2010-01-04, 12:29
Medlem
dempa69s avatar
Vet inte om den här länken har postats tidigare! Såg den vid sökning idag!
http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.278250-jerry-grupp-kapad-pa-facebook
Citat:
Ursprungligen postat av GP.se
Jerry-grupp kapad på Facebook
De gick med i en grupp för alla som gillar Jerry i ICA-reklamen. Plötsligt ändrades gruppens syfte till att stödja tvångsaborter.
2010-01-04, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schneigelpoff
Du kan ju inte säga vilken humor som är rätt, och vilken som är välutvecklad eller inte, det är individuellt.
Bara för att du inte tycker det är roligt betyder det inte att alla andra som roas av det har fel.
Jag har två troll på facebook, jag lägger inte ner särskilt mycket tid eller energi på dem, speciellt inte om man jämför med den mängd nöje det ger mig i form av pubertal och omogen humor.
Fattigt liv har jag inte heller, jag har ett väldigt intressant liv till skillnad från de flesta, och mitt liv är fyllt med positiva saker, och jag utvecklas konstant till vad jag anser vara det bättre, och jag blir lyckligare och lyckligare allt eftersom tiden flyter på.

Nejdu, skratta åt det du tycker är roligt och ge fan i att klanka på dem som har en annan världsbild än dig.
Sen om det anses brutalt eller ej att skämta om t.ex. engla spelar mindre roll, de som tar åt sig har alltid ett val, att se åt ett annat håll, eller att ge sig in i det och låta sig uppslukas av hela situationen. Väljer man då att med hela sin existens gå in och försöka bekämpa trollen, ja, då får man skylla sig själv om man mår dåligt över det, man kunde ju valt något annat.

Om du läser vad jag skrivit så säger jag inte heller att något är rätt eller fel för det är som du säger så att humor är subjektivt. Vissa skrattar när någon säger "bajs" andra gör det inte. Däremot tycker jag faktiskt att man kan prata om hur nivåer på humor vad gäller hur intelligent/välutvecklad den är. Att säga "bajs" kräver ju knappast vare sig intelligens eller uppfinningsrikedom eller hur? Och för mig så ser jag inte heller att det krävs något av detta för att skapa en grupp på FB för att senare byta dess namn. Att de som pysslar med denna sorts humor dessutom så ofta döper sina troll till namn som har med fekalier att göra får iaf mig att tro att det handlar om människor som just skrattar när någon säger '"bajs".

Att då ha denna humor är absolut inget fel tycker jag. Det som däremot gör det hela lustigt i mina ögon är att dessa personer tycker att de är lite bättre än de som går med i en grupp för att skapa fred på jorden och nästa dag är med i en grupp för folk som gillar att knulla får och dessutom blir upprörda av detta. Jag själv ser som sagt inte så stor skillnad på dessa två grupper av människor. Du skriver ju t ex att jag ska sluta klanka ner på andra människor och det är väl rätt tänkt. Men läs några inlägg i denna tråd så märker du att trollen väldigt ofta klankar ner på de som går på deras små studentspex eller som har en annan uppfattning om t ex vad som är OK att göra på nätet och inte.

Jag har inte heller påstått att just du lägger ner mycket tid på att trolla men kollar man den här tråden ser man att vissa definitivt använder stora delar av sitt liv till just detta. För mig framstår det som ett fattigt liv vilket kanske gör mig till en dryg jävel. Men det tar jag isf. :-)
2010-01-04, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dre
Jag har också funderat på det. Men igår så hittade jag en gammal (och seriös) fan-sida med 300 medlemmar jag är admin på med mitt riktiga konto, och tänkte att det skulle vara jävligt kul att ändra den. Men hittade inte någon möjlighet att ändra.

Skulle det gå att ändra skulle ju detta vara riktigt kul, eftersom folk hellre blir fan än medlemmar. Det är ju inte ovanligt med fan-sidor med miljoner medlemmar, eller åtminstone inte lika ovanligt som grupper.

