Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-02-04, 22:52
  #1
Medlem
Finns det något användbart i skolans skåp?
T.ex. i biologi-salarna och liknande?
Gör ändå inget på lektionera så då kan man lika gärna rota lite.
Citera
2004-02-04, 23:04
  #2
Medlem
nxstys avatar
Mycket användbart finns det nog men något att droga sig med tvivlar jag på. Leta lite bombrecept på internet istället, till såna experiment kan du nog skaffa dig råvarorna från skolan.
Citera
2004-02-05, 09:08
  #3
Medlem
Nemesis1s avatar
Det kanske finns en del mediciner men de tror jag inte du kommer åt... I kemisalen kan säkert du hitta något sniffbart men jag råder dig att låta bli sniffandet...
Citera
2004-02-05, 15:10
  #4
Medlem
Ah..

Okej. Man kan ju i alla fall ta lite e-kolvar, slangar och stålnät.
Citera
2004-02-05, 15:39
  #5
Medlem
Psychopatics avatar
Att där finns nått att droga sig på betvivlar jag, dock så har dom ju odenaturerad 70%-ig läkarsprit som ju alltid kan användas till annat än att sterillisera saker med

Minns själv när jag gick i högstadiet. Fick tag i nyckeln till alla skåp på kemi/fysik o biologi-salarna. Förutom lite kolvar o sånt så norpade jag en del radioaktiva ämnen, Uran-238, Cesium-137, Strontium-90 o Americum-241. Vad jag ska med det till vete fan, men det är kul att ha i alla fall.

Dom brukar ha ett ställ med Cesium, Strontium & Americum. Är gjort i plexiglas och ämnena är inneslutna i plast-stavar. Se om du hittar denna, den är dyr så in i h*vete!

Mer info om denna produkt

Råkar du dessutom hitta GM-mätaren som finns på de flesta skolor så får du gärna PM:a mig!
Citera
2004-02-05, 21:35
  #6
Medlem
Zeromatics avatar
du kan använda provrör till att göra vaporizers.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback