Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-12-12, 01:24
  #1
Medlem
Någe hjälp från TV4s support får man ej och massa vänner har försökt hjälpt mig men har fortfarande inte kommit på någon lösning på varför jag inte kan titta på TV4 Play.

-
¤ Det funkar inte på någon av mina tre datorer.

¤ Har läst och följt instruktionerna på TV4 Play´s hjälpsida utan resultat.

¤ Har installerat Flashplayer, avinstallerat och installerat igen.

¤ På alla tre datorerna fungerar alla andra Play-sidor utan några problem. Som Kanal 5, SVT, TV3, TV6 m.fl.

¤ Jag kommer till att videon ska öppnas men det står och laddar hela tiden. Animationen ser ut som ett litet vitt hjul som snurrar. Har låtit datorerna stått i flera timmar utan att videon öppnas på någon av dem.
-

Anar att det måste vara något annat plugin program som saknas i mina datorer som TV4 Play använder sig av.

Någon som råkat ut för samma som mig och finns det någon som kan ge mig tips om vad jag ska göra?
Citera
2009-12-12, 01:53
  #2
Avstängd
dontknowtomuchs avatar
Vilken sida kollar du ifrån?
Testa VoD om du inte redan är inne där

http://viasatondemand.com/Channels/TV4-Play.list

Tror man behöver WMP 10 eller senare..
Citera
2009-12-12, 02:04
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dontknowtomuch
Vilken sida kollar du ifrån?
Testa VoD om du inte redan är inne där

http://viasatondemand.com/Channels/TV4-Play.list

Tror man behöver WMP 10 eller senare..

Funkade inte där heller.

Glömde nämna att jag har testat Google Chrome, Internet Explorer, Safari och Firefox och det funkar inte på någon av dem.

Kollar upp WMP 10.
Citera
2009-12-12, 02:12
  #4
Medlem
Har WMP 11 installerat på datorn med de senaste uppdateringarna och alla webläsare har Windows Media Player plugin installerat.
Citera
2009-12-12, 17:07
  #5
Medlem
Har samma problem. Nån som vet vad det kan bero på?
Citera
2009-12-13, 06:24
  #6
Medlem
hasenfrasens avatar
Sitter du bakom en router? Isf, har du aktiverat uPnP i routern?

Använder du annan brandvägg än Windows egna inbyggda? Isf, avinstallera den onödiga brandväggen och aktivera Windows egna inbyggda.

Kör du med Norton/Symantec eller F-Secure/Telia-Osäker-Surf antivirus? Avinstallera och kör istället med Avast (gratis).
Citera
2009-12-13, 23:45
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Sitter du bakom en router? Isf, har du aktiverat uPnP i routern?

Använder du annan brandvägg än Windows egna inbyggda? Isf, avinstallera den onödiga brandväggen och aktivera Windows egna inbyggda.

Kör du med Norton/Symantec eller F-Secure/Telia-Osäker-Surf antivirus? Avinstallera och kör istället med Avast (gratis).

uPnP var aktiverat. Bockade ur det men det funkar fortfarande inte.

Kör med Avast och Windows inbyggda brandvägg.
Citera
2009-12-14, 00:16
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyd
uPnP var aktiverat. Bockade ur det men det funkar fortfarande inte.

Kör med Avast och Windows inbyggda brandvägg.
Har du problem med andra websidor?
Låter skumt de där.
Har du uppdaterat Windows och även uppdaterat Avast (både definitioner och programmet)?

Skulle kunna vara ngn sorts Malware i datorn, kan även vara att du haft det och sedan tagits bort. Testa scanna med tex MBAM.

Skulle vara intressant att se en HiJackThis logg.
Citera
2009-12-14, 22:19
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pc4life
Har du problem med andra websidor?
Låter skumt de där.
Har du uppdaterat Windows och även uppdaterat Avast (både definitioner och programmet)?

Skulle kunna vara ngn sorts Malware i datorn, kan även vara att du haft det och sedan tagits bort. Testa scanna med tex MBAM.

Skulle vara intressant att se en HiJackThis logg.

När jag använde Firefox Beta hade jag problem med andra sidor där det behövdes Flashplayer. Bland annat Totallycrap.com och Liveleak.com fungerade oftast inte (men ibland gjorde de det). Så jag bytte till Chrome och då funkade alla flash-sidor... ja, förutom TV4 Play då.

Har uppdaterat alla program jag kan tänka mig inklusive Windows. Använder mig av Filehippo Updater som känner av de flesta program om de behöver uppdateras eller ej.

Ska testa att scanna datorn med MBAM och HiJackThis.
Återkommer.
Citera
2009-12-15, 10:47
  #10
Medlem
Pc4Life: Nu har jag skickat PM till dig ang de loggar jag fick av MBAM och HiJackThis.
Citera
2009-12-15, 21:23
  #11
Medlem
Blockchoklads avatar
Jag kommer bara till någon jäkla reklam för Glamour när jag går in på http://www.tv4.se/tv4play
Citera
2009-12-15, 23:24
  #12
Medlem
Marlees avatar
Jag har också problem med tv4play. Ibland står det och bara tuggar precis som du säger och ibland så får den för sig att jag är utanför sveriges gränser, vilket jag inte är. NÄr jag dessutom klickar på "hjälp" idag så laddar den upp en jpg bild och inget mer. Fattar ingenting..!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback