Nu är det så att jag lät min dator vara på inatt för att ladda ner, men när jag sedan vaknar så ser jag att datorn startat om sig. Så jag gick in loggen och kolla vad som hänt, och då hade det 20 min efter jag gått och lagt mig dragit igång Windows Update av sig själv, så inget hade hunnit laddas ner.
Är det någon som vet hur jag ändrar så den bara updaterar när jag klickar på install updates? För det är inte första gången det hänt.
Jag har ingen erf av W7, fast i XP/2K är det bara Egenskaper på Den här datorn, och där har du en tabb med "Automatic Updates" där du kan konfigurera hur du vill att den ska agera.
I framtiden rekommenderar jag att du använder sökfältet på start menyn. Nästan alla funktioner går att komma åt där. Jag behövde bara skriva Windows Update så fick jag upp ett alternativ för att stänga av automatiska uppdateringar.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!