Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-12-12, 14:06
Medlem
herrFlinthjartas avatar
Jag har en macbook, och jag har en Iphone 3GS. Jag undrar om jag på nåt sätt kan koppla in min Iphone i Macbooken, och surfa med Macbooken.

Så att Iphone på så sätt hade fungerat som ett trådlöst modem, förstår ni vad jag menar?
Citera
2009-12-12, 14:08
Medlem
Rockfarmors avatar
Det går att göra så med en PC och en Sony Ericsson mobil, så jag gissar att det ska finnas någon applikation för det macen också.
Citera
2009-12-12, 14:17
Bannlyst
Jag kan hjälpa dig
Citera
2009-12-12, 14:17
Medlem
HAPSICORDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrFlinthjarta
Jag har en macbook, och jag har en Iphone 3GS. Jag undrar om jag på nåt sätt kan koppla in min Iphone i Macbooken, och surfa med Macbooken.

Så att Iphone på så sätt hade fungerat som ett trådlöst modem, förstår ni vad jag menar?

Det beror på om du har ett telefonbolag som tillåter det eller inte. Jag har Halebop och kan INTE använda iPhonen som modem. Tekniken finns alltså men det är upp till Telia, 3, Comvic m.m. att bestämma om du ska få ta del av det eller inte. Om det går ska alternativet "internetdelning" (har jag för mig att det heter) finnas nånstans under inställningarna (kommer inte ihåg var, jag har det som sagt inte själv. Men jag antar att det ska vara nånstans under "nätverk" motsv.)
Citera
2009-12-12, 14:29
Bannlyst
1: parkopla Bluetoothen mellan datorn och Iphonen, gör detta via din dator.

2:i iPhone: Inställningar->Nätverk->Dataroaming (SättPÅ)
3:i iPhone: Inställningar->Nätverk->Internetdeltning (Sätt PÅ)

För att sedan börja surfa så behöver du bara klicka på Bluetoothsybolen uppe i höger hörn på datorn, och välja "DITT NAMN´s iPhone->Anslut till nätverk

Sedan är det bara att surfa! Mobilen kan du ha i fickan, den sköter sitt själv, se bara till att alltid ha Bluetooth på

PMa vid frågor så löser vi det
Citera
2009-12-12, 14:30
Medlem
ceziums avatar
Para ihop datorn och telefonen via blåtand i os x (ikonen uppe till höger). Aktivera internet delning i telefonen. Sen när du vill koppla upp via telefonen klickar du uppe till höger på blåtandsikonen, väljer din telefon och klickar på "Anslut till nätverk".

De e apple produkter du använder så det behövs ingen extra mjukvara i någon form utöver det som följer med datorn när du får den.

EDIT: klart någon annan han före...
Citera
2009-12-12, 14:49
Medlem
herrFlinthjartas avatar
Helt fantastiskt! Stort tack för hjälpen! (skriver från min Macbook nu)

Apple levererar som vanligt
Citera
2009-12-12, 16:40
Medlem
Persepones avatar
Och som vanligt kan folk inte läsa bruksanvisningar och användarhandböcker.

http://support.apple.com/sv_SE/manuals/#iphone
Citera
2009-12-12, 18:20
Medlem
Och som vanligt kommer ett sådant här inlägg på forumen.. om allt nu redan är skrivet så varför inte låsa alla jordens jävla forum..

Bara för att du o jag kan googla betyder det ju inte per automatik att alla andra kan...
Citat:
Ursprungligen postat av Persepone
Och som vanligt kan folk inte läsa bruksanvisningar och användarhandböcker.

http://support.apple.com/sv_SE/manuals/#iphone
Citera
2009-12-12, 18:27
Medlem
Persepones avatar
Om man köper en telefon för 6-7000 bör man vara lite om sig och kring sig och ta reda på hur den fungerar. Kanske till och med ta reda på innan vad apparaten klarar av.
Citera
2009-12-12, 18:49
Medlem
fatattacks avatar
Vet du vad.. jag tror att iPhone faktiskt för många är ett smycke... 6 papp är inget i deras värld, du vet status. Då känns det mer rimligt när dylika frågor dyker upp...

Citat:
Ursprungligen postat av Persepone
Om man köper en telefon för 6-7000 bör man vara lite om sig och kring sig och ta reda på hur den fungerar. Kanske till och med ta reda på innan vad apparaten klarar av.
Citera
2009-12-12, 19:23
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zillap
Jag kan hjälpa dig

Istället för att posta ett sådant här intetsägande inlägg så kan du i framtiden antingen låta bli att posta alls eller hjälpa till.

Att bara skriva "Jag kan hjälpa till" är bara trams.

/Mod
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in