2009-12-16, 19:46
Medlem
servuss avatar
Jag beställde en datordel på ClickOK för fyra veckor sedan. Den var i lager påstod de, men ännu har den inte skickats. De svarar inte på mejl och telefonen är en evig "Tack för att du väntar. Du är först i telefonkön". Det står ingenting på hemsidan om när den kan tänkas komma fram.

Någon mer som haft problem med det bolaget?
Senast redigerad av servus 2009-12-16 kl. 20:07.
Citera
2009-12-17, 22:37
Medlem
MartinStLouiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av servus
Jag beställde en datordel på ClickOK för fyra veckor sedan. Den var i lager påstod de, men ännu har den inte skickats. De svarar inte på mejl och telefonen är en evig "Tack för att du väntar. Du är först i telefonkön". Det står ingenting på hemsidan om när den kan tänkas komma fram.

Någon mer som haft problem med det bolaget?

Känner inte till dem, men på prisjakt har de fått blandat omdöme Hittade denna länk på sweclockers:

http://www.sweclockers.com/forum/sho...hreadid=726549
Citera
2009-12-21, 00:07
Medlem
Jag har beställt saker därifrån utan problem. Skitkass, ful och oseriös hemsida med dålig info dock. Det som gör att jag litar på dem är att jag bor ca 500m från deras utlämningsställe så jag kan bara knalla över och knacka på.

Fysisk butik är lite av ett krav när jag handlar över internet, då minskar risken att de är oseriösa.
Citera
2009-12-21, 16:10
Medlem
re

Köpte hdmi kablar från dom gick smidigt hämtade grejjerna i deras "butik" som låg lite off på södermalm.

Känns lite oseriöst
Citera
2009-12-21, 18:25
Medlem
EugeneHutzs avatar
Finns dem kvar?
Minns att jag skulle köpa nått från dem för två år sen typ, men efter att jag kollade upp dem så köpte jag för npn hundring dyrare på netonnet. Känns sjukt värt.
Har för mig att det var några ryssar eller polacker som drev det.
Asså grejen med sånna små firmor är väl att dem inte har egna grejer utan beställer från ett centrallager, så därför tar det oftast tid. Och servicen är väl som i sovjet...
Citera
2011-01-11, 15:27
Medlem
Cincinnatis avatar
Funderar på att köpa lite kablar därifrån. Kommer då inte kunna hämta från något utlämningsställe. Är det riskabelt med tanke på alla blandade omdömen?
Citera
2011-02-11, 16:25
Medlem
Darkshadowrunners avatar
De påstår på sin hemsida att de har problem med telefonväxeln, känns bullshit,de har stängt av telefonen samt svarar ej på mail. Fast de står att de svarar på mail inom 1 timme på vardagar. BULLSHIT! det har gått flera dagar och de har inte svarat på min mail.
Citera
2011-02-13, 13:15
Medlem
Köpt ännu mer små skit från dom fungerar perfekt

Grymma priser på deltaco sortimentet dom dustinhome tar 100ingar för kostar 20-30:-

Skulle dock ta mig en tankeställare om det är värt att köpa något dyrt där ifrån allt jag köpt skiter jag i om det pajjar
Citera
2011-08-15, 16:10
Medlem
rayraviolis avatar
Funderar på att beställa en dator från ClickOk men är lite osäker eftersom jag inte har erfarenhet från butiken. Dessutom är websidan lite otydlig. Nån med färska erfarenheter av att handla från stället?
Citera
2011-08-17, 20:57
Medlem
servuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Funderar på att beställa en dator från ClickOk men är lite osäker eftersom jag inte har erfarenhet från butiken. Dessutom är websidan lite otydlig. Nån med färska erfarenheter av att handla från stället?

Jag fick grejerna till slut men de verkar ljuga om lagerbeståndet och spela dumma när man kontaktar dem.
Citera
2011-08-19, 20:16
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av servus
Jag fick grejerna till slut men de verkar ljuga om lagerbeståndet och spela dumma när man kontaktar dem.

Tack för info! Var lite tveksam som sagt. Jag ska nog avvakta och se om jag hittar den på annan butik.
Citera
2011-10-11, 08:43
Medlem
WippaNs avatar
Beställde vara för 1990:- hos Clickok.se i onsdags.

Orderstatus ser jag är "Stoppad, kontakta kundtjänst". För det första satt jag en hel dag och försökte komma fram till deras kundtjänst som tydligen är omöjgligt då jag ringde minst 30 gånger var och varannan kvart mellan 10 och 16 (deras öppettider-kundtjänst).

Sen knallade jag dit i fredags för att få klarhet. Då säger han "nu är det fixat, vi skickar grejerna från vårt lager i Danmark, så din vara är här på tisdag".

Bra tänker jag...och går hem. Nu är det tisdag och och i helgen/måndags (igår) så har de tydligen också uppdaterat - HÖJT - priset på min vara som nu kostar 2001:-.

Detta läste jag i Sweclockers tråd att de gjort förut (Fair shopping-sidan), när någon beställer en vara så höjer de priset och påstår då att de ska ha MER PENGAR av kunden innan man ska få sin vara eftersom leverantören har höjt priset.

Vad är det för jävla vansinne? Jag har ju redan betalat för MIN vara. Är det nu så att jag inte får någon notifikation alls av dem idag så knallar jag dit igen, slänger upp deras jävla 11kr på disken och ber om att få MIN vara.

Annars blir det väl konsumentombudsmannen som får ett ärende. Eller hur gör man? Kan man ta detta vidare som ClickOk beter sig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in