2009-12-12, 17:53
Medlem
hallå allihopa jag snackade med en polare igår som har en vän som han säger är community designer. hans vän bor i Sverige men är tydligen anställd åt nåt företag i Filipinerna, han får betalt 75000 kr i månaden för att designa olika comunitys på internet och eftersom han skattar sin lön i Filipinerna så drar dem bara typ 15%. kan detta verkligen stämma? eller vad säger ni??
Citera
2009-12-12, 17:57
Medlem
claxors avatar
Beroende på vad exakt han gör och hans arbetsbörda är det inte alls omöjligt. Kan dock säga att om han drar in sådana summor så är han med all sannolik mycket kunnig inom området, och förtjänar nog pengarna (eller så har han bara haft enorm tur).
Citera
2009-12-12, 18:12
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
IDG.se hade en artikel om just detta ämne i dagarna.

http://www.idg.se/2.1085/1.275811/tu...img=2#selected

Oftast i dessa sammanhang är att personen sitter med i olika styrelseevenemang. Då skenar lönen iväg.

Det räcker med att läsa lite om lön och skattefrågor när det gäller grannlandet Danmark. Där tjänar man mer än svensken. I detta fall med din polares vän så är detta inga omöjligheter. Nu vet jag dock inte hur den filippinska löneskatten ser ut, men onerkligen bättre än den svenska skattesystem som vi har i landet.
Citera
2009-12-12, 18:34
Medlem
Fallmans avatar
Finns det någon sida typ, om jag vill veta vad en helt random person har i lön, går det att få reda på någonstans? skulle vara riktigt intressant och se!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in