Citat:
Ursprungligen postat av Schneigelpoff
Du kan ju inte säga vilken humor som är rätt, och vilken som är välutvecklad eller inte, det är individuellt.
Bara för att du inte tycker det är roligt betyder det inte att alla andra som roas av det har fel.
Jag har två troll på facebook, jag lägger inte ner särskilt mycket tid eller energi på dem, speciellt inte om man jämför med den mängd nöje det ger mig i form av pubertal och omogen humor.
Fattigt liv har jag inte heller, jag har ett väldigt intressant liv till skillnad från de flesta, och mitt liv är fyllt med positiva saker, och jag utvecklas konstant till vad jag anser vara det bättre, och jag blir lyckligare och lyckligare allt eftersom tiden flyter på.
Nejdu, skratta åt det du tycker är roligt och ge fan i att klanka på dem som har en annan världsbild än dig.
Sen om det anses brutalt eller ej att skämta om t.ex. engla spelar mindre roll, de som tar åt sig har alltid ett val, att se åt ett annat håll, eller att ge sig in i det och låta sig uppslukas av hela situationen. Väljer man då att med hela sin existens gå in och försöka bekämpa trollen, ja, då får man skylla sig själv om man mår dåligt över det, man kunde ju valt något annat.
Om du läser vad jag skrivit så säger jag inte heller att något är rätt eller fel för det är som du säger så att humor är subjektivt. Vissa skrattar när någon säger "bajs" andra gör det inte. Däremot tycker jag faktiskt att man kan prata om hur nivåer på humor vad gäller hur intelligent/välutvecklad den är. Att säga "bajs" kräver ju knappast vare sig intelligens eller uppfinningsrikedom eller hur? Och för mig så ser jag inte heller att det krävs något av detta för att skapa en grupp på FB för att senare byta dess namn. Att de som pysslar med denna sorts humor dessutom så ofta döper sina troll till namn som har med fekalier att göra får iaf mig att tro att det handlar om människor som just skrattar när någon säger '"bajs".
Att då ha denna humor är absolut inget fel tycker jag. Det som däremot gör det hela lustigt i mina ögon är att dessa personer tycker att de är lite bättre än de som går med i en grupp för att skapa fred på jorden och nästa dag är med i en grupp för folk som gillar att knulla får och dessutom blir upprörda av detta. Jag själv ser som sagt inte så stor skillnad på dessa två grupper av människor. Du skriver ju t ex att jag ska sluta klanka ner på andra människor och det är väl rätt tänkt. Men läs några inlägg i denna tråd så märker du att trollen väldigt ofta klankar ner på de som går på deras små studentspex eller som har en annan uppfattning om t ex vad som är OK att göra på nätet och inte.
Jag har inte heller påstått att just du lägger ner mycket tid på att trolla men kollar man den här tråden ser man att vissa definitivt använder stora delar av sitt liv till just detta. För mig framstår det som ett fattigt liv vilket kanske gör mig till en dryg jävel. Men det tar jag isf. :-)