• 1
  • 2
2009-12-15, 01:28
Medlem
Min kontakt med psykiatrin startade när jag hade svårt att sova och åt sömnmedicin, fick byta till starkare flera ggr, till slut tog jag Nocenan som även är antipsykotiskt,

istället för att bli trött av den var den som heroin var uppe hela natten och mådde bra och trippade på den, fick sen "hallucinationer", folk bytte utseende till demoner och jag kunde inte äta för min kropp mådde inte bra, kom då till ett psyke och var där i en månad sen började jag äta och blev frisläppt.

Ett år passerar och en elak styvmor som är utbildad psykoterapeut säger ogrundat att jag är kokko i bollen och skickar in mig på psyke flera ggr, akuta teamet som gärna vill ha nått att göra och hela psykiatrin håller glatt med så dom kan lyfta kvacksalve-lön, sen blir det öppenvård minsann.

Efter 1-2 år utan öppenvård så skriker jag utomhus, berusad, väldigt trött och svårt tinnitus plågad på min jävla tinnitus, då blir det psyket igen och över 1 jävla år lång öppenvård, vad i helvete ska skattepengar verkligen användas på friska personer?.

Okej att det finns halvt om halvt förståndshandikappade och personer som mår dåligt som kan behöva vård men..

Nån som vill ha lite ormolja och bli botad från allt? bara 5 nickels per flaska, yehaaw!?.
2009-12-15, 01:42
Medlem
HoldenCaufields avatar
I feel you man. Psykvården är ett stort joke, ska man bli frisk så är det från annat håll. Mår bättre av att ligga hemma, sjukskriven med en 75:a, än att a) vara inlagd på knarkfabriken eller b) vänta ett sekel på att få träffa en bra psykolog.
2009-12-15, 06:23
Medlem
DYFNKJs avatar
Gick till läkarn för att jag fick ångestattacker några gånger i veckan. Vad ledde detta till? En hel hög av diverse olika mediciner, doktorer, psykologer, psykiatriker och en Asperger-diagnos!

Sätter man foten i psykiatrin kommer man aldrig därifrån. Det är ett svart hål som suger in alla den kan.
2009-12-15, 06:28
Bannlyst
Psykiatrin är en statlig industri för att kontrollera folk och för att försörja en hög oduglingar till psykiatriker, psykologer, kuratorer och "vårdare". Vill man vara frisk ska man undvika den.
2009-12-15, 07:57
Medlem
nonameds avatar
Det kan bli hemskt speciellt om man har folk eller liknande runt om sig som kan psykologi eller liknande. Dom kan ju oftast ha kontakt innan du kommer in med personal och liknande. Kan bli knas totalt. Sen finns det som sagt många som faktiskt vill hjälpa och vill väl. Brukar bli svårt inom just akuten å liknande. Har själv ingen direkt erfarenhet men skulle tänka mig att det är så.
2009-12-15, 12:12
Medlem
zoccers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thermobarisk
Psykiatrin är en statlig industri för att kontrollera folk och för att försörja en hög oduglingar till psykiatriker, psykologer, kuratorer och "vårdare". Vill man vara frisk ska man undvika den.
Psykiatrin är inte statlig. Och du har fel om resten du skriver också. Synd att avstängningen inte varade längre.
2009-12-15, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoccer
Psykiatrin är inte statlig. Och du har fel om resten du skriver också. Synd att avstängningen inte varade längre.
Rätt statlig när den lyder under en stat, icke?. landsting solsting kommun bastuun.

Och svar ja, kan ju vara så istället att dom inte är ute efter pengar mest utan mer att anmärka på individer "det där är sjukdom för vi säger så, man måste vara så här".

sen det att bestämma hur folk ska vara är fascism och oigenomtänkt säger JU mer negativt om samhället än om individerna i fråga.
Senast redigerad av Vreborlo 2009-12-15 kl. 12:55.
2009-12-15, 13:14
Medlem
Fitt-trollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vreborlo
Rätt statlig när den lyder under en stat, icke?. landsting solsting kommun bastuun.

Och svar ja, kan ju vara så istället att dom inte är ute efter pengar mest utan mer att anmärka på individer "det där är sjukdom för vi säger så, man måste vara så här".

sen det att bestämma hur folk ska vara är fascism och oigenomtänkt säger JU mer negativt om samhället än om individerna i fråga.

Vem bestämmer hur folk ska vara?
2009-12-15, 21:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zoccer

Åh, landstinget sköter formellt psykiatrin. Dumma, dumma mig som inte fattar att det är vattentäta skott mellan stat och landsting.

Att du vill ha mig avstängd för mina åsikters skull visar vilken fitta du är.
2009-12-15, 21:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fitt-trollet
Vem bestämmer hur folk ska vara?

Psykiatrin. Om du inte fattar vad vi menar, så gör en Anna Odell och få dig tvångsintagen, så kommer du att fatta.
2009-12-15, 21:50
Medlem
svensk psykiatri är skit och ingenting annat. dom har gett mig men för livet. jag åkte in på psyket på LPT första gången 2006 och var inlagd i ca. 1 år. sedan var jag in och ut på psyket i ytterligare 2 år. har man en gång blivit inlagd så har dom fullständig makt över en. folk lever sina liv och är inte medvetna om att deras frihet kan tas ifrån dem vilken sekund som helst för att storebror vill så. vem är det som säger att det e vi som e sjuka och dom som e friska? varför kan det inte vara tvärtom? faktum är att mkt tyder på att det e tvärtom. de har själva många beteenden som är att betecknas som onormala. exempelvis tycker de om att stå o kolla på då man går på toa och bortförklarar detta med att de ska se så man inte försöker hänga sig med duschslangen. självfallet har de gjort grejer mot mig som är mycket värre än detta oxå.
2009-12-15, 21:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jafari
svensk psykiatri är skit och ingenting annat. dom har gett mig men för livet. jag åkte in på psyket på LPT första gången 2006 och var inlagd i ca. 1 år. sedan var jag in och ut på psyket i ytterligare 2 år. har man en gång blivit inlagd så har dom fullständig makt över en. folk lever sina liv och är inte medvetna om att deras frihet kan tas ifrån dem vilken sekund som helst för att storebror vill så. vem är det som säger att det e vi som e sjuka och dom som e friska? varför kan det inte vara tvärtom? faktum är att mkt tyder på att det e tvärtom. de har själva många beteenden som är att betecknas som onormala. exempelvis tycker de om att stå o kolla på då man går på toa och bortförklarar detta med att de ska se så man inte försöker hänga sig med duschslangen. självfallet har de gjort grejer mot mig som är mycket värre än detta oxå.

De som har nycklarna på psyk är oftast de sjukaste av alla.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in