2009-12-11, 23:59
Medlem
Mr.Fredriks avatar
Tjenixen ärade FB-nördar, jag söker eder kunskap!

Jag är i behov av något som fungerar på liknande sätt

När person 1 för in pengar på mitt konto så skall information skickas till min server och betalningen således registreras, när personer ska ta ut pengarna så registerasd detta på hemsidan samt skickas till mitt konto (banken) och pengarna förs över till person 1.

1 Går det att göra helt själv?

2 Om inte, vilka bolag erbjuder denna typ av tjänst

Hoppas ni kan hjälpa mig, har letat som en tok och dylikt men de är knepigt. Om man skall använda engelska ord så kommer jag då fungera som ett escrow accoutn handler typ..
Citera
2009-12-12, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Fredrik
När person 1 för in pengar på mitt konto så skall information skickas till min server och betalningen således registreras, när personer ska ta ut pengarna så registerasd detta på hemsidan samt skickas till mitt konto (banken) och pengarna förs över till person 1.
Tja, du kan väl fråga din bank om det är ok att du plockar ut information från deras databaser...
Citera
2009-12-12, 00:22
Medlem
micaeles avatar
Nej, dina planer med bankkonto låter sig inte fixas utan mellanhand.
Kanske du skulle titta på en PayPal-lösning? Dom har API:er för utveckling av betalningsmoduler, vill jag minnas.
Citera
2009-12-12, 01:03
Medlem
Mr.Fredriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Nej, dina planer med bankkonto låter sig inte fixas utan mellanhand.
Kanske du skulle titta på en PayPal-lösning? Dom har API:er för utveckling av betalningsmoduler, vill jag minnas.

Som jag trodde då, har börjat leta runt med de som kan erbjuda flexibla API's, tyävrr så kostar det..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in