2004-02-06, 17:38
Bannlyst
Glöm heller inte bort att försöka få bort sockret från din kost. Det är en större bov än man kan tro.
Citera
2004-02-06, 18:08
Medlem
Afonsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petersen
Mättnadskänslan och blodsockret försvinner långsammare än med vanlig pasta och korppen producerar inte så mycket insluin, vilket gör att färre kolhydrater görs om till fett. Tomater innehåller många antioxidanter och några ämnen som troligen ökar fettförbränningen.

Kolhydrater omvandlas väldigt ogärna till fett i kroppen. Problemet är snarare att fettförbränningen avstannar vid överintag av kolhydrater och att det fett som konsumeras tillsammans med dessa lagras på kroppen.

Tomat innehåller framför allt antioxidanten lykopen som skyddar prostatan. Att tomater skulle ha någon som helst ökad effekt på förbränningen är nog mest önsketänkande

/Schmetterbesser
Citera
2004-02-06, 18:18
Medlem
Spaghetti är smal god mat.
Citera
2004-02-06, 18:42
Medlem
Afonsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jefvul
Spaghetti är smal god mat.

Lätt att få i sig ganska ansenliga mängder av kalorier med spagetti. Sen beror det ju på vilken sort och framför allt på vad man kombinerar den med. De flesta äter ju inte enbart spagetti
Citera
2004-02-06, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afonso
Lätt att få i sig ganska ansenliga mängder av kalorier med spagetti. Sen beror det ju på vilken sort och framför allt på vad man kombinerar den med. De flesta äter ju inte enbart spagetti

Men va fan. Sabba inte min ordvits med massa fakta. Jag syftade givetvis på dess utseende.
Citera
2004-02-06, 19:23
Medlem
Afonsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jefvul
Men va fan. Sabba inte min ordvits med massa fakta. Jag syftade givetvis på dess utseende.

Min humorradar stod i off-läge.

Förlåt...
Citera
2004-02-06, 19:52
Medlem
Mihailovics avatar
Det är viktigt med rätt kost och det är aldrig fel att lägga om taskiga matvanor.

Men matbantning är för gamla kärringar och ett superdåligt alternativ för
en frisk man att gå ner i fettvikt med.

Har du inte råd att gå på gym så har väl du i vart fall råd med löpardojjor,
en cykel. simma, inlines m m.

Det ultimata sättet att bli av med fett och få muskler är träning!!
Du måste alltså svettas bort övervikten..glöm allt annat.

När man tränar hårt så tappar de flesta sugen på onyttig mat. Kroppen
kräver bra mat och det blir en automatiskt omställning.

Att äta t ex lågkalorimat med låg proteinhalt resulterar i att du
tappar ett halvt kilo rena muskler för varje kilo du går ner.

Sen när du lägger av med dieten och börjar äta går du upp i vikt
igen...men då bara fett. Så helt plötsligt väger du lika mkt som innan
bara att det saknas typ 5 kg muskler så du ser ännu fetare ut.
Mindre muskler=lägre kaloriförbrukning=bara fetare och fetare

Är man en soffpotatis så skiter kroppen i princip vad du äter och
är istället sugen på skräpmat.
Citera
2004-02-06, 23:52
Medlem
Eftersom du uppskattade sopptipsen så kan jag bidra med en favorit: borstj. Ett par droppar olja i en stor gryta, lägg i grovhackad lök, potatis, morötter, vitkål och rödbetor. (Spara dock en större rödbeta till senare.) Fräs. Häll på vatten, buljong och lagerblad. Koka. Smaka av med salt, peppar och citronsaft. Riv den sista rödbetan och tillsätt, för färgens skull. Servera med en klick creme fraiche (lätt, om så önskas) och grovt bröd.

Dessutom kan passerad grön ärtsoppa med pepparrotsvisp (använd valfri lättprodukt) rekommenderas för lättare måltider, eller förrätter. Detsamma gäller spenatsoppa, grönkålssoppa och tomatsoppa med chevreost (använd lite ).
Citera
2004-02-07, 13:22
Medlem
Afonsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
När man tränar hårt så tappar de flesta sugen på onyttig mat. Kroppen
kräver bra mat och det blir en automatiskt omställning.

Antar att jag är undantaget till den regeln då..

Som Mihailovic säger så är det inget bra idé att dra ner på proteinet när man skall äta energisnålt, minska hellre på kolhydraterna.
Citera
2004-02-07, 15:19
Medlem
Hispervispers avatar
En mager grönsakssoppa är kanon att ha stående i kylen, framför allt varma sommardagar/kvällar. Man är sugen på något men man borde inte äta något för att det är inte dags än riktigt. En slurk kall soppa mättar mer än bara vatten och ger lite näring så att man står sig till nästa riktiga måltid.

Viktväktarna har en grönsakssoppa i sin äldre receptsamlingar som är MYCKET god men tyvärr hittar jag inte receptet just nu. Men det är kanske någon av er andra som har bättre ordning på sig.
Citera
2004-02-08, 05:17
Medlem
gsfans avatar
Testa att äta mer vegetariskt,det finns gourmetburgare som är som hamburgare fast helt vegetariska,väldigt goda.
Citera
2004-02-08, 19:02
Medlem
Perfekts avatar
Till sommaren:

köp några fina bitar oxfile och lägg dom i marinad, länge.

hetta upp grillen och lägg en massa bärs på kylning, servera köttet med freedom fries och en jävla massa bearnaise och skölj ner allt med rikliga mängder öl
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in