• 1
  • 2
2010-01-07, 17:20
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dieter_K
*Bokmärkt*

Tack!
No Problem .

~Paul~
Citera
2023-05-05, 14:49
Medlem
Varför har denna sida dött ut? Senaste kommentarer på många recept är från 2008-2011 typ
Citera
2023-05-05, 14:57
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hewrgubbe
Varför har denna sida dött ut? Senaste kommentarer på många recept är från 2008-2011 typ
Du får la gå och bli aktiv och lägga upp recept själv?

Men kvalitén på recepten som varit där har varit väldigt blandat.
Och såg många maträtter som var felaktiga och inte ens var en sådan maträtt de utgav det vara, sen sure, kanske dom var goda men det var inte de som de sade.

Själv lagt upp ett recept och på Gumbo, som då inte fanns ett enda recept som var närheten av Gumbo ens.
Citera
2023-05-05, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Du får la gå och bli aktiv och lägga upp recept själv?

Men kvalitén på recepten som varit där har varit väldigt blandat.
Och såg många maträtter som var felaktiga och inte ens var en sådan maträtt de utgav det vara, sen sure, kanske dom var goda men det var inte de som de sade.

Själv lagt upp ett recept och på Gumbo, som då inte fanns ett enda recept som var närheten av Gumbo ens.

Hur vet du att jag inte gör det? Vart i min text framkommer denna information?

För övrigt så går det utmärkt att läsa kommentarerna för att få en hum om receptet är bra eller inte.
Citera
2023-05-05, 20:03
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hewrgubbe
Hur vet du att jag inte gör det? Vart i min text framkommer denna information?

För övrigt så går det utmärkt att läsa kommentarerna för att få en hum om receptet är bra eller inte.
Du är korrekt, du ger inget om du gör eller inte.

Och nja, förstå recept går inte bygga det på kommentarer.
Och som mitt exempel om gumbo, så var kommentarerna galet fel ute och på vad gumbo är, dock tror jag de kan var goda, men ingen gumbo.
Citera
2023-05-07, 08:45
Medlem
Sladdarens avatar
Jag vet inte säkert men

Kanske folk tycker att de inte gör nåt speciellt annorlunda med ursprungs original receptet förutom några mindre förändringar inkl att det mesta influenser och recept man kan få i tex hur man gör en köttfärslimpa finns numera tillgängligt ifrån alla i hela världen på nätet

Ganska vanligt numera ochså att matbloggare, recept på nätet får kommenteras, ha medlemmar och ge sina synpunkter vad man la till eller drog ifrån, oavsett om man tycker det smakar dåligt eller bra

Tror det kommit en stor uppsjö med matappar på mobilen där man istället delar sina recept ?

Många tror jag ochså söker ett visst recept där olika tillagare har olika grejer i och sen plockar man de godaste av det som man själv tycker är godast innehåll och på sås sätt gör man ev ett unikt recept eller lite annorlunda

Kanske finns andra medlemsiter där man lägger upp sina recept

kokaihop.se

Ah ja vet inte, men nåt har ju hänt att intressen inte finns längre och svalnat ordentligt på matklubben.se, sen att folk lägger upp skitrecept och galna recept med felaktiga titlar och innehåll samt mängd är ju ett problem ochså kanske om man inte kan filtrerar själv inkl att egentagna bilder borde vara ett tvång
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in