• 1
  • 2
2009-12-14, 22:49
Medlem
audios avatar
Hej!

Träffade en skittrevlig tjej på en fest jag hade och vi snackade på som fan och bytte nummer. Igår så bestämde vi oss för att ta en fika på fredag den här veckan MEN det här är min första seriösa dejt.

Har aldrig varit förhållande typen och tänkte eventuellt satsa beroende på hur det går på fredag och vill självklart att det skall sluta bra. Men skulle dock behöva några random tips eller riktlinjer, kalla det vad du vill, men som tex mer att diskutera om och hålla det i liv.

Vad jag vet om henne är att hon är en väldigt mogen och seriös som person enligt en halv-bekant till henne och om jag ska vara helt ärlig så brukar det inte vara såna tjejer man brukar träffar om man leker runt.

Alla seriösa tips är välkomna.

Tack på förhand!
Citera
2009-12-14, 22:52
Medlem
elmaco-tacos avatar
Blommor och choklad har jag fått lära av min mor att det går hem hos damerna

Edit: Sedan kan du ju alltid skoja till det och dra lite fräckisar!
P.S kolla på min avatar, det är reaktionen till vänster som du letar efter annars kanske du ska lugna ner dig lite!!
Lycka till!
Senast redigerad av elmaco-taco 2009-12-14 kl. 22:59.
Citera
2009-12-14, 22:53
Medlem
thefisks avatar
Kul att du hittat dig en trevlig tjej som vill gå på dejt med dig.

Ett råd är ju att inte bygga upp sånna förväntningar på det hela som du nu faktiskt verkar göra. Man kan ha seriösa avsikter utan att lägga upp en hel plan på hur både dejten ska gå och vad som ska hände efter osv.

Personligen skulle jag hellre göra något annat än att fika på en första dejt med en tjej. Men du kanske gillar att fika, dessutom brukar ju tjejerna vara förtjusta i att fika.

Angående vad ni ska prata om, kan det ju vara allt mellan himmel och jord. Men för att ge lite mer konkreta tips på samtalsämnen man kan droppa, underlättar det om man får veta lite om vad ni hittills har pratat om?
Citera
2009-12-14, 22:56
Medlem
heroines avatar
Ställ intressanta, men inte tråkiga frågor. Skämta med henne, visa humor och eventuellt lite närhet beroende på stämningen. Du vill inte ha samma stämning som när du sitter och snackar med en polare för då hamnar du i det så kallade kompisfacket.

Lycka till!
Senast redigerad av heroine 2009-12-14 kl. 23:05. Anledning: .
Citera
2009-12-14, 22:57
Medlem
Se det inte som en första dejt! Se det som en vanlig fika med en normal person. Dra inte upp gamla kärlekar. Undvik ämnen som religion och ekonomi. Inte Palestina, aldrig Palestina. Se till att vara glad, tillgänglig, lite mystisk, beställ din kaffe med mjölk. Ge någon komplimang, vad fin du är i håret.

Blir du plötsligt chocknervös så gå in på toaletten en stund och slå dig själv i huvudet och fråga vad du håller på med. Lycka till!
Citera
2009-12-14, 23:04
Medlem
ZmajOdBosnes avatar
Ta det lugnt. Snacka på om allt möjligt. Ej politik och annat liknande. Ställ frågor osv. Peta inte i näsan eller något annat ohyffsat.

Klä dig snyggt också..en god parfym uppskattas.
Citera
2009-12-14, 23:06
Medlem
audios avatar
Sköna och realistiska tips!

Nej då... har inte byggt upp värsta förväntningarna och har tänkt att se det som en "vanlig" fika med en kompis så blir det smidigare. Men vi snackade lite om allt mellan himmel och jord, men dock så var jag rätt så dyng när vi snackade och kommer inte ihåg allt för mycket utav de olika samtalsämnena vi hade.

Men hon var sjukt lätt att prata med trots att hon var nykter. De var väl det som gjorde mig så intresserad utav bruden, att hon var hur skön som helst när hon var nykter och inte ofta man träffar på såna tjejer heller.