Ja det skulle ju verkligen vara skitkul om alla som var med i en fangrupp för t ex Beatles plötsligt var med i en fangrupp för Rolling Stones (eller valfri seriemördare alternativt någon form av bajs t ex diarré). *fniss*
2010-01-04, 12:44
Medlem
dannekerrors avatar
"Facebook försöker gardera sig mot missbruk på olika sätt. I en stor grupp, med tusentals medlemmar, kan inte namnet ändras. Det går inte heller att skicka meddelanden till alla användare samtidigt."
Ofta?
2010-01-04, 12:47
Medlem
Facebook försöker gardera sig mot missbruk på olika sätt. I en stor grupp, med tusentals medlemmar, kan inte namnet ändras. Det går inte heller att skicka meddelanden till alla användare samtidigt.

ser ju inte bra ut
2010-01-04, 13:49
Medlem
Dr.Dres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dempa69
Vet inte om den här länken har postats tidigare! Såg den vid sökning idag!
http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.278250-jerry-grupp-kapad-pa-facebook
Det stod ju en jävla massa som inte var sant där. T ex att man kan bli admin över någon annans grupp, och att man kan byta namn på fan-sidor.
Undrar vad de fått sin statistik på "vanligaste anledningarna till namnbyte" från :P
Citat:
Ursprungligen postat av g-boy
Facebook försöker gardera sig mot missbruk på olika sätt. I en stor grupp, med tusentals medlemmar, kan inte namnet ändras. Det går inte heller att skicka meddelanden till alla användare samtidigt.
Inte så jävla sant heller. Det är i så fall om gränsen går vid 100 000.
2010-01-04, 13:57
Medlem
dempa69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dre
Det stod ju en jävla massa som inte var sant där. T ex att man kan bli admin över någon annans grupp, och att man kan byta namn på fan-sidor.
Undrar vad de fått sin statistik på "vanligaste anledningarna till namnbyte" från :P
Inte så jävla sant heller. Det är i så fall om gränsen går vid 100 000.
Håll i dig nu!
Hon som skrivit artikeln Eva Wieselgren är reporter på teknik/trender på GP!
2010-01-04, 16:18
Medlem
downies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dempa69
Håll i dig nu!
Hon som skrivit artikeln Eva Wieselgren är reporter på teknik/trender på GP!

Hon har nog många internets hemma och kan allt om dom.
2010-01-04, 16:39
Medlem
sp3tts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av downie
Hon har nog många internets hemma och kan allt om dom.
Hennes medarbetare skickade säkert ett internet till henne i fredags och det kom fram först idag. (Kika här om ni inte förstår.)
2010-01-04, 17:20
Medlem
Gyllenborsts avatar
Till folk som håller på och går med i min nystartade muslimgrupp:

Vänta lite! Låt det bli runt 100 medlemmar först så syns det inte att ni är med i gruppen. Lär avskräcka en del musslor annars
2010-01-04, 20:52
Medlem
jag hoppas inte att nån förstör genom att lägga in dåliga kommentarer i min Allah-grupp, man vet ju aldrig om det e nåt pucko som tror att den e seriös. den kommer byta namn sen... snart 70 pers och 150 är inbjudna men har inte svarat än. det ser lovande ut... de flesta e från andra länder så dom känner inte igen trollen men för många icke-islamska namn kan ju få folk misstänksamma dock
2010-01-04, 21:16
Medlem
Schneigelpoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krackelack
Återigen förstärks mina misstankar på att det är ett gäng pundare som
sitter och slänger sig med namn på barnamördare och Hitler som om de
brott de begått kunde jämställas med snatteri.

Din värld måste vara helt åt helvete, hoppas aldrig du själv får någon
form av avkomma. Då förs pundargenerna vidare och det vill vi ju inte...

Och vad är det för fullständigt nonsens om att folk har ett val. Det är
ju för fan som att slå ner någon utanför Ica och sedan säga att,
"Du hade ett val att inte gå på denna gatan utan välja en omväg
till affären". Fy fan vad vrickat.

Haha, har du någonting emot mig personligen kan du ju ta det på PM istället för att skräpa ner tråden.

Vi sätter dem i situationen, fine, de hamnar i en grupp de kommer avsky, men de kan välja mellan att gå ur gruppen och lägga det bakom sig eller ge sig in i en hetsig diskussion som de ändå inte vinner eftersom de som de tjaffsar emot inte bryr sig.
Det var det jag menade med att de har ett val.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in