Flashback bygger pepparkakshus!
2009-12-14, 19:11
Medlem
Hur kan Windows vara så sjukt jävla instabilt jämfört med Linux? Det är ju tydligen möjligt att skapa ett stabilt operativsystem så varför är Windows alltid så jävla cp? Nu har ju jag inte kört Windows 7 men jag antar att det är samma där.
Jag verkligen grämer mig att jag är tvungen att ha kvar windows på datorn pga. vissa program jag behöver, orkar inte med skiten.
Citera
2009-12-14, 19:15
Medlem
flippmode_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logz
Hur kan Windows vara så sjukt jävla instabilt jämfört med Linux? Det är ju tydligen möjligt att skapa ett stabilt operativsystem så varför är Windows alltid så jävla cp? Nu har ju jag inte kört Windows 7 men jag antar att det är samma där.
Jag verkligen grämer mig att jag är tvungen att ha kvar windows på datorn pga. vissa program jag behöver, orkar inte med skiten.

Prova Windows 7(rekommenderar) eller byt till Linux officiellt
Citera
2009-12-14, 19:15
Medlem
Birabackens avatar
Visst är det så att man har Windows kvar pga. att vissa program helt enkelt inte fungerar annars. Känns dock för jävligt. Har ruttnat helt på Windows och önskar inget annat än att köra Linux. Dock innebär det vissa problem för mitt ljudkort
Citera
2009-12-14, 19:19
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:

Frågan är väl här: " sjukt jävla instabilt "

På vilket sätt är Windows instabilt?

Är det datorns hårdvara som orsakar detta?

Är det felskrivna och gamla drivrutiner till hårdvaran som orsakar detta?

Eller är det SBS som orsakar detta?
Citera
2009-12-14, 19:29
Medlem
alroberts avatar
då har du inte testat windows 7

det är de bästa dom har kommit på, Tycker jag iallafall,
Inte märkt några problem med det överhuvudtaget och jag har haft det sen första betan släpptes
Citera
2009-12-14, 19:30
Medlem
ant's avatar
Hur kan Linux vara så sjukt dysfunktionellt?
Citera
2009-12-14, 19:31
Medlem
731s avatar
Vad ar det som ar sa instabilt for dig da?

Jag foredrar ocksa Linux, men Windows 7 flyter ganska felfritt for mig de gangerna jag tvingas anvanda det.
Citera
2009-12-14, 19:34
Medlem
731s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ant'
Hur kan Linux vara så sjukt dysfunktionellt?

Pa grund av mindre anpassningsbara manniskor som indoktrinerats med Windows till den grad att de tror att Windows ar det enda rätta och kan inte ändra pa sitt tankesätt eller lära sig att använda all den extra kontroll som linux ger en.
Citera
2009-12-14, 19:39
Medlem
fittPlusPluss avatar
varenda gång jag läser något sådant här får mig att undra om det verkligen är windows som är "cp" eller personen som använder OS'et.
Helt ärligt så har jag nästan aldrig haft problem med windows, tycker både xp/vista(lite strul i med drivare början bara) samt windows 7 är jävligt stabila OS..

kan inte säga att linux är instabilt men jag har haft mycket mer problem med linux än med windows, en jävla massa pillande innan man får all hårdvara att fungera.....men när det fungerar så fungerar det bra.
Citera
2009-12-14, 19:52
Medlem
charkovs avatar
Citat:
Ja, mitt ärligt inköpta Vista har också börjat och hänga upp sig och småkrascha och hålla på ...
Sen när inte ens Microsofts egna program till sig själv fungerar då kan man fan-ta-mig börja undra ....
Citera
2009-12-14, 20:11
Medlem
penol700s avatar
Man behöver ju rätt djupa kunskaper in Linux för att få det mer stabilt än Windows.
Ubuntu till exempel är ju knappast mer stabilt på en dator designat för XP än vad XP är.
Citera
2009-12-14, 20:13
Medlem
Är väl inte så konstigt att linux framstår som stabilt.
Det finns ju inga vettiga tyngre program till det.
Men nöjer man sig med att leka hacker och skriva textfiler så är ju linux kanon.

Windows kraschar oftast pga dåligt skrivna program från andra mjukvarutillverkare, sbs är ju oxo ett vanligt fenomen.

Bara för att man kan installera 1000 program, så ska man kanske inte göra det om man vill ha ett stabilt operativ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in