2009-12-14, 18:53
Medlem
Johan_08s avatar
Tjena!
Ska nu sälja min Cross och fick följande mail av en kille som jag svarat på tidigare, men känns lite halvlurt med detta - har ingen kunskap alls så frågar er.
Är det något att lita på?

"Hej,

Tack för ditt snabba svar till utredningen. Om nuvarande skick på cykeln i likhet med dig, är jag riktigt nöjd med det, men jag trodde att du berättar för mig det verkliga förhållandet, eftersom jag inte kan komma över till din plats nu på grund av utformningen av mitt arbete..

Det är vad jag har letat efter under de senaste 6 månaderna. Tack för allt. Behag hjälpa mig ta god ordentlig hand om det eftersom jag tycker vid det här laget att det är mitt. Men just nu året närmar ner till slut och jag kan se att jag finanaly fick en.. Jag verkligen vill att du pls sända fler bilder om möjligt och om inte dess okej. Tja, är utgångspriset okej med mig för 7.000sek

Jag skulle ge dig 7,200sek för utbetalning av cykeln, anledningen till detta är att jag vill att ni ska se till att du reserverat cykeln för mig och anser att det säljs till andra förfrågningar.

Jag är verkligen glad att ni vill att jag ska ta cykeln och jag kommer gärna också när jag faktiskt få it.Please maila mig tillbaka idag. Dessutom har jag vidarebefordra ditt mail till min jurist för att skicka betalningar och även instruera honom att ta fraktkostnaden för snus till betalningen, eftersom han har ombesörja transporten. Du dont att stressa om shippment är mitt ansvar

Jag behöver dina uppgifter för dragningsrätt check,

FULL NAME ..
KONTAKTADRESS ..
CITY ..
STATE ....
POSTNUMMER ..
TELEFONNUMMER ... (Hemmet, kontoret, CELL)

Så omedelbart du får Certified bankväxel kolla om detta arrangemang är ok med dig. När du skickar mig följande information, kommer jag instruera mina associera utfärda Certified bankväxel kolla omedelbart. Jag tror att du är en ärlig person och betrodd person och jag vill inte att du svika mitt förtroende jag har för er.

OBSERVERA: att checken kommer att avslutas först innan upphämtning. Hoppas på att höra från dig.
Många Tack
Skål"
Citera
2009-12-14, 18:57
Medlem
Namters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan_08
Tjena!
Ska nu sälja min Cross och fick följande mail av en kille som jag svarat på tidigare, men känns lite halvlurt med detta - har ingen kunskap alls så frågar er.

"Hej,

Tack för ditt snabba svar till utredningen. Om nuvarande skick på cykeln i likhet med dig, är jag riktigt nöjd med det, men jag trodde att du berättar för mig det verkliga förhållandet, eftersom jag inte kan komma över till din plats nu på grund av utformningen av mitt arbete..

Det är vad jag har letat efter under de senaste 6 månaderna. Tack för allt. Behag hjälpa mig ta god ordentlig hand om det eftersom jag tycker vid det här laget att det är mitt. Men just nu året närmar ner till slut och jag kan se att jag finanaly fick en.. Jag verkligen vill att du pls sända fler bilder om möjligt och om inte dess okej. Tja, är utgångspriset okej med mig för 7.000sek

Jag skulle ge dig 7,200sek för utbetalning av cykeln, anledningen till detta är att jag vill att ni ska se till att du reserverat cykeln för mig och anser att det säljs till andra förfrågningar.

Jag är verkligen glad att ni vill att jag ska ta cykeln och jag kommer gärna också när jag faktiskt få it.Please maila mig tillbaka idag. Dessutom har jag vidarebefordra ditt mail till min jurist för att skicka betalningar och även instruera honom att ta fraktkostnaden för snus till betalningen, eftersom han har ombesörja transporten. Du dont att stressa om shippment är mitt ansvar

FULL NAME ..
KONTAKTADRESS ..
CITY ..
STATE ....
POSTNUMMER ..

Så omedelbart du får Certified bankväxel kolla om detta arrangemang är ok med dig. När du skickar mig följande information, kommer jag instruera mina associera utfärda Certified bankväxel kolla omedelbart. Jag tror att du är en ärlig person och betrodd person och jag vill inte att du svika mitt förtroende jag har för er.

OBSERVERA: att checken kommer att avslutas först innan upphämtning. Hoppas på att höra från dig.
Många Tack
Skål"
luktar scam

Svara inte . Han försöker bara blåsa dig på ngt sätt
Citera
2009-12-14, 18:58
Medlem
Lommis avatar
Har du babelfishat? Oläsbart.
Citera
2009-12-14, 19:17
Bannlyst
Google translate ftw!
Citera
2009-12-14, 19:40
Medlem
Johan_08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gryathon
Google translate ftw!
Jo, det är ju väldigt tydligt att det är
Speciellt med översättningen där i slutet "Cheers"/"Skål" haha.

Menmen, får väll bra han dra åt helvete helt enkelt då!
Citera
2009-12-14, 19:53
Medlem
Mulas avatar
Ja det är en så gammal scam så det är nästan otroligt att nån kör med den fortfarande.
Det som kommer hända är att han "av misstag" skriver en 0:a för mycket eller nåt på checken, och så kommer han be dig att skicka över pengarna som blir över minus några tusen för att "du är så snäll". När du löser ut checken kommer du först få pengar av banken, men den kommer ju givetvis visa sig sakna täckning så du kommer bli krävd på hela beloppet från din bank.
Citera
2009-12-14, 21:38
Medlem
Johan_08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mula
Ja det är en så gammal scam så det är nästan otroligt att nån kör med den fortfarande.
Det som kommer hända är att han "av misstag" skriver en 0:a för mycket eller nåt på checken, och så kommer han be dig att skicka över pengarna som blir över minus några tusen för att "du är så snäll". När du löser ut checken kommer du först få pengar av banken, men den kommer ju givetvis visa sig sakna täckning så du kommer bli krävd på hela beloppet från din bank.

Tack så mycket för ditt svar och för alla andras svar!

Vad vore världen utan FB
Citera
2009-12-15, 00:37
Medlem
gb85s avatar
Så snubben ska kontakta sin jurist för att ordna med en check på 7200 kr?! Känns stabilt!

Är garanterat en scam, dock trodde jag inte att dom sysslade med detta i en såpass billig prisklass.
Citera
2009-12-15, 04:04
Medlem
Finns ju ingen idiot som skriver ut en check som kostar 150-500kr att lösa ut för en affär i den storleken såvida det inte är just exakt scam
Citera
2009-12-15, 10:53
Medlem
zappBrannigans avatar
Citat:
Tack så mycket för ditt svar och för alla andras svar!

Vad vore världen utan FB

tydligen helt urfattig och naivare än en hundvalp
Citera
2009-12-15, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gryathon
Google translate ftw!

Håller med!

SCAM så in i helvetet....
Citera
2009-12-29, 15:21
Medlem
Tibryss avatar
Citat:
Tjena!

"Hej,

FULL NAME ..
KONTAKTADRESS ..
CITY ..
STATE ....
POSTNUMMER ..

Många Tack
Skål"

Det råkar inte vara en Email adress med avslutning på vanessa@yahoo.com?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in