• 1
  • 2
2009-10-07, 10:51
Medlem
Har precis fixat tibia ng. Programet fungerar skitbra förutom att jag inte lyckas med att sätta koordinater på cavehunting. På ngbots hemsida står det att man ska högerklicka på "Current waypoint list" men kan ej hitta denna meny!

//G
Citera
2009-10-07, 11:12
Medlem
Chinozos avatar
här är current waypoints list, högerklicka där.

http://img269.imageshack.us/img269/1583/ss3i.png

använd elfbot istället?
Senast redigerad av Chinozo 2009-10-07 kl. 11:14.
Citera
2009-10-07, 11:28
Medlem
Jag har både elfbot och ng men tycker ng verkar lite lättare. Högerklickar på allt som går att klicka på:P Får inte upp något överhuvudtaget. Kan bara inte lyckas att få in koordinaterna i den där lilla rutan. Har samma problem med looten.
Citera
2009-10-07, 11:56
Medlem
Chinozos avatar
Elfbot är inte svårt om du lär dig det, och det finns mycket tutorials om hur du använder det.

http://forums.tibiabot.com/showthread.php?t=82536

där jag har målat med grönt kan du högerklicka

http://img59.imageshack.us/img59/4135/ss3q.png
Citera
2009-10-07, 12:05
Medlem
okej.. funkar fan inte:/ Ska prova installera om det. gör man samma sak när man ska lägga till loot? Ska kika lite mer på elfbot,, kanske börjar använda det sen istället=)

tacktack
Citera
2009-10-07, 12:11
Medlem
zozolas avatar
själva "waypoints" rutan ska du högerklicka, add>waypoint>north..
tex
Citera
2009-10-07, 12:28
Medlem
Voldos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mitt6an
Jag har både elfbot och ng men tycker ng verkar lite lättare. Högerklickar på allt som går att klicka på:P Får inte upp något överhuvudtaget. Kan bara inte lyckas att få in koordinaterna i den där lilla rutan. Har samma problem med looten.

Lär dig elfbot, visst det är ganska komplicerat och svårt att lära sig, men när du väl förstår dig på det kommer du inte att ångra dig! Det är så jävla effektivt, helt galet.
Citera
2009-12-15, 17:00
Medlem
Waypoints och scripts till Tibiabot NG req

Tjena, eftersom att det inte fanns så tänkte jag att jag kan starta en tråd om det här. All scripting och alla waypoints och requests till waypoints är välkommna här. Skriv även vilken klass som passar bra och gear som behövs.

Självklart finns redan massor av sånt på Tibiabot NG's hemsida, men typ 80% av det är hack, så ni får gärna även ta scripts därifrån ni har tästat och vet funkar och inte bara är scamm.

Kan börja med ett request, Darashia rots med gold depositer :P (vilken rots som hellst bara det är i darashia :P)

Kan även lägga in ett litet script jag gjort som skjuter valfri spell när man har över valfri ammount mana.

Const
MinMana = 500
Spell = 'exori con'

while not terminated do
begin
UpdateWorld;
if Self.Mana >= MinMana then
if Self.Attacking then
Self.Say(Spell);
sleep(500); // man kan ändra den här (Millisekunder)
end;
Citera
2009-12-15, 17:41
Medlem
Fooulzs avatar
Det här är verkligen onödigt tycker jag. Du kan gå in på Tibiabots forum om du behöver scripts, vi behöver inte posta allt här, tycker jag.
Citera
2009-12-15, 17:49
Medlem
Jag förstår hur du tycker det, men som jag även skrev så kan man posta antingen saker man gjort själv, eller saker från tibiabot som är kollade, orkar inte bli hackad för ett enkelt skript som lämnar pengar till banken
Citera
2009-12-15, 18:11
Medlem
Fooulzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den-Stora-Tallen
Jag förstår hur du tycker det, men som jag även skrev så kan man posta antingen saker man gjort själv, eller saker från tibiabot som är kollade, orkar inte bli hackad för ett enkelt skript som lämnar pengar till banken

Men eftersom det redan finns ett STORT forum där waypoints, script m.m postas behöver vi väll inte ett eget på Flashback, känns ju onödigt.
Citera
2009-12-15, 18:13
Medlem
Sheiks avatar
Är det riktigt klokt att använda sig utav NG överhuvudtaget? Frånsatt att du inte är en amatörspelare....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in