2009-12-13, 12:43
Medlem
TotalControls avatar
Tack för all eventuell hjälp.

En dag så hänger sig datorn helt och hållet (surfa på Di). Efter det så går det inte att starta upp den för att komma till Windows Xp.
Windows loggan kommer upp sen verkar det som att "uppbooten" stannar upp och det är bara svart skärm. Har försökt att starta i felsäkert läge, fungerar ej. Startat upp "Windows vid sin sist fungerande konfiguration" fungerar ej, då kommer jag i och för sig lite längre i upbooten tills jag ser skrivbordet men den låser sig igen.

Har testat trycka F10 vid boot för att köra recovery, kommer ca 1 min in på recovery innan den låser sig igen.

Dator: HP "Piece of shit" edition med XP SP3, ingen skiva dock, OS var förinstallerat.

Kan hårddisken vara trasig? Eller vad tror ni?
Citera
2009-12-13, 14:40
Medlem
hoaxens avatar
Ingen möjlighet att testa med en annan hårddisk då? Eller det bryter garanti och sånt skit att pilla i den?
Citera
2009-12-13, 14:53
Medlem
Ladda ner en linux live cd, och starta upp med den,den behöver ingen hårddisk och då ser du om det är hd som är paj.
Citera
2009-12-13, 14:56
Medlem
TotalControls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxen
Ingen möjlighet att testa med en annan hårddisk då? Eller det bryter garanti och sånt skit att pilla i den?

Ingen garanti. Jag har noll koll, menar du att jag kan bota med en annan hårddisk med os i sig?
Citera
2009-12-13, 18:59
Medlem
hoaxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TotalControl
Ingen garanti. Jag har noll koll, menar du att jag kan bota med en annan hårddisk med os i sig?

Ja jag menade om du hade möjlighet att sätta i någon annan hårddisk med xp på eller en annan hårddisk att sätta i och installera xp på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in