som de vill. Om man viker sig beter de sig inte bättre än om man läxar upp dem.
Grandiosa och reagerar med raseri om det ens finns en tillstymmelse till något annat än beundran.
Ofta hand i hand med narcissism.

Saken är den att psykopater inte måste vara störst och starkast, men vi lever i ett samhälle där de har fritt spelrum för man kan inte ge dem en omgång för det är inte lagligt.
Kan tänka mig att de i gamla tider om de märkte att någon var extremt manipulativ, hypersjälvisk, lågempatisk etc. bara högg huvudet av dem. Typ vikingatiden. Nu borde man inte göra så heller, men det borde gå att sätta folk i fängelse för extremt användande av psykologisk terror och härskartekniker.
Citera
2023-09-05, 18:41
  #928
Medlem
Vildbloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackfisken
Jag tänkte ta en kortare resa ut ifrån kampsportsdelen av forumet och göra ett besök här. För det är en sak jag har tänkt på.. och jag är ganska säker på att jag har kommit fram till någonting.

Vill bara börja med att säga att jag anser mig vara ganska bra på att läsa av människor. Jag tycker att jag har en intuition eller instinkt som gör att jag har ganska lätt för mig att bilda mig något korrekta uppfattningar av människor. Är ganska intresserad av psykologi och beteendevetenskap överhuvudtaget, är dock inte påläst inom områdena. Men som sagt, jag kan analysera människors beteende och ofta komma fram till ganska rimliga uppfattningar. Det här är något jag är mycket väl medveten om inte är något speciellt för mig utan ganska många människor är nog likadana mer eller mindre.

Hur som helst, jag har en vän och en bekant som jag är ganska säker/misstänker starkt har någon form av psykopati. Varför jag anser att jag är ganska säker på det orkar jag inte gå in på för det skulle ta för lång tid att förklara men gemensam nämnare är att det framgår ganska tydligt att dessa personer inte kan känna känslorna empati och medkänsla. Jag kan ha roligt med min vän, och han beter sig inte odrägligt, slåss inte på krogen eller så men efter några års vänskap är det helt uppenbart att han helt enkelt är psykopat. Han kan helt enkelt inte känna empati, och det kan ju inte han råför. Så jag kan inte anklaga honom för det. Han kör sitt race.

Dock har jag lagt märke till en sak; hans blick på fotografier. Jag och en tjejkompis har diskuterat hans psykopati och vi är båda två lika övertygade om att den existerar. Men något jag inte har diskuterat med denna tjejkompis är blicken han har på vartenda foto på t.ex. Facebook. Den är väldigt svårt att förklara, den är liksom stark och intensiv men ändå helt tom. Måste medge att det är lite kusligt faktiskt.

Hursomhelst har jag en kompis kompis som jag inte gillar alls. Han är ung, har suttit i fängelse (för ett mycket märkligt brott) och har en mycket märklig livstil. Snubben ger mig en allmänt dålig känsla och jag har även hört hans vänner berätta historier om saker som han har sagt och gjort, och de har själva dragit slutsatsen att han "typ är psykopat eller nåt". Var inne på facebook och kikade runt lite och kom över den här snubben som jag alltså tycker har psykopatiska drag och vad fan, det är exakt samma blick som jag tycker att min vän har (som förövrigt inte alls beter sig illa på det sättet); intensiv och kall på samma gång. Stissig och tom samtidigt.

Vad kan man dra för slutsatser av det här? Jag tror inte man märker av blicken när man umgås utan man kan nog bara verkligen känna den på ett fotografi. Något utmärkande för den är att den är alltid likadan, även om vännen eller kompisens kompis är avslappnad, ler, posar, dansar etc. Alltid samma blick. Jag tycker detta är intressant och lite läskigt på samma gång. Vad är dessa för människor, psykopaterna?

Fick för mig att jag skulle googla på kända psykopater och kolla in deras blickar. Började försöka komma fram på kända psykopater och självklart går ens första tankar till mördare. Dock tror jag inte alla våra kända mördarare är psykopater utan jag tror att det även finns inslag som psykoser och kanske andra faktorer. En snubbe som jag dock vet var psykopat är ju Ted Bundy så jag fick för mig att googla honom. Och vad ser jag? Jo, där har vi den igen. Psykopatblicken.

http://mindofscott.com/Images33v567779/Ted_Bundy_4.jpg

Måste bara tillägga att det här med mördare och psykopati tror jag sker av tillfälligheter. Jag vet att min vän aldrig skulle mörda någon, varför skulle han? Däremot är jag övertygad att om han skulle göra det, skulle han inte kunna känna empati för offrets föräldrar och så. Han kan säga att "fyfan vad sjukt" och "hemskt" i sådana sammanhang, men han tycker det är hemskt och sjukt utifrån sina preferensramar och inte pga empatiska etc. Kände bara för att tillägga det.

Men åter till psykopatblicken. Vore extremt intressant om någon vet någon mer känd person som finns fotograferad så jag/vi kan titta på hans blick. Hittils så har 2/2 garanterat stämt för mig men mycket tyder ju på att det tom är 3/3. Som ni förstår vill jag inte lägga upp bilder på mina väns eller den andra snubbens blick.

