2009-12-14, 23:50
Medlem
Jag har precis fått ett nytt jobb och i det jobbet behöver jag ha en bil och skall mest då köra inne i stan (göteborg) och i de västra stadsdelarna. Har resonerat som så att jag behöver en liten, pålitlig och bensinsnål bil. Valet har då fallit på en Toyota Aygo. Jag hade tänkt lägga in 30% i kontantinsats och sedan så kommer billånet som skall betalas på sex år att ligga på totalt ca 85000.-
Jag har en del krediter men alltid skött min ekonomi och har inga betalningsanmärkningar, aldrig haft, men kan dom neka en lån pga för många krediter oavsett om jag alltid skött dom? Jag kommer ju desutom att lägga 30% kontant istället för 20% som är brukligt.
Citera
2009-12-14, 23:55
Medlem
alexims avatar
Jag arbetar just nu på en bank.

Tror inte dina krediter ska hindra ett sånt här litet lån, det viktiga är att du får långivaren att känna sig trygg när ni ses. Han eller hon kommer aldrig göra en affär om hon inte litar på dig. De kommer se över din ekonomi, hur mycket du spenderar och hur mycket har kvar innan löning. Om du bränner iväg dina pengar så fort du får lön så har du mindre chans att få lån, man vill se att du kan sköta din ekonomi.

Nöjd med svaret?
Citera
2009-12-15, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alexim

Tror inte dina krediter ska hindra ett sånt här litet lån, det viktiga är att du får långivaren att känna sig trygg när ni ses. Han eller hon kommer aldrig göra en affär om hon inte litar på dig. De kommer se över din ekonomi, hur mycket du spenderar och hur mycket har kvar innan löning. Om du bränner iväg dina pengar så fort du får lön så har du mindre chans att få lån, man vill se att du kan sköta din ekonomi.

Nöjd med svaret?

Ja, absolut.
Kommer nog att lösa finansieringen via toyotas egna lån.
Citera
2009-12-15, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alexim

Nöjd med svaret?

Det har aldrig ställts några frågor till mig när jag köpt bil med billån från Toyota känns inte som de kan kolla om man "bränner iväg pengarna så fort man får lön" inte så de kräver att man tar med sig kontoutdrag. De kör bara sin kreditupplysning, sen får man nycklarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in