• 1
  • 2
2009-12-17, 21:45
Medlem
Slashcares avatar
Någon som vet mer om detta? http://www.nyhetsverket.se/readNews.html?id=3680 http://www.nyhetsverket.se/readNews.html?id=3689
Citera
2009-12-17, 21:51
Medlem
franges avatar
Hehe, klockrent! Riktigt kul initiativ

Nu kommer det säkert stå om dödspassageraren som vill slaktmassakrera alla Vässtrafik-anställda, men...
Citera
2009-12-17, 22:03
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange

Nu kommer det säkert stå om dödspassageraren som vill slaktmassakrera alla Vässtrafik-anställda, men...

Ja vänta tills Aftonbladet får tag i det Och nu är väl bågen spänd för övrigt, och alla div ansökningar kommer att ramla in

M.V.H.
jamsson.
Citera
2009-12-17, 23:46
Medlem
bushtuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange

Absolut. Mera sån´t tack.
Vore ju ännu mer skoj om nån sån här ansökan "slank igenom" och man faktiskt fick ett tillstånd till det ena eller det andra.... hehehehe
Skulle kunna tänka mig att ansöka om att få halalslakta alla araber...
Citera
2009-12-18, 01:21
Medlem
platyzmas avatar
hahaha klockrent, djävla kontrollant-as.
Citera
2009-12-18, 07:52
Medlem
Slashcares avatar
Kul initsiativ, ja, lite. Men sjukt att ändå använda sina egna personuppgifter. Killen måste ju vara galen? Han fattar väll att han åker dit på det?

Västtrafik är roten till all ondska!
Citera
2009-12-18, 12:15
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DemHerren
Jag vill söka tillstånd för att få skjuta med haubits i min lägenhet. Dock bara på nattetid då grannarna sover och inte störs.

Vart köper man en haubits?

Då får du nog skaffa dig licens först Sen vet jag inte om du får plats med "tjocka Berta"
i lägenheten? kanske du kan nöja dig med en "robot bamse" istället? Men det är ju klart då måste du ju skaffa dig flamskydd i lägenheten samtidigt kan du bjuda in grannarna på grillparty

M.V.H.
jamsson.
Citera
2009-12-18, 13:20
Medlem
bushtuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slashcare
Kul initsiativ, ja, lite. Men sjukt att ändå använda sina egna personuppgifter. Killen måste ju vara galen? Han fattar väll att han åker dit på det?

Västtrafik är roten till all ondska!

Blir väl svårt att hitta någon åtalspunkt med bäring för det här?
Han har ju faktiskt bara vänt sig till den statliga myndigheten och bett om lov att få utföra en åtgärd som annars är förbjuden, om jag tolkar det rätt.
Det som är kul är ju att dom troligen är så illa tvungna att behandla ärendet ... jag förutsätter ju här oxo att dom kommer att avslå ansökan och även ange en motivering. Skulle ju onekligen vara intressant att få ta del av fortsättningen.
Citera
2009-12-18, 17:23
Medlem
bushtuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DemHerren
Jag vill söka tillstånd för att få skjuta med haubits i min lägenhet. Dock bara på nattetid då grannarna sover och inte störs.

Vart köper man en haubits?

Tomas säljer Saabs Vapensystem "Gripen" men kan även förmedla köp av Bofors Haubits 77 155mm:
http://www.cas2.com/Jas39Gripen.htm

Tomas mobil: +46-70 76 02 119
Senast redigerad av bushtucker 2009-12-18 kl. 17:26. Anledning: Lagt till info om mobilnummer
Citera
2009-12-18, 17:32
Medlem
bushtuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamsson
Då får du nog skaffa dig licens först Sen vet jag inte om du får plats med "tjocka Berta"
i lägenheten? kanske du kan nöja dig med en "robot bamse" istället? Men det är ju klart då måste du ju skaffa dig flamskydd i lägenheten samtidigt kan du bjuda in grannarna på grillparty

M.V.H.
jamsson.

Fel. Finns ingenting i Svensk vapenlagstiftning som ålägger ägaren till artilleripjäser något licenskrav. Om det ändå skulle stöta på motstånd från myndigheterna kan man ansöka om "Tillstånd för vapenhandel" hos polismyndigheten och med ett sånt i handen kan man äga vilken sorts vapen som helst i obegränsade mängder.
Citera
2009-12-18, 17:55
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bushtucker
Fel. Finns ingenting i Svensk vapenlagstiftning som ålägger ägaren till artilleripjäser något licenskrav. Om det ändå skulle stöta på motstånd från myndigheterna kan man ansöka om "Tillstånd för vapenhandel" hos polismyndigheten och med ett sånt i handen kan man äga vilken sorts vapen som helst i obegränsade mängder.

Fint, då fick vi rättat till det. Jag var osäker där. Om nu Demherren sätter sina planer i verket så kan vi utgå från att han kommer att bli något av en turistattraktion i sitt område Men man besöker på egen risk

M.V.H.
jamsson.
Citera
2009-12-18, 18:07
Medlem
Rooters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bushtucker

Var en intervju i en tidning för en massa år sedan där en man i Nacka söder om stockholm hade en i garaget
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in