Precis innan jag postade detta gick jag in på Facebook igen och gjorde en ordentlig jämförelse på dessa två killars, och andra "normala" människor blickar. Tog även med bilden på Ted Bundy i jämförelsena och jag blev fan ännu mer övertygad om att detta stämmer. Dessa tre personer har exakt samma blick och denna blick skiljer sig väldigt mycket från "normala" människors blick på fotografier. Det är alltså ingenting i Bundys ansiktsuttryck jag menar. Inte leendet, eller uttrycket utan det är endast ögonen som är det jag menar. Ser ni blandningen av intensivitet och tomhet? Det är exakt den som finns i mina jämförelser. Själva kärnan i ögonen.

Jag tycker detta är mycket intressant.
Du talar om Flat affect, ja. Som Patrik Bateman uttryckte det "I am simply..not..there" Vilken beror på hjärnskadorna som psykopati beror på: https://youtu.be/3xTdj0k4mc4?t=136 Som du ser, inga små skador. 80% av hjärnan är avstängd, icke funktionell. Så när de beter sig underligt/elakt/otillbörligt, keep in mind att han är sjuk och som du säger inte kan hjälpa det. Det hjälper att få empati för detta lidande, psykopati har blåsts upp av filmer som något "coolt" men i själva verket lider de riktigt fruktansvärt med humörsvängningar, extrem ilska, ljudkänslighet o.s.v. Frontalloberna är superskadade och vi vet än inte varför. I pity them.

F.ö ser man även flat affect i schizofreni, autism och narcissism.
Citera
2023-09-05, 18:59
  #929
Medlem
Vildbloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlVonPinne
Även jag har en bekant som har den där stirrande tomma blicken.
När jag lärde känna honom så verkade han väldigt instabil men diverse raseriutbrott, men det var inte förren senare som jag fick reda på att han legat inlagd på psyk och går på mediciner. Han har haft planer på att spränga diverse myndigheter och han är väldigt fientlig emot kulturberikare, nästan som besatt av att utrota varenda en.
Hans uppväxt har varit väldigt kärlekslös och traumatisk så jag antar att det är därför han blivit som han blivit, dock är han väldigt trevlig emot mig så han får va hur han vill.
Det som utmärker dessa blickar är att dom oftast har väldigt uppspärrade ögon i allmänhet.
Och ja, fler bilder vore minst sagt intressant.

"Uppspärrade ögon i allmänhet" Japp! Hade en granne med just den blicken. Otroligt obehaglig snubbe som skulle skryta med lånade bilar han låtsades var sina egna, lurade till sig en hög position på arbetet (men skrev in sig att han jobbade samtidigt som han var hemma så han arbetade inte) och kom med portföljer för att minsann visa kvarteret att han "lyckats"

Han fick fruktansvärda raseriutbrott där han gick ut på balkongen och skrek allt han orkade så det ekade mellan husen eller skrek i vardagsrummet med vidöppna fönster så alla skulle höra att han var rasande över någon skitbagatell på arbetet. Det var så nervpåfrestande att jag flydde mitt hem i de 5 år han bodde här. Det gick bara att vara hemma medan han sov i 3 timmar om dygnet, resten var han vaken och extremt rastlös. Han hade alltid lägenheten full av folk också. Hans stackars fru fick lyssna på hans utbrott och hon var så snäll..Men började också senare med antidepressiva. Tror hon kommer bli sjuk av stressen förr eller senare, får hoppas hon skiljer sig men hon verkar rejält medberoende, tyvärr. :/

Han störde sig även på ljud som andra inte tänker på som brusljud från när grannarna duschade och blev heeeelt, ja alltså vi snackar en ilska där han ställde sig och skrek, en vuxen man, allt han orkade på balkongen "JAG ÄR SÅ ARG ATT JAG SKAKAR!!!" Ljög som en häst travade också för värden om grannarna så de skulle bli vräkta och lyckades nästan med en. När han fick sina utbrott gick det inte att få kontakt med honom, han var helt okontaktbar.

Och; Han blinkade sällan. Ögonen var alltid uppspärrade som om han var manisk och killen blinkade fan inte. Finns en video med honom på youtube och han blinkar fan inte en enda gång. Detta är också vanligt förekommande då de scannar av sin miljö konstant som om de är ett rovdjur på lur i vassen efter ett byte. Extremt obehagligt.

Lätt den kusligaste person jag känt. Vid Gud hoppas jag de inte får barn. Hon blir absolut en bra mamma men han..
Citera
2023-09-05, 19:26
  #930
Medlem
Vildbloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrawberryWhite
Nu blir ju allt lite förvridet när man vet att Ted Bundy var psykopat, så man tolkar allting som lite ondskefullt och manipulativt, men kolla när han skrattar och allt här:
http://www.youtube.com/watch?v=TBpNz9RwZ-M

Allt är som bara ett skådespel. Som att han är helt död inuti men lägger på lite känslor och skit han sett från andra. Har en bekants bekant med asperger och vad jag har sett från honom och andra med grav jävla asperger är en tom robotblick. Dom kan inte väva in känslor och livfullhet med ögon och ansiktsuttyck när dom pratar med en så det blir bara ett jävla monotont stirrande. Psykopater verkar ha det i grunden, men samtidigt manipulerar och ljuger och skådespelar dom vilket gör att dom lägger på en falsk mask ovanpå det där livlösa. Det är, IMO, det som gör den där blicken. Kolla första bilden som postades på Bundy. han försöker väl se lite lugn och glad ut eller nåt men i grunden är han helt jävla kall. Det blir en konstig mix.
Jäpp. Känt en autist som har samma döda blick på varenda foto samt ingen ansiktsminik alls.

En annan sak är deras ofta låga intelligens vilket nu kan förklaras av hjärnskadorna. Har bara känt en psykopat som var intelligent så 1 av 5..det är inte mycket.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback