2013-05-03, 18:16
Medlem
robomans avatar
Jag upplever problem med kvalitén på tv4 play. Även om jag manuellt väljer att ha högsta kvalitén byter den till sämsta om man går tillbaka i programmet man ser. Det står fortfarande att det är högsta kvalitén, men det är usel kvalitet på uppspelningen.

Någon mer som upplevt detta problem?

Har provat i Chrome och IE, trådlöst och med nätverkskabeln i. Har Windows 8, om det kan vara det som är boven på något sätt.
Citera
2014-10-08, 19:17
Medlem
widevine blockeras av google chrome och i Internet Explorer har jag försökt installera skite 114 gånger. Alltså, Viaplay funkar helt smärtfritt men alltid problem med TV4 play.
Citera
2014-10-08, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenarke
widevine blockeras av google chrome och i Internet Explorer har jag försökt installera skite 114 gånger. Alltså, Viaplay funkar helt smärtfritt men alltid problem med TV4 play.

Ja helt otroligt att TV4 aldrig lyckats få till en fungerande Play-tjänst.
Citera
2017-09-08, 12:55
Avslutad
Nu fungerar TV4 Play varken med Chrome eller firefox.
Det gick bara att köra på Edge.
Så fruktansvärt inkompetent av dom! Tror dom att Internet Explorer/Edge på något som helst vis är webläsaren som används mest fortfarande?
Grymt dåligt!
Citera
2017-09-08, 18:31
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Streamingtjänster och mediaföretag
/Moderator
Citera
2018-06-30, 16:22
Medlem
Köpte Tv4 play 1 månad 139:- för fotbollsvm
i dag går det inte att se matchen Frankrike Argentina kommer bara till deras C more sida
nån annan som har samma problem ?
Citera
2022-12-03, 13:01
Medlem
Mike.Andersens avatar
Vad är det för fel på TV4 Play och Chromecast? Den hakar sig vid reklamen och vägrar att fortsätta.
Citera
2022-12-03, 15:59
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
Vad är det för fel på TV4 Play och Chromecast? Den hakar sig vid reklamen och vägrar att fortsätta.
Har du senaste Chromecast och version 4.0.1 av TV4 Play? Hade liknande problem på min Android TV box i en äldre version av appen ...om din chromecast kan köra Kodi så kan du ha videotillägg Retrospect för att se TV4 Play där dessutom reklamen är borttagen.
Citera
2022-12-03, 16:09
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Har du senaste Chromecast och version 4.0.1 av TV4 Play? Hade liknande problem på min Android TV box i en äldre version av appen ...om din chromecast kan köra Kodi så kan du ha videotillägg Retrospect för att se TV4 Play där dessutom reklamen är borttagen.

Jag har senaste uppdateringarna och det fungerar uruselt. Jag roade mig en stund genom att läsa recensionerna på Android appen och de flesta har fått samma problem den sista tiden. Skämen blir svart med enbart text, eller bild där den bara står och tuggar vid reklamen.

Jag ska testa med en pekplatta som inte har den senaste uppgraderingen.
Citera
2022-12-03, 17:33
Medlem
Mike.Andersens avatar
Det var tydligen TV-serien som strulade. Jag försökte kolla på den äldre versionen av MacGyver och den går inte att spela.

Jag funderar om det är upplösningen på gamla filmer som ställer till problemet. Den nya MacGyver TV-serien fungerar bra.
Citera
2022-12-08, 17:07
Medlem
Svartskäggs avatar
Fungerar TV4-play-appen för någon? Om man läser recensionerna på google play och Trustpilot låter det ju som den inte funkar alls.
Citera
2022-12-09, 23:41
Medlem
Waterlilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartskägg
Fungerar TV4-play-appen för någon? Om man läser recensionerna på google play och Trustpilot låter det ju som den inte funkar alls.

Jag tog nyss och testade TV4Play-appen i min iPad Pro (10,5 Tum) med iOS version 15.6.1 genom mitt WiFi över till min fiberanslutning till Telia-operatör och valde senaste ”Så mycket Bättre” säsong 13 avsnitt 6. Och det fungerade helt OK. Kunde hoppa fram i flödet utom när det var reklam. Provade att det fungerade med första reklamavbrottet och det gick bra. Inga avbrott eller hängningar. Körde även med textning.

Vänligen Näckrosen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in