• 1
  • 2
2004-02-04, 01:49
Medlem
För att göra en lång historia kort: Jag ogillar min datorlärare för att hon är så extremt jävla korkad.

(Senaste grejjen: Fick IG på word i adminstration A för att jag använde snabbkommandona på tangentbordet istället för dom "klipp ut" och "klistra in" knappar som finns i word.)

Jag vill maila något otrevligt till henne, något riktigt jävla yber destruktivt.

Hon kör Win ME. Skulle gärna vilja ha in någon form av trojan som sedan ger mig IP och frihet att leka på osv, kolla vad hon har för filer, ta bort lite.. skicka lite roliga meddelanden, ta lite lösenord.. ja, så mycket roligt som möjligt helt enkelt!

Jag mailar till hennes email, det är First Class ( http://www.opentext.se/ ) (.. tror ni det kan vara svårt att fram filerna till henne? menar, att first class serversen scannar posten mm?

Vet inte om hon kör ngt antivir, FW osv.

Det enda jag vet är att hon kör win ME. (Hon kan väl kanske ha bytt, men så jävla korkad som hon är tror hon väl fortfarande att ME är bra..)

Hur tycker ni att jag ska gå till väga? Vilka trojaner / virus ska jag använda? Hur ska jag skicka dom? med vilken mailtjänst? zippa?

Planen är enkel:

"Hej! Här är arbetet, hoppas du inte tycker det blev allt för sent..! Ha en trevlig helg!! / Jonas"

(Nej, jag heter inte jonas.)

Tacksam för svar flickor, och grappar..
Citera
2004-02-04, 04:06
Bannlyst
ähh sätt på henne istället.. /.:imp:.
Citera
2004-02-04, 07:48
Medlem
Ghostriders avatar
Varför inte försöka sej på

lite social engineering och tex höra varför man får IG genom att använda snabbkommandon ? Kan vara värt att försöka innan man blir ilsk och ska göra destruktiva saker
Citera
2004-02-04, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .:Pimp:.
ähh sätt på henne istället.. /.:imp:.

Det gör väll knappast henne något illa ? Det skall ju vara destruktivt
Citera
2004-02-04, 09:08
Medlem
Tro mig, det löser jag, så det är inte själva problemet, nu vill jag bara jävlas med henne utan att hon kan bevisa det, så back to topic!
Citera
2004-02-04, 09:12
Medlem
Vet du vilka datautbildningar hon gått ? Det kan vara bra att veta så att vi vet ungefär vilka kunskaper hon har inom området
Citera
2004-02-04, 16:05
Medlem
Hennes kunskaper inom området = fiskmås.

Hon anser att WIN ME är det bästa OS som gjorts, säger det er något?

Hon kan inte svara på någon fråga utan att be om hjälp.

hon är nog inte tillräckligt korkad för att dra ner vilken exe som helst, men om jag döljer den i en ZIP lr ngt sånt så kanske..

Måste personen i fråga alltid köra exe filen? eller kan jag bara binda den så den körs tillsammans med tjaa.. ett word doc ?
Citera
2004-02-04, 16:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hauk
Måste personen i fråga alltid köra exe filen? eller kan jag bara binda den så den körs tillsammans med tjaa.. ett word doc ?
ja det kan du, typ vba script.. skicka en URL med en active-x trojan, ändra filändelsen.. ta reda på vad hon har för mail klient.. antagligen ms outlook.. finns exploits där du kan spoofa filändelsen osv.. sätt i en startdiskett i hennes dator med valfri händelse.. Eftersom hon är korkad kan du nog göra vilket utav nämnda sätt du känner för.. =)
Citera
2004-02-04, 20:15
Medlem
Citat:
ja det kan du, typ vba script.. skicka en URL med en active-x trojan, ändra filändelsen.. ta reda på vad hon har för mail klient.. antagligen ms outlook.. finns exploits där du kan spoofa filändelsen osv.. sätt i en startdiskett i hennes dator med valfri händelse.. Eftersom hon är korkad kan du nog göra vilket utav nämnda sätt du känner för.. =)

Jag har ingen "fysisk" tillgång till hennes dator. Detta är hennes hemma dator.

Hon använder First Class som mailklient..

VB script lät bra! tackar!
Citera
2004-02-04, 23:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hauk
Jag har ingen "fysisk" tillgång till hennes dator. Detta är hennes hemma dator.

Hon använder First Class som mailklient..

VB script lät bra! tackar!
får man fråga hur du vet vad hennes mail klient är? Har du vart hemma hos henne o fick du nobben då?
Citera
2004-02-05, 00:27
Moderator
Ruskigbusss avatar
Skulle väl egentligen inte uppmuntra till sånt här, men ...

För Vbs-scripts kolla http://www2.flashback.info/scandinav...d.php?t=107492

(Jag är lite ambivalent här - det är bra att du lär dig programmera, din lärare kan säkert behöva lite hjälp med att bli säkerhetsmedveten, men jag hatar script-kiddies .... så lova oss att du inte bara klistrar in lite kod hit och dit.)

Och sabba inget livsviktigt för henne - det räcker att skrämmas lite.
En popupruta som säger något trevligt då och då - t ex.
Citera
2004-02-05, 02:07
Medlem
Citat:
får man fråga hur du vet vad hennes mail klient är? Har du vart hemma hos henne o fick du nobben då?

Det är jätte enkelt, Alla lärare i vår kommun använder sig av first class, det går inte koppla till någon annan mail klient. Så, när hon kollar sin mail hemma gör hon det med firstclass.

Ruskigbuss skippa moralkakorna tack, jag är väl medveten vart gränsen går.

Tack för länken! ska kolla in det!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in