Någon som har tips var man kan streama Gift vid första ögonkastet?
Bor utomlands så kan ej kika på SVTplay, och inte så sugen på att pröjsa VPN
Kanske blir svårt..
Någon som har tips var man kan streama Gift vid första ögonkastet?
Bor utomlands så kan ej kika på SVTplay, och inte så sugen på att pröjsa VPN
Kanske blir svårt..
Är det någon här som vet ifall det går att hitta gamla svenska tv-serier inspelade under 1970- och 80-talet (90-tal går väl också bra, fast helst inte efter 1998), någon annanstans utöver SVT:s Öppet Arkiv? Jag är specifikt ute efter serier (inte dokumentärer, utan dramaserier med skådespelare) som handlar om bondesamhället i Sverige under 1700- och 1800-talet.
Jag har mailat redaktionen på Öppet Arkiv ett flertal gånger under åren och önskat att de ska lägga upp olika serier, och svaret har alltid varit detsamma – att de sagt att de har lagt till mina önskemål på deras lista. Åren går dock och ingenting händer, så jag har gett upp hoppet när det gäller dem. De är också så himla sega på att göra uppdateringar på sin hemsida, det tar ofta ca 4–5 månader mellan gångerna och då är det typ bara kanske max 4 program de lägger upp, bland olika kategorier.
Jag har sökt igenom Youtube, Archive.org samt ca 30 övriga streamingsajter så gott jag kunnat, men det är bara någon enstaka gång jag lyckats hitta det jag söker. Om någon känner till något specifikt Youtube- eller Archive-konto som lägger upp sådana serier som jag nämnde ovan, eller vet någon gratis streamingsajt utöver dreamfilm & gratisfilmer som har ett större utbud av gamla svenska serier, snälla kontakta mig!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!