2008-10-26, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LDS
Hur vet du det? Är det för att din vraka och välja rörelse bestämt det? Gå med i RFSL och dela ut dina koraner.
Nåja, forsätt du att sopa Jesu predikan under mattan, du också. Det verkar vara ett återkommande tema på detta forum.

Undrar vad Jesus tycker om att du kallar hans predikan för koraner. Stackars Jesus, måste utstå denna skit var dag.
Citera
2008-10-26, 20:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel F
Nåja, forsätt du att sopa Jesu predikan under mattan, du också. Det verkar vara ett återkommande tema på detta forum.

Undrar vad Jesus tycker om att du kallar hans predikan för koraner. Stackars Jesus, måste utstå denna skit var dag.

Jesus dog för dina synder, hoppas att du kommer att vakna upp ur din hjärntvätt en dag och möta Gud.
Citera
2008-10-26, 20:18
Medlem
Citat:
Jesus dog för dina synder, hoppas att du kommer att vakna upp ur din hjärntvätt en dag och möta Gud.
Ser man på, ännu en till som gör den himmelske Fadern till en djävul. Enligt Jesus var det djävulens barn som ville ha honom död. Att du istället sätter den himmelske Fadern i deras ställe gör ju inte saken bättre. Nåja, må dagen komma då även du inser att dina synder måste bekämpas, för att de skall bliva dig förlåtna.

Men som sagt, att sopa Jesus ord under mattan är ett känt fenomen och egentligen inget märkvärdigt. Så blir det ju när sanningen svider. Åhöraren står inte ut att höra hans ord, just därför dom är av sanning. Nåja, det är inte mitt problem, dock hoppas jag att det skall lösa sig för både dig och andra.
Citera
2008-10-26, 20:47
Medlem
semafors avatar
Vad gör Joseph Smith och hans bok mer trovärdig än vilken annan bok som helst, säg Bröderna Lejonhjärta av Astrid Lindgren? Jag har lika stor anledning att tro på Nagiala och Tengil som Moroni (bra namn förövrigt), dvs ingen alls.

Lite skepticism skulle göra dig gott din sökare där.
http://skepticsannotatedbible.com/BOM/index.htm

Jag är lite intresserad av hur du blev rekryterad. Hur kan man svälja något som är så uppenbart påhittat utan att tänka en kritisk tanke?

Än är inte den sista moronen född..
Citera
2008-10-26, 20:48
Medlem
schabo-labos avatar
Bra frågor semafor. Så fram med sanningen nu TS, hur blev du rekryterad, eller är du infödd?
Citera
2008-10-26, 21:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av semafor
Vad gör Joseph Smith och hans bok mer trovärdig än vilken annan bok som helst, säg Bröderna Lejonhjärta av Astrid Lindgren? Jag har lika stor anledning att tro på Nagiala och Tengil som Moroni (bra namn förövrigt), dvs ingen alls.

Vad får dig att tro på att atomer finns av att ha läst det i en bok? Du bara vet att det är sant eftersom att det inte kan vara på något annat vis.

Citat:
Lite skepticism skulle göra dig gott din sökare där.
http://skepticsannotatedbible.com/BOM/index.htm
Jag är klar med allt det där.

Citat:
Jag är lite intresserad av hur du blev rekryterad. Hur kan man svälja något som är så uppenbart påhittat utan att tänka en kritisk tanke?
Som nämnts tidigare i tråden... (Suck varför kan ni inte läsa tidigare inlägg?)
Min far är Mormon ifrån Washington, han träffade mor, hon blev mormon, de flyttade hit till Sverige.

Citat:
Än är inte den sista moronen född..
Nu blev jag nyfiken, menar du moron som i engelskan. Eller felstavade du mormonen?
Citera
2008-10-26, 21:29
Medlem
semafors avatar
Citat:
Vad får dig att tro på att atomer finns av att ha läst det i en bok? Du bara vet att det är sant eftersom att det inte kan vara på något annat vis.

Ja du, jag tror på atomer eftersom experiment efter experiment indikerar deras existens. Jag skulle inte köpa teorin om den inte var hårt testad. Du däremot verkar inte bry dig om det finns belägg för ett påstående eller inte. Klart att det kan vara på annat vis än vad som står i Mormons bok, till exempel kan indianernas röda hud förklaras med en betydligt enklare förklaring än guds straff (se http://sv.wikipedia.org/wiki/Evolution).

Varför är du inte raelist eller scientolog? Eller muslim, jude eller hindu för den delen?
De har ju också påstådda förklaringar för verkligheten helt utan observerbara belägg?
Citera
2008-10-26, 21:34
Medlem
the_creators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av semafor
Ja du, jag tror på atomer eftersom experiment efter experiment indikerar deras existens. Jag skulle inte köpa teorin om den inte var hårt testad. Du däremot verkar inte bry dig om det finns belägg för ett påstående eller inte.

Person i fråga är ju troende mormon.
Klart h*n inte bryr sig om belägg eller bevis..

Det räcker att säga "God did it!"
Citera
2008-10-26, 21:47
Medlem
semafors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the_creator
Person i fråga är ju troende mormon.
Klart h*n inte bryr sig om belägg eller bevis..

Det räcker att säga "God did it!"

Jo, men det är mig ett mysterium hur folk godtyckligt kan välja vad som helst att tro på och sedan sätta på sig skygglappar och öronproppar, och benhårt hålla fast vid det trots det uppenbart absurda i tron.

Jag antar att det är känslan av grupptillhörighet och att man på något sätt är utvald, samt om man sedan skulle få för sig att dementera sin tro så skulle det vara förödande för ens identitet.

Förlåt för OT.
Jag frågar en annan fråga. Vem bör man tro på? Vad gör Jospeh Smith till en lämplig kandidat? Även Nephi erkänner att han (liksom författarna till bibeln) kan skriva fel. Bör man då blint lita på vad han säger?

1 Nephi 19:6
And now, if I do err, even did they err of old ... because of the weakness which is in me, according to the flesh, I would excuse myself.
Citera
2008-10-26, 21:54
Medlem
Vad tycker din kyrka om Islam och invandring?
Är tjejerna i din församling snygga?
Citera
2008-10-26, 22:18
Medlem
Iskras avatar
Citat:
Det är väldigt lätt att göra det när man är svensk. Svenska ”kyrkan” råder ju folk till att bli muslimer för sjutton gubbar! Dessutom så har de kvinnliga präster och har en HBT-vänlig ståndpunkt.

Citat:
Nej det finns det inte. Det är Svenska "Kyrkan" som är lite new age aktigt. Deras präster brukar ju gå i trans med shamantrummor och allt möjligt.

Var får du dessa påståenden ifrån? Din biskop?
Citera
2008-10-26, 22:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Vad tycker din kyrka om Islam och invandring?
Kyrkan har ingen ståndpunkt i något av dessa ämnen. Jag personligen ogillar Islam starkt. De flesta i min församling jag talat med är invandringskritiska. Dock så vägrar de rösta på SD för att dessa är rasister.

Citat:
Är tjejerna i din församling snygga?
Detta är en oseriös fråga, men eftersom att det är andra gången du frågat detta... Ja de är snygga, men det är för att de har en utstrålning och klär sig propert. Vanliga svenska tjejer brukar klä sig som fnask och gå "laget runt" så att säga.
Våra helgon klär sig stiligt och är alltid glada så de har den där oskyldiga och vackra utsstrålningen. Du vet som gravida kvinnor och tjejer som ler och är överglada hela tiden brukar ha?
Senast redigerad av LDS 2008-10-26 kl. 22:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in