Citat:
Ursprungligen postat av Seamus Costello
På fredag blir det att ta itu med den halva gris som ska konsumeras under helger och i söcken framöver.
En del grejor är det väl inte så mycket att orda om, men jag skulle gärna vilja ha lite tips på recept på en del grejor:
Den korsikanska korven Figatellu. Jag inser att det egentligen är baserat på vildsvin men jag tänkte fuska och försöka göra den ändå.
Salciccia. hittar bara recept MED Salciccia men inget om själva kroven.
Fler fläskiga korvar, dock inga traditionella svenska julkorvar. Jag är för fin i kanten för det.
Var i hela jävla stor-Stockholm kan man lämna in grejor till rökning?
Tack på förhand, mina vänner!
Jag har själv letat efter ett rökeri eftersom jag också har en liten korvtillverkningsplan. Det närmaste jag kom var ett förslag från en chark att kontakta Wurstmaster. En god vän gjorde så, men kvinnan som svarade tyckte inte att våra små mängder räckte för att få träda in i deras rök.
Men, hon föreslog också att vi skulle ta upp det med hennes chef, vilket vi inte har gjort. Så kanske. Korvdrömmen dog lite i och med hennes negativa svar.
Om jag minns rätt så håller de till i Slakthusområdet, så med lite tur kan man nog få sina korvar rökta hyfsat centralt.