Citat:
Ursprungligen postat av Erkalinen
Jag gillar att laga mat och det brukar oftast bli gott. Freestyle händer väl inte så ofta längre dock.
Hur som helst har jag så sjukt svårt att se när kött är perfekt eller hur man ska laga till diverse mat. Det SMAKAR oftast bra men ibland blir köttet segt, potatisen överkokt osv. Vad är de magiska tricken som jag inte kan? Jag vill gärna stå där och säga "NU är den perfekt" så tar jag bort skiten från plattan men jag fattar typ aldrig utan stänger av när köttet är genomstekt typ.
hur gör man :P
Jag tror du oroar dig för mycket! Jag har ätit mig igenom de finaste gastronomiska köken i europa utan att att höja ett enda ögonbryn. Visst, det har varit bra, nästan perfekt.
Men är verkligen perfektion vi vill ha?
Jag tror inte det.
Magda, en medelålder kvinna från bayermunschausen, vars make levererade en halv ko, som vi åt, berättade att under hennes uppväxt så tog hennes mor henne till slaktaren. Där fick hon lära sig att både stycka och hantera slaktarens kött.
Det var hennes skola, Vilket tjänade henne väl. Trots att hon passerat bäst-före-datumet gungar hennes tvillingar förföriskt när hon serverar det nyuppslagna ölet.
Fortsättning följer (när jag har bättre inspiration)