Grejen med blommor och choklad känns lite väl desperat, men tack ändå för tipset!

Men kommer jag igång med diskussionen och isbrytare så tror jag att det kommer flyta på rätt så bra eftersom att jag brukar inte vara blyg utav mig. Så de är det jag behöver främst hjälp med.

Tack för seriösa svar!
Citera
2009-12-14, 23:11
Medlem
Garneringsmannens avatar
En bra grej för att bryta "dejten" på ett smidigt sätt är att sätta upp en gräns för hur länge ni ska fika. Vet själv att det inte är någon positiv känsla när dejten bara dör ut i intet. DU blir intressantare när du gör andra saker än bara fikar hela dagen. Bara ett litet tips sådär.

Inte palestina, aldrig palestina. Klockrent.
Citera
2009-12-14, 23:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av elmaco-taco
Blommor och choklad har jag fått lära av min mor att det går hem hos damerna

Edit: Sedan kan du ju alltid skoja till det och dra lite fräckisar!
P.S kolla på min avatar, det är reaktionen till vänster som du letar efter annars kanske du ska lugna ner dig lite!!
Lycka till!

+1

Skämt och sido om hon är en "mogen" typ finns risken att ditt liv blir skittråkigt känns det som. Om du vill göra ett gott intryck ska du fråga mycket och verka intresserad. Klä dig normalt och bjud om det går kanske på någon sprit sedan om ni blir intima så prata inte om det dagen efter hur du knullade på henne typ.. försök istället se det som en ny dag av frågor och lära känna varandra.
Citera
2009-12-14, 23:14
Medlem
nummerupplysn.s avatar
Utgå ifrån att behandla henne som du skulle behandla din närmaste kvinnliga vän, på ett sätt som känns rimligt. Försök hamna i samma sinnestillstånd.

Rent praktiskt: stick inte under stolen med dina åsikter om saker och ting! Håll inte med bara för att vara snäll eller nått. Säg vad du tycker, det gör att du framstår som en person med karaktär. Var trevlig utan att fjäska. (Återigen, tänk på närmsta kvinnliga vän )
Citera
2009-12-14, 23:19
Medlem
audios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av floosh
+1

Skämt och sido om hon är en "mogen" typ finns risken att ditt liv blir skittråkigt känns det som. Om du vill göra ett gott intryck ska du fråga mycket och verka intresserad. Klä dig normalt och bjud om det går kanske på någon sprit sedan om ni blir intima så prata inte om det dagen efter hur du knullade på henne typ.. försök istället se det som en ny dag av frågor och lära känna varandra.
Just det... hon är nykterist. Men jag frågade dock om det här med nykterhetsgrejen innan man ens tänkte tanken på numret och fick det förklarat för mig väldigt bra och hon prackar inte på andra en massa skit och bryr sig inte om hennes polare dricker. Hon är lika glad och följer med på fester ändå. För övrigt var det där nog den skönaste nykteristen jag träffat. Men det var hennes avslappnade stil trots bristen på alkohol som fick mig intresserad.

Den här frågan kan eventuellt göra mig osäkrare, men jag tar nog risken och får formulera om det hela längre fram - tips på diskussioner och isbrytare? Berätta tex hur just du hade bland annat uppvaktat din dejt.
Citera
2009-12-14, 23:21
Medlem
Tänk på att ställa mycket mer frågor än vad du själv berättar om dig själv. Då känner hon sig viktig och så kommer hon fortfarande vara nyfiken på vem DU är när dejten är slut. Eftersom det är fika bara så skulle jag bjuda henne på middag helgen efter för att komma ett steg längre, alltså med minst 7 dagars mellanrum, du får inte verka desperat. Ta INTE med några gåvor, bara om hon bjuder hem dig på middag hos sig själv. Presenter kan du börja med efter minst 3 dejter beroende på hur det går. Kyss henne inte, men spela heller inte för svårfångad.

Lycka till!

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in