2009-12-16, 00:01
Medlem
Theboyisbacks avatar
Rubriken sger vl det mesta, sitter den lokala kioskgaren och kollar in olika kebabsvarvare p ntet hela dagarna?

Vad pverkar? Vinkel, Blad, Varv/minut, Vrme o.s.v...

Har vi ngon kta kebabsvarvare hr kanske?
Citera
2009-12-16, 06:20
Medlem
Hispers avatar
OT raderat.

/Mod
Citera
2009-12-16, 07:31
Medlem
qetuRs avatar
I mellersta delen av Sverige dr jag kommifrn tror jag att kebabsvarveriet r vanligare. Jag gillar nr dom r lnga och tunna, istllet fr sm korta avklippta kebabspn. I rebro, kr mnga kebaberior med kebaben frn Eskilstuna kebabfabrik, och jag mste sga att det r bland dom bttre kebaberna jag fr. Nu rknar jag inte med egna "hemmagjorda" kebabspjut.

Jag vet att mnga bara tar en kniv och skr lite i sitt lite sm ljumna kebabspett.

I Norge r dom dremot dumma i huvet. Dom tar en fryst klump med ktt, lgger det p ett stekbord och liksom hackar isr kttet, tillstter nn jvla krydda (kanel?!), och lgger sedan p Pizzan, s har dom majs till skiten.
Citera
2009-12-16, 07:38
Medlem
SpaceCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theboyisback
Rubriken sger vl det mesta, sitter den lokala kioskgaren och kollar in olika kebabsvarvare p ntet hela dagarna?

Vad pverkar? Vinkel, Blad, Varv/minut, Vrme o.s.v...

Har vi ngon kta kebabsvarvare hr kanske?
Det finns det skerligen, men jag tillbringade ngra r i Mellanstern innan vare sig kebab eller pitabrd fanns hr och minns hur jag stog och kollade p "grabbarna med de lnga knivarna", som stog och karvade frn gyrosarna.
Man insg direkt att de kunde sina grejer.
Citera
2009-12-16, 10:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av qetuR
I rebro, kr mnga kebaberior med kebaben frn Eskilstuna kebabfabrik, och jag mste sga att det r bland dom bttre kebaberna jag fr.

Helt rtt, Eskilstuna r verlgsen i toppen ver de stora kebabstocksproducenterna. Srskilt som kebabpizzevirke r deras kebab den absolut bsta, precis rtt kryddning fr att passa perfekt p pizzan.

Fr att terg till ursprungsposten s har jag inga strre erfarenheter av kebabsvarvande utver att ha svarvat ner ktt till ngra enstaka kebaber i en kompis pizzeria och just den biten verkar iaf inte vara ngon strre konstform nr det grs med skrmaskin. Det viktiga r snarare kttkvaliteten, kryddningen och hur lnge det grillas, det vill sga p tok fr kort tid i 9 fall av 10. Gr kebab r inte kul.
Senast redigerad av Talibankocken 2009-12-16 kl. 10:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in