2009-12-16, 21:11
Bannlyst
Hej, idag har jag varit iväg och köpt denna http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=3095472

Det är nu så att den hela 2 gånger har frusit fast när jag suttit och spelat poker (jag har alltså blivit tvungen att starta om den), jag sitter vid 6 bord samtidigt, och jag tror den har frusit fast pga överhettning eller liknande? Vad kan det annars vara? Sen tycker jag inte heller det flyter på när jag spelar som jag vill att det ska göra, Vad kan det bero på? Vad kan jag göra åt detta?

Kan jag på något sett överföra det mesta av ramminnet till pokerprogrammet?

Jag har ingen aning om vad som kan göras, därför hoppas jag nu på er, snälla hjälp mig!

Sen måste jag ge ett minus till Windows 7, det var ungefär samma som Vista imo, slöa ner datorn utav helvete bara, men snyggt jo! (utseendet ungefär samma som vista)
Citera
2009-12-16, 21:31
Bannlyst
Tror jag fick till det nu, Kontrollpanelen > System > Avancerade Systeminställningar > Prestanda inställningar > Där kunde jag sedan välja på "Justera för bästa utseende, eller justera för bästa prestanda" Nu valde jag justera för bästa prestanda och hela datorn ändrades till XP Klassisk, så det borde funka bättre nu, får testa lira lite senare om det inte blev bättre uppdaterar jag här i!

Citera
2009-12-16, 21:36
Medlem
ancides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktuskruka
Hej, idag har jag varit iväg och köpt denna http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=3095472

Det är nu så att den hela 2 gånger har frusit fast när jag suttit och spelat poker (jag har alltså blivit tvungen att starta om den), jag sitter vid 6 bord samtidigt, och jag tror den har frusit fast pga överhettning eller liknande? Vad kan det annars vara? Sen tycker jag inte heller det flyter på när jag spelar som jag vill att det ska göra, Vad kan det bero på? Vad kan jag göra åt detta?

Kan jag på något sett överföra det mesta av ramminnet till pokerprogrammet?

Jag har ingen aning om vad som kan göras, därför hoppas jag nu på er, snälla hjälp mig!

Sen måste jag ge ett minus till Windows 7, det var ungefär samma som Vista imo, slöa ner datorn utav helvete bara, men snyggt jo! (utseendet ungefär samma som vista)

Du skrev i fel forum. Du skulle ha skrivit i windows-forumet.

Men iaf. du kan ju alltid kolla hur mycket datorn använder av sina resurser under aktivitetshanteraren (ctrl + alt + delete). Där ser du direkt om datorn använder all cpu och ramminne till pokerprogrammet. Cpun såg ut att vara ganska klen, så programmet kanske använder sig av det mesta av cpun. Det behöver ju inte vara så att din dator är problemet, det kan ju vara så att programmet är dåligt utvecklat.

Ang. att windows 7 är segare än vista låter konstigt. För mig var det verkligen tvärtom. Hade du vista från början och bytte på den datorn?
Citera
2009-12-16, 21:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ancide
Du skrev i fel forum. Du skulle ha skrivit i windows-forumet.

Men iaf. du kan ju alltid kolla hur mycket datorn använder av sina resurser under aktivitetshanteraren (ctrl + alt + delete). Där ser du direkt om datorn använder all cpu och ramminne till pokerprogrammet. Cpun såg ut att vara ganska klen, så programmet kanske använder sig av det mesta av cpun. Det behöver ju inte vara så att din dator är problemet, det kan ju vara så att programmet är dåligt utvecklat.

Ang. att windows 7 är segare än vista låter konstigt. För mig var det verkligen tvärtom. Hade du vista från början och bytte på den datorn?

Oj ursäkta felvalet av forumdel!

Tror jag fick till det nu, (kolla min update) Tack ändå!

Jag tyckte inte windows 7 var segare, men det var inte så mycket bättre än vista, det skulle det vara enligt försäljaren

Ajja, återkommer med mer information om problemet kvarstår
Citera
2009-12-16, 21:42
Medlem
anre24s avatar
Du har ju köpt en kass dator! 1.2 GHZ?!?!?! Celeron är skit! Säkert ett INTEL GMA som sitter i din burk också = värdelöst

Jag köpte en Laptop Acer Extensa

Köpte den i Juni 2009, betalade 5300kr för den på multitronic.se

2.1 GHZ AMD athlon 64 dual core
4gb RAM
300 GB HD
ATI Radeon.
Citera
2009-12-16, 21:47
Medlem
ancides avatar
Citat:
Oj ursäkta felvalet av forumdel!

Sånt som händer, en mod kommer flytta tråden åt dig.

Citat:
Tror jag fick till det nu, (kolla min update) Tack ändå!

Jag tyckte inte windows 7 var segare, men det var inte så mycket bättre än vista, det skulle det vara enligt försäljaren

Ajja, återkommer med mer information om problemet kvarstår

Okej, vad bra. Hoppas det löser sig i slutändan.
Citera
2009-12-16, 21:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anre24
Du har ju köpt en kass dator! 1.2 GHZ?!?!?! Celeron är skit! Säkert ett INTEL GMA som sitter i din burk också = värdelöst

Jag köpte en Laptop Acer Extensa

Köpte den i Juni 2009, betalade 5300kr för den på multitronic.se

2.1 GHZ AMD athlon 64 dual core
4gb RAM
300 GB HD
ATI Radeon.

Skulle som sagt bara ha den till att spela poker på, inte WoW direkt, och var helt enkelt ute efter den billigaste!

Men du menar att denna inte ens duger till att spela flytande poker på?

Men som sagt jag tror jag fått till det nu, du kan ju läsa lite ovanför..
Citera
2009-12-16, 21:55
Medlem
anre24s avatar
Citat:
Skulle som sagt bara ha den till att spela poker på, inte WoW direkt, och var helt enkelt ute efter den billigaste!

Men du menar att denna inte ens duger till att spela flytande poker på?

Men som sagt jag tror jag fått till det nu, du kan ju läsa lite ovanför..

Okej, men Siba har tyvärr inte de billigaste priserna. El Giganten är billigare. Ett tips bara!

Bra att det fixat sig =)

Mvh
Citera
2009-12-16, 22:05
Medlem
adequates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ancide
Sånt som händer, en mod kommer flytta tråden åt dig.
So it is written, so it shall be done. Övriga OS -> Windows - Support

/Mod
Citera
2009-12-17, 08:02
Citat:
Ursprungligen postat av anre24
Okej, men Siba har tyvärr inte de billigaste priserna. El Giganten är billigare. Ett tips bara!

Bra att det fixat sig =)

Mvh

Ingen av de där butikerna är att rekommendera... Ska man köpa en dator beställer man från dustinhome, komplett, datorbutiken, alina, inet eller webhallen.
Citera
2009-12-17, 08:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ratburst
Ingen av de där butikerna är att rekommendera... Ska man köpa en dator beställer man från dustinhome, komplett, datorbutiken, alina, inet eller webhallen.

Jag har alltid blivit bra bemött på Siba det är ett av dom starkaste skälen att jag går dit!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in