2009-12-11, 14:16
Medlem
unicaps avatar
Tjena, För några veckor sen så sluta bara micken funka på min Laptop. Bara Inbyggdamicken funkar men som alla vet är dom inte dom bästa precis.

Jag har kollat mickinställningarna på Volymkontrollen > Avancerat allt verkar stämma där.

Verkar inte heller vara nått fel på utaget på Laptopen. För när jag sätter in Micken så kommer det upp att den har anslutits.

Någon som vet vad det kan vara för fel?

Tacksam för hjälp.
Citera
2009-12-11, 14:24
Medlem
synd att sånt hända! ta å fixxa micken så drar vi en pcw ikv
Citera
2009-12-11, 15:17
Medlem
först och främst, testa med en annan mic så du vet om det är micen eller något i datorn som är trasigt.
Kan även tipsa om att det i många fall går att använda några gamla hörlurar som mic bara för att testa om du får något ljud, men detta är inget man ska ha mer än tillfälligt då impedansen skiljen mellan hörlurar och mic, vilket i värsta fall kan skada ljudkortet. Det får dock inte vara några hörlurar med inbyggd förstärkare eller annan elektronik.
du kan ju även testa din mic i någon annan dator för att se om det verkar fungera där
Citera
2009-12-11, 15:19
Medlem
unicaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurran
först och främst, testa med en annan mic så du vet om det är micen eller något i datorn som är trasigt.
Kan även tipsa om att det i många fall går att använda några gamla hörlurar som mic bara för att testa om du får något ljud, men detta är inget man ska ha mer än tillfälligt då impedansen skiljen mellan hörlurar och mic, vilket i värsta fall kan skada ljudkortet. Det får dock inte vara några hörlurar med inbyggd förstärkare eller annan elektronik.
du kan ju även testa din mic i någon annan dator för att se om det verkar fungera där

Micken funkar i min andra dator.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in