2009-12-13, 13:37
Medlem
sekias avatar
Tjo,

Snabb frga som kanske har ett ltt svar. Vad vet jag, skte p FB och google lite snabbt men hittade inget p sekunden.

Jag ska installera en ny, frsch, kopia av Snow Leopard p min 24" iMac.

Av ngon anledning s vgrar den boota in i installeraren, d jag stoppar in skivan och trycker p "Installera Mac OS X.app" s stnger datorn ner OS:et, gr ngot och bootar sedan upp igen. Sedan gr det 25 sekunder av vit skrm och den startar om igen, s fortstter det hela tiden. Jag rknade till sju reboot senast och jag kommer inte in i installeraren.

Skivan r helt clean (har bara krts en gng frut) macen har inga problem alls med ngot. Utan det vgrar bara funka.

Jag har haft bootcamp installerat frut och d blev Windows XP frsta inloggningsoperativsystem trots att jag ndrat till OSX. (Och gjorde X antal gnger) har tagit bort det nu, men kan det ligga kvar och spka p ngot vis?
Citera
2009-12-13, 13:47
Medlem
sekias avatar
Ska tillgga att jag har testat C-knappen, den laddade lite extra men startade likt frbannat om.

Edit: Har Snow Leopard installerat fr tillfllet ocks. Kan det ha ngot med saken att gra?
Senast redigerad av sekia 2009-12-13 kl. 13:49.
Citera
2009-12-14, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sekia
Ska tillgga att jag har testat C-knappen, den laddade lite extra men startade likt frbannat om.

Edit: Har Snow Leopard installerat fr tillfllet ocks. Kan det ha ngot med saken att gra?

Om du tankat skivan s lter det som en klassiskt pajjad utgva. Om du redan har leopard snow s rekommenderar jag att du formaterar. Sen kr du med att starta skivan vid uppstart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in