• 1
  • 2
2004-02-05, 22:38
Medlem
Eldianardas avatar
r det ngon hr som vet hur man kan f tag p den? Fr att studera, inte fr att bli lskig och snt
Citera
2004-02-05, 22:49
Medlem
snapcases avatar
Brja med att posta i rtt forum sen finns den att kpa p adlibris fr 82 spnn. Den svenska utgvan r slutsld sen lnge tror jag.
Citera
2004-02-05, 23:06
Medlem
Jag flyttar den till Satanism

*Trd flyttas*

//LC
Citera
2004-02-06, 10:15
Medlem
Daniel Ahlms avatar
Belial Center har den liksom de flesta andra bokhandlar p ntet som antingen r stora eller som r inriktade p det ockulta. Som sagt s r den svenska versionen slut sedan lnge.

Om du inte vill bestlla frn ntet s r de bara att g till din lokala bokhandlare och be dem att ta in den.
Citera
2004-02-15, 13:52
Medlem
Mouses avatar
Belial center r ju goa..

BTW: ganska tntigt att kalla boken Satanistiska Bibeln.. eller inte ganska, jvligt
Citera
2004-02-15, 14:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mouse
Belial center r ju goa..

BTW: ganska tntigt att kalla boken Satanistiska Bibeln.. eller inte ganska, jvligt
Varfr det? Om du inte redan visste det s betyder ordet "bibel" inget annat n "samling av bcker". Det r drfr som Bibeln p engelska heter The Holy Bible; "samling av heliga bcker". "The Satanic Bible" betyder allts inget annat n "samling av sataniska bcker", och det r precis vad den innehller. "Book of Satan", "Book of Lucifer", "Book of Belial" och "Book of Leviathan", fr att vara mer noggrann.

Fr att svara p den ursprungliga frgan s kan du kpa boken p Dolores, om du bor i Gteborg. Ligger mellan Jrntorget och Hagakyrkan.
Citera
2004-02-19, 18:56
Medlem
Eldianardas avatar
Ville ju helst ha den p svenska, r lite seeg p engelskalsning..
Citera
2004-02-23, 09:37
Medlem
phreuds avatar
Hur str sig den svenska versttningen mot den engelska? Ngon som lst bda?
Citera
2004-02-23, 09:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av phreud
Hur str sig den svenska versttningen mot den engelska? Ngon som lst bda?
Den svenska versttningen r mycket bra. Carl Abrahamsson gjorde ett mycket bra jobb med att verstta Laveys text men behlla tonen och stilen. Men den r som sagt slutsld sedan lnge (och jag gav bort mitt enda ex ). Den engelska r dock mycket lttlst.
Citera
2004-02-23, 09:44
Medlem
phreuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine_Gothenburg
Den svenska versttningen r mycket bra. Carl Abrahamsson gjorde ett mycket bra jobb med att verstta Laveys text men behlla tonen och stilen. Men den r som sagt slutsld sedan lnge (och jag gav bort mitt enda ex ). Den engelska r dock mycket lttlst.

Ok. Jag har inga strre problem att lsa engelska, s det ska nog g bra, men man r ju lat Tnkte den kanske fanns p tradera eller nt.
Citera
2004-03-07, 03:38
Medlem
t.montanas avatar
Den finns p ntet. Jag drog hem den fr att ta en liten titt alldeles nyss.
Jag skte helt enkelt p "The satanic bible" i dc++.
Det skulle dock vara enklare att ta till sig innehllet om det var skrivet p svenska. S knns det fr min del.
Citera
2004-03-09, 10:32
Medlem
aac_rippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t.montana
Det skulle dock vara enklare att ta till sig innehllet om det var skrivet p svenska. S knns det fr min del.
r det bara jag som tycker det r tvrt om? Jag str mig p saker som ngon versatt och delvis tolkat p sitt eget vis. Jag fredrar att lsa p originalsprk om mjligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in