Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-12-20, 23:05
Medlem
purezones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guybrush
Medicinen ska ju göra att man blir mer skärpt, så varför man inte skulle få köra bil låter ju helt klart konstigt. Jag har iaf inte fått några varningar av min läkare om att köra bil, och jag går också på concerta.

Pratade dessutom med läkaren om att ta medicinen när man dricker alkohol, först så sa de att jag skulle undvika ta tabletten på morgonen om jag visste att jag skulle dricka senare. På ett senare möte sa de att det var bättre att jag åt medicinen kontinuerligt, så det är nog som de flesta mediciner, det är inte bra att blanda med alkohol, men oftast inte direkt skadligt.

Hmm tror dom tänker på att man kan bli stirrig (fastna med blicken på något föremål) isf. Men tror alla som kan köra kör bättre med medicinen, iaf jag:P

Man ska ju inte dricka med någon medicin.
Jag dricker 2 gånger i veckan och jag tycker bara att bakfyllan blir 5 gånger värre med medicinen.
Sen har jag hört folk som svimmat och sådant bara efter några bärs, så de är nog individuellt de me.
Citera
2010-10-26, 22:14
Medlem
KickassMagoos avatar
Tjena! Kört på ritalin 240mg/dag men har jobbat mig igenom ett mindre helvete för att få rätt dos på concerta.Det tar lite tid och illamåendet/ångesten,virrigheten osv försvinner efter ett par veckor plus VIKTIGT,ta för fan inte concerta bara en gång om dagen,utan helst 3.Som vuxen sitter oftast concertan i 5-8 timmar max innan du börjar få at på skiten.8:00 dos sedan runt 14,sistta dosen bör vara låg runt 18-19 så ligger du ständigt på en bra nivå utan alla biverkningar.
Ritalin är mer snabbverkande (
kroppen fortare (mer kick) men om du tänkt leva på metylfenidaten är concertan bättre.

Och ja,det går att droga på concerta om du undrar.Krossade (100-200gr med ett pade r treo och folkisar så mår du oförskämt bra.Och som en del förståndshandikappade misslyckade och inte minst levande debatt förstärkande argument för "fri abortivrarna",gör är att ta bort skalet.Där sitter 20% av metylfenidatet som gör att du får ut din dos efter 30 min då det intas på ordinerat vis.

Jag utgår från att du har fått övrig medicinsk hjälp ,speciellt nu i början med Benzo (stsolid,oxascand och imovane ewller liknan och primpera mot illamåendet.Om inte be om det,gärna lyrica mot ångesten med
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in