• 1
  • 2
2009-12-16, 14:01
Medlem
Dieter_Ks avatar
Vad är era erfarenheter av sajten http://www.matklubben.se?

Man måste registrera sig med sin email innan man får tillgång till recepten. Är det värt det och hur tycker ni Matklubben står sig emot konkurrenterna?
Citera
2009-12-16, 14:02
Medlem
glen-tourrays avatar
Man måste registrera sig för att kunna se den korrekta innehålslistan - recepten brukar man kunna se ändå.
Citera
2009-12-16, 14:03
Medlem
Dieter_Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glen-tourray
Man måste registrera sig för att kunna se den korrekta innehålslistan - recepten brukar man kunna se ändå.

Så sant. My bad!
Citera
2009-12-16, 14:03
Medlem
nucores avatar
Nej bojkotta skiten, varje gång man googlar efter ett recept kommer den där snålsidan fram och visar ett halvt recept. nej tack
Citera
2009-12-16, 14:08
Medlem
Dr.Glass avatar
Hur jobbigt det än var att skriva min mail och sedan välja ett lösenord så tycker jag helt klart att det var värt det. Mycket bra och varierande recept, samt många kommentarer på de flesta vilket jag tycker är avgörande innan jag prövar något för första gången.
Citera
2009-12-16, 14:15
Medlem
zepofans avatar
Det finns en hel del bra recept och annat där. Det är inte så farligt att regga e-postadress heller, det kommer inte mycket därifrån och det som kommer är oftast ganska bra. Oftast lite mattips inför helger och någon tävling då och då, kanske en eller två ggr/mån.
Citera
2009-12-16, 14:31
Medlem
dePauls avatar
Både Matklubben och Matforum är OK, men alldeles för lite action. Det blir extremt tröttsamt att vänta på ett svar i flera dagar.

~Paul~
Citera
2009-12-17, 11:42
Medlem
Dieter_Ks avatar
Tack för all input
Citera
2009-12-17, 20:49
Medlem
GreenStuffs avatar
Tycker att Matklubben är helt ok då den försöker sig på samma koncept som en del stora amerikanska siter.... (en del av de amerikanska har det som dePaul efterfrågar...dvs en mycket flitig feedback/respons från medlemmarna vilka är mååånga, men... Matklubben riktar sig ju till svenskar & vi är ju inte så många i antal....speciellt inte som tycker om att laga mat/baka)

Hade faktiskt nytta av Matklubben härom veckan då jag letade efter ett kakrecept.
Citera
2010-01-07, 16:53
Medlem
Dieter_Ks avatar
Har nu lagt in en hel del recept på sajten och det är ju riktigt kul måste jag säga.

DePaul eller någon annan, har ni några exempel på liknande amerikanska sajter som är bättre?
Citera
2010-01-07, 17:04
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dieter_K
Har nu lagt in en hel del recept på sajten och det är ju riktigt kul måste jag säga.

DePaul eller någon annan, har ni några exempel på liknande amerikanska sajter som är bättre?
Det mest kända torde vara Egullet: http://forums.egullet.org/index.php?/forum/3-cooking/

Här uppträder överhängande proffs och kända kockar från både TV, som restaurangsmiljö. Kunskapsnivån är hög, ibland för hög för amatörer.

~Paul~
Citera
2010-01-07, 17:19
Medlem
Dieter_Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Det mest kända torde vara Egullet: http://forums.egullet.org/index.php?/forum/3-cooking/

Här uppträder överhängande proffs och kända kockar från både TV, som restaurangsmiljö. Kunskapsnivån är hög, ibland för hög för amatörer.

~Paul~

*Bokmärkt*

Tack!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in