Hej, när jag skulle bygga ihop min dator så kan jag inte få in processorn helt och datorn startar inte! några pinnar på processorn har lossnat men har limmat dit dom igen. hade lite andra delar hemma så detta är mina datordelar:
Nån som vet hur jag får den att starta?? har skickat ett mail till komplett nu och klagat, dom ska f*n byta ut deras söndriga skitdelar! aldrig mer komplett.se! tycker ni andra också ska bojkotta komplett.se!
Jag är rädd att delarna inte passar tillsammans. Om du läser på beskrivningarna av delarna ser du att moderkortet vill ha en processor som passar till en "Socket AM2+". Din processor är en "LGA1366 Socket". Jag tror även ditt nätaggregat är på tok för svagt för att lyckas driva datorn.
Ring Komplett och be om hjälp. Hör om du kan byta ut moderkortet och nätagget.
Jag är rädd att delarna inte passar tillsammans. Om du läser på beskrivningarna av delarna ser du att moderkortet vill ha en processor som passar till en "Socket AM2+". Din processor är en "LGA1366 Socket". Jag tror även ditt nätaggregat är på tok för svagt för att lyckas driva datorn.
Ring Komplett och be om hjälp. Hör om du kan byta ut moderkortet och nätagget.
ok, hur menar du? stod inte något när jag köpte delarna om de...
På moderkortets beskrivning står det: "Kompatibla processorer: Athlon, Athlon 64, Sempron, Athlon 64 FX, Athlon 64 X2, Athlon X2, Phenom X4, Phenom X3, Sempron X2, Phenom II X4". Det står alltså ingenting om den processor du har.
På moderkortets beskrivning står det: "Kompatibla processorer: Athlon, Athlon 64, Sempron, Athlon 64 FX, Athlon 64 X2, Athlon X2, Phenom X4, Phenom X3, Sempron X2, Phenom II X4". Det står alltså ingenting om den processor du har.
Du behöver ett moderkort med en LGA1366-Socket.
ok. ,men hur skulle jag veta att min inte är en av dom då? aja.. dom får fixa ett moderkort som funkar eftersom det inte stod nått när jag beställde delarna!