Idag väljer jag att bara skriva det som är dåligt. Jag orkar helt enkelt inte leta efter plus. Dom finns där men dom är få.
Sidfot finns inte. Det ska alltid finnas!
Klockslag och datum finns men vem fan bryr? Det räcker att ange datumet då artiklarna är publicerade.
Färgerna, vem har valt dom? Det ser förjävligt ut. Ni bör ta det lite lugnare med gult och svart. Tänk på vilket budskap den färgkombinationen förmedlar.
"NY SITE UTE NU" No shit! Det är en sak att göra en löpsedel/flygblad för en papperstidning, webbsida etc., men inte lägger man den på objektet ifråga.
EXTRA? Vadå extra? Det är en vanlig, förlegad tidningspojkefilmreplik. "EXTRA, EXTRA! ... READ ALL ABOUT IT!" Passar inte alls in. Det ska bara användas vid ett fåtal situationer.
Sluta missbruka versaler! Det uppfattas skrikigt. Det finns ingen anledning att hela tiden skriva PAPARAZZIA med stora bokstäver.
Sluta missbruka fet text! Fet stil används för att framhäva nåt. Enstaka ord mitt i brödtext, rubriker etc, men inte hela stycken. Undantaget är inledningen till artiklar.
Kursiv text funkar dåligt på webben!
Textformateringen är rent ut sagt värdelös. Varför byter ni rad i tid och otid? Låt koden hantera det på egen hand!
Ett ord: korrektur! Det flödar av felstavningar och grammatiska fel. Det taffliga språket ger ett, minst sagt, amatörmässigt intryck. Det är sagt av en snubbe som är dålig på både stavning och grammatik.
Strukturen på menyn är helt fel. Artiklar, bilder och filmer är väl ändå det viktigaste? Det bör komma först! Mitt förslag är som följer: Artiklar, bilder, filmer, sverigeklippet, länkar, information, kontakt och start. Rubriken Vad? faller under artiklar. Alternativ kan den döpas om och isf placeras efter artiklar.
Är "artiklar" era eget skrivna artiklar eller artiklar om er? För tillfället verkar det vara det senare och isf är den rubriken värdelös och ointressant. Ta bort från menyn!
Scrollen längst till höger tillsammans med den interna scrollen är en väldigt dålig kombination, för att inte tala om oanvändarvänlig.
Vit text på gul bakgrund är inte läsbart.
Luft och konsekvens tack! Texten i högerspalten bör ha luft både till vänster och höger.
Konsekvens beträffande länkar. Ibland är dom understrukna, ibland inte.
Länksektionen är dålig. Får ni betalt av "Veckans NU/Frida Förlag" för att ett nytt fönster ska öppnas, utan att jag har ber om det? Jag ska kunna dra musen över text, utan att ett nytt fönster öppnas.
Det är 2004 nu. Ni bör ta med det i copyright-snacket!
Dålig avgränsning i över- och underkant.
"Michael Brinkenstjärna / brinken@paparazzia.com" är fel. Michael Brinkenstjärna: brinken@paparazzia.com är rätt.
Mailto-länkar är satans otyg för alla som använder webmail.
Bara 21 fel i koden det måste vara ett riktigt geni som gjort sidan, den renderas dessutom helskumt på Safari. Om dom nu förväntar sig att få ut lite pengar ifrån denna site så måste dom ha en lite mer seriös webbplats.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!